Prinášame rebríček najúspešnejších reklám na slovenskom YouTube – YouTube Ads Leaderboard 2018.

Na popredných priečkach sa umiestnili naozaj rôznorodé reklamy, ktorých úspech závisel od viacerých kritérií. Niektoré spoty zaujali svojou kreativitou, iné zas muzikálnosťou, obsadením obľúbenej tváre alebo vtipnou zápletkou. Tohtoročný rebríček dokazuje, že univerzálny recept na úspech u publika neexistuje, no k dôležitým faktorom zaiste patrí postarať sa divákovi o pozitívny zážitok zo sledovania videa.

Možno nie až tak prekvapivým víťazom rebríčka je kampaň Železničnej spoločnosti Slovensko, ktorá namiešala ten správny mix hudby, zábavy aj známych tvárí. Divákov si podmanila chytľavou skladbou od skupiny S hudbou vesmírnou, ktorú sprevádzalo zábavné video zachytávajúce vtipné situácie počas cesty vlakom. Úspešná kampaň je výsledkom práce reklamnej agentúry Jandl. Druhá priečka patrí odvážnej kampani na Absolut Vodku „Slovenské mamičky, pekné dcéry máte“, ktorá pri svojom spustení rozprúdila mnohé vášnivé diskusie. Video spot kombinuje dynamickú hudbu s gradujúcim dejom až do prekvapivého záveru, za ktorého kreatívou stojí reklamná agentúra Triad. Víťaznú trojicu reklamných spotov na YouTube uzatvára vtipná vianočná reklama od ZľavaDňa.

K základným motívom najúspešnejších reklamných videí patria aj tváre známe najmä slovenským a českým tínedžerom, ktorí žijú sociálnymi sieťami. Napríklad Beth a Koki priniesli úspech reklame na sušienky Oreo, v ktorej sa podelili o svoje obľúbené vianočné recepty na dobroty pripravené práve z týchto sušienok. Zapojiť do svojej kampane známu tvár sa rozhodla aj značka Maybelline, ktorá vytvorila sériu krátkych beauty tutoriálov s obľúbenou a medzi mladými vyhľadávanou hviezdou Monikou Bagárovou. Úspech tomuto miniseriálu pravdepodobne priniesol aj na prvý pohľad natívny formát a nápadité prevedenie. Kombináciu humoru a známej tváre využil aj telekomunikačný operátor O2, ktorý vsadil na populárnu slovenskú modelku Andreu Verešovú, na ktorú sa môže doma pozerať každý s kvalitným internetom.

Potravinový reťazec Lidl si získal priazeň YouTube divákov svojou emotívnou reklamou poukazujúcou na svoje aktivity, ktorými pomáha spoločnosti. Verných fanúšikov má aj značka nápojov Kofola, ktorá bodovala so svojimi hravými letnými reklamami o penožrútoch Penakulovi a Penokopke, ktorí vyzývali na stiahnutie aplikácie.

Slovensko
VideoZnačka / SpoločnosťKreatívna agentúraMediálna agentúra
1Ideme vlakomŽelezničná spoločnosť Slovensko (ZSSK)JandlJandl
2Slovenské mamičky pekné dcéry máte – Absolut w/ Jimmy Pé ft. NatalieAbsolut VodkaTriadTriad
3Vybavte darčeky jednoducho na ZľavaDňaZľavaDňain-housein-house
4Oreo vánoce s Koki a Beth SalOreoTheHiveiProspect
5Zázrační ľudia robia krajší svet | ĎAKUJEME | Lidl | CSRLidlin-housein-house
6Líčení á la 20. léta I Maybelline Make-up in the City S02 E10MaybellineMcCann PragueMETS
7Kofola: PenakulaKofolaWMC/GreyDigiline
8Make-up poslepu I Maybelline Make-up in the City S02 E06MaybellineMcCann PragueMETS
9Kofola: PenokopkaKofolaWMC/GreyDigiline
10Chcete sa pozerať na topmodelky vo vašej predsieni?O2TriadPerformics

A čo letelo vo svete?

Prinášame tiež prehľad reklamných videí, ktoré bodovali v globálnom meradle.

Globálny rebríček
 VideoZnačka / SpoločnosťKrajinaKreatívna agentúraMediálna agentúra
1Alexa Loses Her Voice – Amazon Super Bowl LII CommercialAmazonUSALucky Generals & D1Initiative
2YouTube Music: Open the world of music. It’s all here.YouTube MusicUSAIndustry PDXEssence & PHD
3OPPO F7 – Real Support Makes Real HeroOPPO F7India//
4Nike – Dream CrazyNikeUSAWieden & KennedySapientRazorfish
5Turkish Airlines: Safety Video with The LEGO Movie CharactersTurkish AirlinesTureckoWarner BrosPeople Initiative
6Groupon 2018 Super Bowl Commercial | „Who Wouldn’t“GrouponUSAO’Keefe Reinhard & Paul/
7Samsung Galaxy: Moving OnSamsungUSA / Južná KóreaWieden+KennedyStarcom
8HomePod — Welcome Home by Spike Jonze — AppleAppleUSATBWA\Media Arts Lab/
9Gatorade | Heart of a LioGatoradeUSATBWA\CHIAT\DAY Los AngelesOMD & Resolution Media
10Rescue Blue the Dinosaur – LEGO Jurassic World – Pick Your PathThe LEGO GroupSpojené kráľovstvoAdvanceInitiative

 

Vyhodnotenie najúspešnejších reklamných kampaní na slovenskom YouTube prebieha v súlade s globálnymi kritériami YouTube Ads Leaderboard. Finálne poradie je zostavené na základe algoritmu, ktorý zohľadňuje počet videní, mieru organického zhliadnutia videa voči všetkým zhliadnutiam, mieru interakcie (palce či zdieľanie), čas strávený sledovaním videa a pod.

Globálne štatistiky YouTube:

  • Viac ako 1,9 miliardy prihlásených používateľov mesačne
  • Každú minútu nahrajú používatelia YouTubu 400 hodín videa
  • Viac ako 70% času stráveného sledovaním videí pochádza z mobilných zariadení
  • Lokalizovaná verzia služby YouTube je dostupná vo vyše 90 krajinách a v 80 jazykoch

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.