Ide len o jeden z mnohých krokov, ktoré platforma podniká na ochranu tvorcov, najmä tých menších.

YouTube sa s možnosťou skrývania negatívnych hodnotení začal zapodievať už začiatkom tohto roka. Hlavnou myšlienkou tejto snahy bolo zníženie negatívnych hodnotení, čo malo výrazne pomôcť tvorcom obsahu. YouTube po spustení tejto snahy skutočne zaznamenal zníženie negatívneho správania divákov. Po analýze sa preto spoločnosť rozhodla, že začne skrývať tlačidlá “nepáči” pri všetkých videách naprieč celou platformou.

Tlačidlo “nepáči” svoje miesto síce neopustí, ale nebude už zobrazovať počet negatívnych hodnotení. Takže pokiaľ sa vám video nepáči, tak prislúchajúce tlačidlo viete stále použiť. Tvorcovia obsahu pritom budú mať stále k štatistickým údajom tohto tlačidla prístup cez YouTube Studio.  

YoutubeZdroj: MatTech

YouTube tvrdí, že skrytím počtu negatívnych hodnotení chce „vytvoriť inkluzívne a rešpektujúce prostredie, v ktorom majú tvorcovia možnosť uspieť a cítiť sa pri vyjadrovaní bezpečne.“ 

Niektorí diváci by mohli namietať, že počet označení “nepáči” pomáha identifikovať kvalitné videá a oddeliť ich od tých menej kvalitných. YouTube však tvrdí, že výskum spoločnosti odhalil, že je úplne jedno, či diváci počet hodnotení vidia alebo nie. Rozdiely v sledovanosti boli iba minimálne.

Najneobľúbenejším videom na YouTube je momentálne YouTube Rewind 2018 s 3 miliónmi „lajkov“ a 19 miliónmi „dislajkov„. 

Zdroj: GSMArena

Prečítajte si aj:

Značky:

Peter Hupka

Peter Hupka
Každý deň sledujem aktuálne dianie v technologickom svete a vyberám tie najzaujímavejšie témy pre náš web.