Apple je zároveň definitívne majiteľom Shazamu.
Shazam patrí medzi najpopulárnejšie a najpoužívanejšie aplikácie na rozpoznávanie hudby na svete. Využívajú ho stovky miliónov používateľov vo svojich smartfónoch s operačnými systémami iOS a Android. Spoločnosť profitovala najmä z provízií, ktoré jej Apple a ďalšie spoločnosti vyplácali za sprostredkovanie kúpy pesničiek. Okrem toho však aplikácia obsahovala aj reklamy.
Reklamy v najbližších týždňoch zo Shazamu zmiznú úplne. Môže sa to rozhodnutie nového majiteľa, ktorým je teraz Apple. V najbližšej dobe môžeme zrejme očakávať posilnenie prepojenia aplikácie Apple Music a iTunes Store so Shazamom. Cieľom Applu bude zrejme prilákanie nových používateľov, aby si zaplatili predplatné populárneho Apple Music.
Posledných niekoľko mesiacov regulačné úrady v Európe skúmali tento nákup, ktorý sa odhaduje na 400 miliónov dolárov. Úrady sa totiž obávali, či tento nákup neohrozí postavanie konkurenčných služieb na trhu.
Zdroj: MacRumors
Prečítajte si aj:
Apple kúpil Shazam: Akvizíciu preveria Európske regulačné orgány