Videoportál YouTube je financovaný z reklám, ktoré prehrá používateľom a vďaka tomu ho je možné používať zadarmo. Avšak ich počet by nemal presiahnuť rozumnú a prijateľnú mieru.
V YouTube si asi myslia, že aj desať reklám naraz (hoci krátkych) je prijateľný počet. Vyplýva to z tvrdení niektorých používateľov, ktorí uviedli, že pred spustením videa si museli pozrieť takýto počet reklám, ktoré sa nedali preskočiť. Zdalo sa im tiež, že aj trvanie reklamných spotov bolo dlhšie než zvyčajne.
Táto téma sa už dlhšie rozoberá na fóre Reddit.com, kde sa na ňu sťažovalo viacero ľudí. Uvedená skutočnosť sa síce zatiaľ týkala len malého počtu používateľov, ale je možné, že YouTube nový spôsob zobrazovania reklám ešte iba testuje a vo veľkom ho nasadí neskôr.
Na tému zareagoval na na Twitteri aj oficiálny účet TeamYouTube, podľa ktorého môže k danej situácii dôjsť pri určitom type reklamného formátu. Nazýva ho „nárazové reklamy“ a tvrdí, že každá má menej ako šesť sekúnd. To však znamená, že pred spustením videa môže používateľ v krajnom prípade čakať aj minútu, kým sa všetky reklamy prehrajú.
My v redakcii sme zatiaľ na tento nový reklamný formát zatiaľ nenarazili. V minulosti sme však zaregistrovali napríklad sedem reklamných blokov počas 17-minútového videa, čo sa nám už zdalo naozaj dosť. Je ale bežné, že YouTube zvykne hlavne dlhšie videá reklamami „prekladať“ v strede, prípadne ho nimi rozkúskovať i na viac častí.
Ako blokovať reklamy na YouTube?
Riešení, ako sa vyhnúť reklamám na YouTube, je niekoľko. V prvom rade je tu predplatné YouTube Premium, ktoré okrem absencie reklám prináša možnosť sťahovať videá na offline prehrávanie, prípadne si ich púšťať na pozadí a pri vypnutej obrazovke. Na Slovensku stojí aktuálne 7,19 eura mesačne, prípadne 4,19 eura pre študentov či 10,99 eura pre päť členov jednej rodiny.
Okrem toho je možné v prípade pozerania YouTube na počítači využiť rôzne blokátory reklám do prehliadačov, ako AdBlock Plus či uBlock Origin. Inštalujú sa ako rozšírenia a podľa našich skúseností fungujú spoľahlivo a na videoportáli neuvidíte ani jedinú reklamu.
Na mobilných zariadeniach je situácia trochu zložitejšia. Dlhší čas bola na Androide výbornou alternatívou aplikácia YouTube Vanced, ktorá bola rozhraním takmer na nerozoznanie od natívnej apky YouTube. Google však proti nej zakročil a hoci ešte stále funguje, už nie je ďalej vyvíjaná. Ďalšími alternatívami sú New Pipe, SkyTube či Videoder na sťahovanie YouTube videí. Pochopiteľne, tieto aplikácie v obchode Play nenájdete a treba ich stiahnuť z iných zdrojov.
V prípade platformy Android TV je k dispozícii napríklad aplikácia SmartTubeNext, ktorú príležitostne používame a funguje spoľahlivo. Na operačnom systéme iOS môžu používatelia siahnuť po aplikácii FyTube, ktorá stojí 1,99 eura.
Zdroj: Reddit.com, Sammobile.com, Twitter.com
Prečítajte si aj: