Spoločnosť O2 Slovakia dosiahla v prvých troch kvartáloch roku 2016 výnosy vo výške 182,6 mil. eur, čo oproti predchádzajúcemu roku predstavuje nárast o 1,8%.
Najrýchlejšie rástli tržby z dátovej prevádzky, medziročne o viac ako 28 %. K 30. septembru 2016 vzrástla zákaznícka báza spoločnosti medziročne o 5,2 % na 1,865 mil. Spoločnosť zároveň v prvých deviatich mesiacoch aktuálneho roka zvýšila prevádzkový zisk pred započítaním úrokov, daní a odpisov (EBITDA) medziročne o 1,7 % na 64,8 mil. eur.
„Výrazný nárast zákazníckej bázy a rast výnosov sledujeme predovšetkým pri fakturovaných službách O2 Paušál. V septembri sme pre existujúcich aj nových zákazníkov vybraných programov O2 Paušál priniesli prvý „EÚ flat“ program s neobmedzenými volaniami, SMSkami a veľkou porciou dát, ktoré môžu bez obmedzení využívať vo všetkých krajinách EÚ, pričom sme zachovali pôvodnú cenu,“ povedal Peter Gažík, generálny riaditeľ spoločnosti O2. „Zároveň najvýraznejšie investície smerovali do rozširovania výstavby 4G siete a najmodernejšej optickej infraštruktúry. Výstavba je v plnom prúde a blížime sa k dosiahnutiu cieľa na tento rok – 66 % pokrytia populácie,“ dodal.
Po vlaňajšom štarte 4G siete v krajských mestách O2 odštartovalo druhú fázu pokrývania Slovenska 4G signálom. Cieľom je pokrytie všetkých okresných miest, ich okolí a najvýznamnejšie osídlených miest a obcí, ako aj vybraných úsekov diaľnic a rýchlostných ciest.
Výnosy O2 za deväť mesiacov aktuálneho roka dosiahli 182,6 mil. eur, čo predstavuje ich medziročný nárast o 1,8 %. Najrýchlejší rast, až o 28 %, zaznamenali tržby z dátovej prevádzky. Priemerný mesačný výnos na zákazníka (ARPU) predplatených služieb predstavoval v treťom štvrťroku 5,9 eur, pri zákazníkoch platiacich na základe faktúry dosiahol 12,6 eur.
K 30. septembru 2016 vzrástol medziročne počet aktívnych zákazníkov o 5,2 % na 1,865 mil. Čistý nárast zákazníckej bázy od začiatku roka 2016 predstavoval 56 tisíc SIM kariet. Za týmto nárastom stál najmä 11,7% medziročný nárast zákazníkov fakturovaných služieb na 1,045 mil., zatiaľ čo počet zákazníkov predplatených služieb predstavoval v uvedenom období 820 tisíc. Podiel zákazníkov fakturovaných služieb na celkovej zákazníckej báze vzrástol už na 56,1 %, čo predstavuje medziročný nárast o 3,3 p.b.