Tatra banka od dnešného dňa zamestnáva prvého robota. Pepper je humanoidný robot, ktorého misiou je pomôcť klientom pri vybraných bankových operáciách.

Kto je Pepper?

Pepper je pravý humanoidný spoločník, ktorý bol vyvinutý tak, aby dokázal s vami komunikovať prirodzeným a intuitívnym spôsobom prostredníctvom svojich senzorov a hlasu. Pepper je láskavý, roztomilý a plný prekvapení.

Autorom robota Pepper je spoločnosť SoftBank Robotics Europe, ktorá má vedúcu pozíciu v humanoidnej robotike a jej roboty sa v súčasnosti používajú vo viac ako 70 krajinách sveta v rôznych oblastiach výskumu, vzdelávania, maloobchodu, zdravotnej starostlivosti, cestovného ruchu, pohostinstva a zábavy. K dnešnému dňu sa predalo viac ako 20 000 robotov Pepper, pričom najčastejšie ho stretnete v krajine vychádzajúceho slnka, v Japonsku.

Pepper a jeho zmysly

  • Má štyri mikrofóny umiestnené na hlave, ktoré mu umožňujú rozpoznať postavenie osoby, komunikovať a tiež identifikovať emócie prenášané hlasom.
  • Je schopný plne fungovať v prostredí vďaka 3D fotoaparátu a dvom HD kamerám, dokáže tiež identifikovať tváre a ich sentiment.
  • Používa tablet, aby vám pomohol pri rozhodovaní, informoval vás o novinkách a tiež aby prostredníctvom neho vyjadroval svoje vlastné názory.
  • Môže sa voľne pohybovať v priestore, pri maximálnej rýchlosti 3 km/h. Pepper je schopný udržať rovnováhu, rozpoznáva ľudí a prekážky pre minimalizáciu rizika kolízie.
  • Je vybavený vysokokapacitnou batériou, ktorá mu poskytuje približne 12 hodín autonómie, váži 32 kilogramov a meria 120 centimetrov.
  • Má množstvo senzorov: dva ultrazvukové vysielače a prijímače, šesť laserových senzorov a tri detektory prekážok umiestnené v nohách. Pepper má v rukách aj hmatové senzory, ktoré sa používajú na sociálnu interakciu.
  • Využíva umelú inteligenciu vo forme kognitívnych výpočtových služieb a na základe nej prispôsobuje svoje správanie a dopĺňa databázu svojich vedomostí v reálnom čase.

Pepper v Tatra banke

Klientom Tatra banky budú vo vybraných pobočkách odteraz pomáhať nielen pobočkoví pracovníci, ale aj humanoidný robot Pepper. Už od tohto týždňa sa Pepper predstaví klientom v pobočke Tatra banky – Bory Mall. Následne sa vydá na veľké turné po vybraných pobočkách po celom Slovensku.

„Umelú inteligenciu vnímam ako jeden z najvplyvnejších technologických trendov súčasnosti,“ uviedol Michal Liday, predseda predstavenstva a generálny riaditeľ Tatra banky. „Tento trend má obrovský potenciál vážne ovplyvniť budúcnosť našich životov. Dnes prinášame návštevníkom unikátny zážitok z pobočky budúcnosti, pretože robot Pepper je nielen zábavný, ale hlavne nápomocný pri pobočkových operáciách,“ doplnil Michal Liday.

Čo dokáže Pepper?

Prvý bankový humanoidný robot vás ochotne prevedie najčastejšie využívanými pobočkovými službami. Jeho úlohou je nielen vítať klientov pri vstupe, ale hlavne im pomôcť pri rôznych bankových operáciách a zároveň šetriť ich čas.

Tento digitálny asistent dokáže pomôcť s peňažnými operáciami, ako sú vklad a výber, pričom odporúča klientom využitie cashomatu, čím im výrazne zjednodušuje život. Ako digitálny asistent však dokáže ešte oveľa viac – s radosťou vám pomôže nainštalovať mobilné bankovníctvo, objaviť zabudnutý PIN kód ku karte, otvoriť si účet cez tvárovú biometriu, načerpať úver do 10 minút, sprostredkuje cestovné poistenie a mnohé iné. Pepper vie oceniť aj spätnú väzbu a klienti ho môžu ohodnotiť.

Pepper disponuje aj modulom určeným pre zábavu, v ktorom sa klienti dozvedia základné informácie o robotoch a zároveň objavia, že roboty môžu byť aj vtipné. S radosťou si s vami spraví selfie. Ak vašu spoločnú fotografiu nahráte aj na svoj instagramový profil s hashtagom #peppertb, zaradíme vás do súťaže o robota Ozobota, menšieho kamaráta Peppera.

Po pilotnej fáze očakávame prehĺbenie vedomostí, ktorými Pepper disponuje, a integráciu služieb, ktoré budú personalizované a na mieru šité klientom.

Stručná história robotov

Stroje zohrali rozhodujúcu úlohu v priemyselných revolúciách. Ľudí výrazne odbremenili od rutinnej práce a umožnili im vo väčšej miere využívať ich kreatívny potenciál. Súčasná priemyselná revolúcia využíva nové technológie v oblasti IT a veľmi rýchlo ich integruje nielen v inovatívnych firmách, ale aj priamo v consumer segmente. Jednou z týchto technológií sú aj humanoidní roboti, ktorí už disponujú inteligenciou a postupne sa objavujú v továrňach, kanceláriách, ale aj na letiskách a v maloobchodných predajniach.

Roboty poznáme ako rôzne formy „mechatronických“ zariadení (kombinácia mechaniky, elektroniky alebo počítačov), ktoré môžu vykonávať úlohy, ktoré vykonávajú ľudia, ale nemusia pritom nutne vyzerať ako človek. Sofistikovanejšie roboty dokážu pomocou senzorov rozpoznať ​​aj ľudské emócie, ako sú šťastie, strach, smútok a pod. Na základe rozoznávania týchto a množstva iných parametrov dokážu priniesť celkom novú zákaznícku skúsenosť.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.