YouTube ponúka slovenským inzerentom ďalší spôsob, ako efektívne osloviť divákov tejto platformy.
Ide o reklamu umiestnenú pri videách či v rámci kanálov, ktoré sú vhodné pre konkrétnu cieľovú skupinu služby či produktu inzerenta. Vybrať si bude možné z dvanástich už prednastavených obsahových balíčkov, tzv. Lineups, ktoré zostavil YouTube tím na základe kritérií ako obľúbenosť a sledovanosť daného obsahu, ale aj jeho kvalita, celková vhodnosť pre inzerciu a v neposlednom rade veľkosť zásahu. YouTube touto novinkou prepája svojich 3,3 milióna dospelých divákov na Slovensku s obsahom. Po novom bude možné vďaka službe YouTube Select uzatvárať aj špeciálne partnerstvá – môže ísť napríklad o sponzorovanie určitého kanála, témy alebo hudobného či športového livestreamu.
YouTube disponuje jednou z najrozsiahlejších knižníc videí na svete. Pre inzerentov tak môže byť výber obsahu, ktorý je najvhodnejší práve pre ich značku, náročnou úlohou. YouTube preto spojil potreby inzerentov so záujmami divákov a vytvoril v rámci YouTube Select rôzne obsahové balíčky, Lineups. Celý tento ekosystém partnerstiev prináša tvorcom obsahu vyššie zárobky z inzercie a podporuje ich tak v ďalšej tvorivej činnosti.
„Tematické obsahové balíčky sú vytvorené v kategóriách ako krása a móda, zábava, autá či šport.“ vysvetľuje Petr Houzar, obchodný riaditeľ YouTube pre Česko a Slovensko. YouTube tím zostavil jednotlivé balíčky na základe viacerých kritérií, vrátane obľúbenosti a sledovanosti danej témy, kvality obsahu, bezpečnosti obsahu pre inzerentov a veľkosti zásahu. „Ten musí byť porovnateľný s veľkosťou televízneho zásahu. Inzerenti si ale samozrejme budú môcť zostaviť aj vlastný balíček podľa vlastných kritérií,“ dodáva Petr Houzar.
Okrem tradičných obsahových tém sú pripravované aj sezónne balíčky. Tie prinášajú jednoduchý spôsob, ako rozšíriť dosah kampaní inzerentov na aktuálne najpopulárnejšie videá, kanály tvorcov, ktoré práve letia alebo aktuálne single v hitparádach.
Nová možnosť špeciálnych partnerstiev
Novinkou, ktorú YouTube Select prináša zadávateľom inzercie, je možnosť uzatvárať špeciálne partnerstvá. Vďaka tejto službe bude možné napríklad sponzorovať určitý kanál, spoločenské témy alebo hudobný či športový livestream. To umožní zadávateľom reklamy osloviť nové cieľové skupiny napríklad v rámci športového či hudobného obsahu.
Viac možností pre televízne obrazovky a nákupu pre tento formát
Ľudia po celom svete začínajú YouTube stále častejšie sledovať aj na najväčšej domácej obrazovke – televízii. YouTube preto pripravil aj Lineupy, ktoré zahŕňajú vysoký podiel obsahu sledovaného na TV obrazovke. Popri možnostiach cieliť reklamu na smart televízie a prémiového reklamného formátu „Masthead“, ktorý už inzerenti vo veľkom využívajú, tak YouTube prináša ďalšiu možnosť, ako pracovať s divákom pred veľkou obrazovkou.
Novinkou a dôležitým doplnkom k tradičným mediálnym metrikám je spustenie tzv. Brand Lift merania na televíznych obrazovkách. Značky tak budú môcť lepšie merať aj hodnoty, ako sú „zvažovanie“, „povedomie“ či „nákupný zámer“.