Mnoho menších firiem či jednotlivcov nemá k dispozícii dedikovaný marketingový tím, resp. naň nemajú rozpočet a preto hľadajú také reklamné riešenia, ktoré im nezaberú veľa času, či už v rámci plánovania alebo samotného nasadenia.

A netreba zabúdať na to, že pre biznisy je asi najdôležitejšia návratnosť investícií do akejkoľvek reklamnej kampane. Spoločnosť Google uvádza na slovenskom trhu reklamný nástroj „inteligentné kampane“, ktorý napĺňa všetky spomenuté atribúty – jednoduchosť, úsporu času a reálne výsledky. Tento nástroj je určený najmä pre malé firmy a podnikateľov/jednotlivcov, pričom bol navrhnutý tak, aby nebol náročný na implementáciu, šetril čas a v neposlednom rade priniesol merateľné výsledky, ktoré sú pre malé firmy a podnikateľov na prvom mieste.

Inteligentné kampane sú súčasťou služby Google Ads. Využívajú technológiu strojového učenia na optimalizáciu a tvorbu relevantných reklám v online prostredí na základe informácií, ktoré im poskytne samotná firma, firemná webstránka a tiež informácie uvedené v rámci služby Moja Firma na Googli. Firmy a podnikatelia si sami nastavia ciele, ktoré sú z ich pohľadu najdôležitejšie ako napríklad zvýšenie počtu prichádzajúcich volaní, predaja a návštevnosti webstránky či zvýšenie počtu návštevníkov samotného obchodu.

„Inteligentné kampane umožňujú firmám vytvoriť reklamu v priebehu niekoľkých minút naprieč rôznymi kanálmi a týmto spôsobom im pomáhajú dosiahnuť aj reálne výsledky. Po nastavení základných parametrov sa k slovu dostáva naša technológia strojového učenia, ktorá dokáže kampaň optimalizovať so zameraním sa na to, čo je primárnym cieľom podnikateľa – inzerenta,“ hovorí Kim Spalding, globálna produktová riaditeľka pre oblasť reklamy v sektore malých a stredných podnikov v spoločnosti Google.

Vďaka strojovému učeniu je možné len za niekoľko minút vytvoriť rôzne varianty reklám, ktoré je možné nasadiť či už priamo vo Vyhľadávači alebo v rámci Obsahovej siete Google, ktorá zahŕňa vyše 3 milióny webstránok a aplikácií.

Inteligentné kampane poskytujú firmám dôležité informácie a prinášajú prehľad o tom:

  • ako sa darí ich reklame
  • aké sú ich reklamy efektívne pre upútanie pozornosti potenciálnych zákazníkov
  • koľkokrát si zákazník pozrel ich reklamu a ako na ňu reagoval (išiel na webstránku, zavolal a pod.)
  • ako často si potenciálni zákazníci pozreli ktorúkoľvek verziu reklamy
  • ako často ľudia klikli na ktorúkoľvek verziu reklamy
  • ako často ľudia využili tlačidlo „Zavolaj“, keď sa reklama zobrazila v mobilnom zariadení
  • ako často ľudia klikli na firmu v Mapách Google po zobrazení reklamy a prípadne sa nechali k firme aj odnavigovať

Viac informácií o inteligentných kampaniach nájdete v Centre pomoci pre Google Ads. Ako Inteligentné kampane pomáhajú malým firmám a podnikateľom rásť sa dozviete v tomto  videu. A v ďalších videách získate informácie, ako tieto kampane fungujú. Ďalšie informácie na stránke Google Ads.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.