Mierny medziročný rast výnosov. Úspešný štvrťrok pre rast mobilnej bázy: 22 tisíc SIM kariet. Významný test v Bratislave: Massive MIMO technológia. TV platforma obohatená o 2HD streamy na VDSL a viac HD obsahu.
„Naše neustále zameranie na zákazníka a pokračujúce investície do pokrytia, nových ponúk a moderných služieb prinášajú viaceré finančné úspechy v podobe nárastu výnosov i EBITDA v prvom štvrťroku 2019. Slovak Telekom úspešne pôsobil v hlavných segmentoch. V mobilnom sme zaznamenali silný rast zákazníkov najmä v post-paid kategórii (o 17 tisíc) a opäť sme dokázali pozíciu technologického lídra testom technológie Massive MIMO v Bratislave. V pevnej oblasti sa podarilo rozšíriť pokrytie VDSL a optickej siete o tisícky nových domácností a do TV ponuky pridať viac HD kanálov i novinku v podobe 2HD+2SD streamov na VDSL sieti,“ uviedol Dušan Švalek, výkonný riaditeľ pre Slovensko v Skupine Slovak Telekom.
Špičková skúsenosť, výborné služby, atraktívny hardvér
Na dosahovanie prvotriednej zákazníckej skúsenosti venuje Telekom veľké úsilie, a to budovaním najlepších sietí, na ktorých môže poskytovať najlepšie služby. Platí to pre pevnú i mobilnú oblasť, kde Telekom prináša svoje novinky.
Telekom pokračoval v obohacovaní TV platformy Magio TV a vo februári odštartoval roll-out očakávanej funkcie 2HD+2SD streamov na VDSL sieti.
Zákazníci Magio TV si môžu užívať viac HD kanálov ako doteraz: v prvých troch mesiacoch boli do HD uvedené tri Viasat kanály pre fanúšikov dokumentov a 3 Óčko HD stanice pre milovníkov hudby. Digitálna televízia Magio Go bola rozšírená o viac HD kanálov a TV archív s vyšším rozlíšením.
Prvý štvrťrok je tradične silný pre štart nových smartfónov a tentokrát boli uvedené vlajkové lode (Samsung GALAXY S10 a Huawei P30), aj atraktívne smartfóny v strednej triede ako Sony Xperia 10 a Motorola Moto G7 Play.
Telekom navyše rozšíril svoje portfólio aj o nečakávaný segment a vytvoril novú kategóriu ponuky pre e-bike. Týmto krokom chce opäť Telekom umožniť zákazníkom kúpiť si kvalitné zariadenia za dostupné ceny vďaka mesačným poplatkom s paušálmi ÁNO.
Technologický líder s top pokrytím a mMIMO testom
Telekom si dlhé roky udržiava pozíciu technologického lídra, chce prinášať zmysluplné inovácie pre zákazníkov a hľadať potenciál v novinkách. Preto v januári 2019 realizoval v Bratislave prvý test technológie Massive MIMO. Telekom predviedol ako sa dá posilniť sieťová kapacita v súčasnej 4G sieti a ako môže byť táto vlastnosť využívaná v ďalšej generácii sietí: viac zákazníkov využije vyššie rýchlosti v rovnakom čase.
V 4G sieti pokračuje silná orientácia na VoLTE portfólio a Telekom zvýšil počet podporovaných zariadení na 73 modelov od deviatich výrobcov.
V mobilných sieťach naďalej rastie aj dátová prevádzka, dosiahla už hodnotu 2 550 TB mesačne a medziročne stúpla takmer o 50 percent.
V prvom štvrťroku 2019 Telekom mierne zvýšil aj pokrytie pevných sietí – na 563 tisíc domácnosti na optike a 659 tisíc domácností na VDSL.
Prevádzkové ukazovatele
Pevná sieť
Počet TV zákazníkov dosiahol nové maximum – 621 tisíc. K pokračujúcemu rastu spoločnej bázy prispievajú obe portfólia Magio a DIGI TV.
Počet širokopásmových prístupov medziročne stúpol na 693 tisíc.
V tisícoch (vrátane DIGI) | Q1 2019 | Q1 2018 | Medziročný nárast/pokles |
Pevné linky | 854 | 860 | -0,7% |
Širokopásmové prístupy | 693 | 681 | 1,8% |
Zákazníci digitálnej TV | 621 | 600 | 3,5% |
Mobilná sieť
K 31.3.2019 využívalo služby mobilnej siete Telekom 2 391 tisíc zákazníkov. Trend z minulého roka so silným prírastkom zákazníkov pokračuje a za tri mesiace roka 2019 už získal Telekom 22 tisíc nových zákazníkov. V náraste bázy dominuje segment mesačných paušálov so 17 tisíc SIM kartami, ale mierny medzikvartálny i medziročný nárast je aj pri predplatených kartách.
v tisícoch | Q1 2019 | Q1 2018 | Medziročný nárast/pokles |
Celkový počet | 2 391 | 2 284 | 4,7% |
– z toho počet zmluvných zákazníkov | 1 540 | 1 454 | 5,9% |
– z toho počet zákazníkov predplatených kariet | 601 | 579 | 2,6% |
– z toho počet SIM kariet pre SkyToll | 250 | 250 | 0% |
Poznámka: Údaj 2 391 tisíc zákazníkov zohľadňuje počet klientov, ktorí vykázali aktivitu v priebehu posledných 12 mesiacov. Celkový počet aktívnych zákazníkov, ktorí využili služby Telekomu za posledné tri mesiace, dosiahol 2 293 tisíc zákazníkov.
Biznis výsledky
Prvé tri mesiace roka 2019 boli pre Skupinu Slovak Telekom úspešné v oboch hlavných finančných ukazovateľoch. Konsolidované výnosy dosiahli 185,4 milióna eur a mierny medziročný rast. Prevádzkový zisk EBITDA stúpol podobným tempom na 82,2 milióna EUR.
V miliónoch EUR | Q1 2019 | Q1 2018 | Medziročný nárast/pokles |
Výnosy | 185,4 | 180,6 | 2,6% |
EBITDA (upravený) | 82,2 | 80,2 | 2,5% |
Poznámka: V prípade reportovania EBITDA novou metodikou so štandardom IFRS16 after lease by Skupina dosiahla jeho medziročný nárast o 3,2%.
Z dcérskych spoločností sa najviac darilo DIGI Slovakia – má najvyššie výnosy 9,84 milióna EUR a aj najvyšší medziročný rast.
Výnosy PosAm stúpli za prvý štvrťrok o 3 percentá na 6,97 million EUR.
Výnosy Zoznam a Zoznam Mobile dosiahli za tri mesiace 1,58 milióna EUR.