YouTube bude bojovať s tzv. clickbait nadpismi pre videá.

Zatiaľ pôjde o testovaciu fázu a to špeciálne v Indii. Tento trh si Google nevybral náhodou a chce otestovať rozpoznávanie lákavých nadpisov. Ide o to, že náhľad obrázku často neodpovedá tomu, čo divák vo videu uvidí.

Je to bežná prac nielen na YouTube ale aj iných sociálnych sieťach, kde je titulný obrázok lákavejší a vyzerá ako vystrihnutý z videa alebo ho očakávate v článku. Nič také sa nestane a video alebo iný obsah zobrazuje podobné no nie celkom informácie, na ktoré vás nalákal. Google chce svoje rozpoznávanie využiť najmä pri spravodajstve a aktuálnych správach a ochrániť skladovateľov pred zavádzaním.

Ako príklad Google uvádza nadpis „Prezident odstúpil“, no video v skutočnosti nehovorí o odstúpení prezidenta. Podobne to bude aj keď bude nadpis sľubovať napríklad „najlepšie politické správy“ a žiadne správy vo videu nenájdete.

Clickbait je dôsledok naháňania sa za číslami na internete. Tvorcova používajú nekalé praktiky, aby sa video zobrazilo čoraz viac divákom. YouTube ale nepoužíva metriky len na zobrazenie ale aj na dĺžku sledovania videa. V meraní bude vidieť, že ľudia video nedopozerali alebo z neho veľmi rýchlo odišli.

Videá, ktoré budú odstraňované v spojitosti s prísnejšou clickbaitovou politikou nebudú započítavané do porušení podmienok. To dáva tvorcom možnosť upraviť svoje videá a nadpisy či titulné obrázky tak, aby odpovedali realite a neboli klamlivé lákadlo na ľudí. Tvorcov miernejšia politika nebude frustrovať a vytvárať obavy z iného sankcionovania kanála.

Zdroj: Google

Prečítajte si aj:

Značky:

Michal Reiter

Michal Reiter
Publikujem o dianí na internete, súkromí, bezpečnosti a testujem notebooky, smartfóny, audio produkty a ďalšie gadgety.

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.