Spoločnosť Voltia, ktorá je od roku 2011 designérom a držiteľom európskej homologácie na model Nissan eNV200 XL, oznamuje spustenie piatich nových modelov elektro dodávok s objemom 11 m3 na platforme jednej z najväčších automobliek sveta – Stellantis.

Jedná se o vozidlá značiek Peugeot, Citroën, Opel, Vauxhall a Toyota (tá bude dostupná až budúci rok). Vyrábať by sa mali na Slovensku (Nitra, Trnava), neskôr tiež vo Veľkej Británii, Francúzsku a v Nemecku. Nové modely tak doplnía už skôr vyrábané modely s objemom 6, 8 a 10 m3.

Voltia sa pre  ich  výrobu rozhodla z niekoľkých dôvodov. Za prvé: priemerný kuriér doručí denne 150-200 balíkov, takže ideálna veľkosť jeho vozidla by mala byť 8 a 12 m3. Za druhé: Nissan postupne utlmuje výrobu legendárnych eNV200. Za tretie: spoločne vyvinuté vozidlo automobilkami Peugeot (e-Expert), Citroën (ë-Jumpy), Opel (Vivaro-e) a Vauxhaull (Vivaro-e) se stalo dodávkou roku 2021 (International Van of the Year 2021). Za štvrté: podiel Stellantisu spoločne s Toyotou na trhu s ľahkými úžitkovými vozidlami je takmer 50 % (a stále rastie)a oproti tomu má Nissan na zmieňovanom trhu 40krát nižší podiel.

„Platforma Stellantis eK0, ktorú sme si vybrali, má podľa nás obrovský potenciál. Navyše sa výborne hodí k doručovaniu tovaru po mestách. Reagujeme tým na zvýšené požiadavky firiem v postpandemickom období na ľahký pohyb v dodávke aj pre stojaceho človeka. Okrem toho sme sa s cenou dostali na m3 pod 3 500 eur. Celkové mesačné náklady na prevádzku sú potom rovnaké, alebo dokonca nižšie ako pri dieseloch,“ vysvetľuje Juraj Ulehla, výkonný riaditeľ Voltia.

Dojazd pri verzii s 50 kWh batériou je 200 km, s 75 kWh až 280 km. Užitkové zaťaženie uvádza Voltia v rozmedzí 800 až 1000 kg. Aké sú ďaľšie výhody nových Stellantis-Voltia XL modelov?

  • o 83 % nižšie náklady na palivo/km
  • o 40-50 % nižšie náklady na údržbu
  • úspora celkových nákladov behom 10 rokov na jednu dodávku vo výške viac ako 24 tisíc eur
  • záruka na batériu 8 rokov, alebo 160 tisíc kilometrov
  • cena bez dotácie začína na Slovensku na sume 35 950 eur (základné vozidlo, plus konverzia, cena v jednotlivých krajinách sa môže líšiť s ohľadom na možnosť, či nemožnosť dotácie na elektromobil)
  • široká servisná sieť OEM

„Zmieňované modely plánujeme vyrábať v nových priestoroch v Nitre, ktoré prechádzajú náročnou rekonštrukciou. Produkcia bude určená pre celú Európu, na rozdiel  od Trnavy, ktorá svojimi vozidlami zásobuje len strednú a východnú Európu. Ak bude potrebné, sme pripravení rozšíriť naše kapacity budúci rok o zahraničných partnerov vo Francúzsku, Veľkej Británii alebo v Nemecku,“ dodává Ulehla.

Matúš Paľa, CEO  švajčiarskej spoločnosti Emil Frey na Slovensku, ktorá novo zastupuje značky skupiny Stellantis, k tomu dopĺňa: „Ako zástupca importéra značiek skupiny tento projekt plne podporujem a verím, že môže obom stranám prospieť a v konečnom dôsledku pomôcť elektrifikácia Európu. Slovenský automotive sektor tak má opäť výbornú príležitosť sa ukázať svetu.“

Voltia má dnes klientov v 17 krajinách Európy. Okrem konverzií poskytuje  svojím zákazníkom  aj poradenstvo, ako prejsť na elektrickú flotilu (analýza dát, vhodných trás, optimalizácia nabíjania, online tréningy, apod.), resp. ako vytvoriť funkčný ekosystém (autá, financie, ďaĺšie switches nástroje). Pre efektívnu komunikáciu so šoférmi vyvinula dokonca vlastnú aplikáciu Voltia Buddy s užitočnými a praktickými tipmi.

Značky: