Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Medzinárodný účet značky BMW na Instagrame prekonal hranicu desiatich miliónov followerov (sledovateľov), vďaka čomu sa táto značka stala najúspešnejšou spomedzi všetkých automobiliek na Instagrame.

Úctyhodných desať miliónov sledovateľov jasne potvrdzuje angažovanosť BMW na poli sociálnych médií. Pre marketing BMW je Instagram viac než len ďalším digitálnym komunikačným prostriedkom. BMW prostredníctvom svojho instagramového účtu predstavuje svojim sledovateľom životný štýl značky BMW, a to novinkami o pripravovaných modeloch, náhľadmi do vlastnej histórie či približovaním toho, ako bude vyzerať mobilita budúcnosti.

Svojím jasným zameraním na výrazné vizuály a na vysoko interaktívnu komunitu je Instagram tým pravým médiom na komunikáciu hodnôt značky – radosti („nefalšované potešenie z jazdy“), estetickosti a inovácii. Samotná veľkosť komunity však nie je tou najvyššou prioritou. Dôležitejšie je obsiahnutie širšej škály tém s relevantným obsahom, ktorý používateľov priťahuje a zvyšuje ich angažovanosť prostredníctvom kliknutí na tlačidlo „páči sa mi to“, zdieľaní a pridávania komentárov. Instagramový účet BMW ohromuje svojím cieleným dlhodobým zameraním a pravidelným pridávaním emotívne veľmi chytľavého obsahu.

Okrem efektívneho marketingu značka vysoko hodnotí aj zapojenie sa a oduševnenie každého jedného fanúšika. Prostredníctvom hashtagu #bmwrepost BMW zdieľa fotografie nadšencov a amatérskych fotografov z radov komunity ako prejav uznania voči svojim lojálnym fanúšikom po celom svete. Poznáte nejaké iné miesto, kde sa k nejakej značke dostanete tak blízko a kde sa zdieľanie vašej fotografie môže pohybovať v miliónoch? Angažovanie používateľov prostredníctvom hashtagu #bmwrepost slávi obrovský úspech. Nie náhodou použitie hashtagu #BMW prekročilo číslo 19 miliónov a s prehľadom kraľuje rebríčku najpoužívanejších hashtagov automobilových značiek.

„Cieľom našej stratégie na poli sociálnych médií je optimalizovať používanie špeciálnych funkcií každého z dostupných prostriedkov,“ vysvetľuje Jörg Poggenpohl, riaditeľ pre digitálny marketing BMW. „Instagram umožňuje nadviazať autentický dialóg s používateľmi na celom svete. Nejde len o oslavu našich úspechov; omnoho dôležitejšie je zdieľať vzrušenie a nadšenie našich fanúšikov a zákazníkov s miliónmi ďalších ľudí.“

Marketing BMW si veľmi rýchlo uvedomil obrovský potenciál sociálnych médií. BMW zverejnilo prvú fotografiu na Instagrame 30. mája 2012 – išlo o nablýskanú snímku BMW 650i Coupé. V máji 2014 mal účet BMW milión sledovateľov. Od tej doby rastie komunita fanúšikov na Instagrame závratným tempom: z dvoch miliónov sledovateľov začiatkom roku 2015 na dvojnásobok tohto počtu na jeseň toho istého roku. O rok neskôr, na jeseň 2016, BMW zaznamenalo počet osem miliónov.

Obľúbenosť BMW na Instagrame potvrdzuje úspech stratégie značky v oblasti sociálnych médií. Tajomstvom tohto úspechu je na mieru šitý, individuálny obsah, profesionálna úprava a autentickosť. Medzinárodný marketing BMW okrem Instagramu úspešne využíva aj sociálnu sieť Facebook, Twitter a YouTube.

Značky: