Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) spúšťa testovaciu fázu nového responzívneho webu www.zssk.sk. Web prináša niekoľko vylepšení vrátane zrýchlenia načítavania stránok, nový vyhľadávač, zjednodušené menu, prechod na nové technológie, vyššiu bezpečnosť a rovnako aj prechod na doménu zssk.sk z pôvodnej slovakrail.sk. Testovaciu fázu spustila spoločnosť  28. augusta 2019 pre všetkých zamestnancov ZSSK a pre odborníkov z médií.

ZSSK finišuje s prípravou nového webu pre svojich zákazníkov, ktorý okrem základnej funkcionality a responzívneho dizajnu prináša aj niekoľko zásadných vylepšení. „V prvom rade sme web zrýchlili, zjednodušili a zoštíhlili menu, čím sme sprehľadnili orientáciu na webstránke. Analýza štatistík z Google Analytics nám ukázala, čo naši zákazníci naozaj využívajú a aké sú ich požiadavky voči webu. Detailné informácie o správaní sa našich klientov na webe ZSSK nám tak umožnilo pochopiť, ktoré informácie sú pre nich zbytočné, čomu nerozumejú alebo kde sa jednoducho strácajú v obsahu. Tieto nedostatky nový web ZSSK odstraňuje a taktiež môžeme v budúcnosti na tomto základe neustále zlepšovať náš obsah a komunikáciu. Naším cieľom bolo, aby zákazník maximálne na 3 kliky získal informáciu, ktorá ho zaujíma,“ prezradil Radoslav Štefánek, člen predstavenstva a riaditeľ úseku služieb ZSSK.

Nová webová stránka ZSSK má vylepšenú optimalizáciu vyhľadávania zmenou URL adries a vďaka presnejšej metrike došlo aj k zlepšeniu spolupráce s externými spoločnosťami pri vyhľadávaní. „Nová webstránka ZSSK je viac orientovaná na zákazníka a jeho potreby. Na začiatku sme prisľúbili, že nový web prinesie zobrazenie aktuálnej polohy vlaku, prehľad meškania vlakov či automatický export otváracích hodín. Všetko toto už funguje a zákazníci si budú môcť podľa čísla vlaku zistiť jeho aktuálnu polohu i prípadné meškanie,” uviedol Milan Hric, riaditeľ sekcie digitalizácie a rozvoja systémov ZSSK.

Prečo doteraz niektoré implementácie nebolo možné uskutočniť, vysvetlil Milan Hric. „Oneskorenia niektorých súčastí nového webu sú, žiaľ, zapríčinené z našej strany. V prípade prepojenia so systémom SAP je zdržanie spôsobené hlavne z dôvodu prechodu na novú platformu SAP HANA a SAP S/4HANA, a tým pádom finalizácia prepojenia bude možná až po úspešnej implementácii. Rovnako zatiaľ nie sú automatizované výluky vlakov, pretože sú závislé na úpravách v prevádzkových informačných systémoch a zabezpečenia procesov pre aktualizáciu obsahu s technickým napojením na integračnú platformu a následne prepojenie s webom. Všetky tieto aktivity už prebiehajú a je predpoklad reálnej implementácie v januári 2020.  

ZSSK zjednodušila aj prístup k predajnému systému iKVC a zákazníckemu kontu. Po uvedení webu do ostrej prevádzky sa cestujúci rýchlo dostanú do predajného systému cestovných lístkov prostredníctvom URL predaj.zssk.sk a do svojho konta cez stránku konto.zssk.sk. „Na novom webe bude rovnako možné aj získanie potvrdenia o meškaní vlaku, a to bez toho, aby cestujúci museli čakať pri pokladni,” povedal M. Hric a dodal, že táto funkcionalita by mala byť spustená do konca marca 2020.

Celková cena za kompletne nový webový portál a jeho súčasti je 94 700 eur. „V spolupráci s dodávateľom, ktorým je spoločnosť Trionyx, sme našli zhodu v riešení rýchlejšej dátovej komunikácie a dohodli sme sa na umiestnení serverovej infraštruktúry do ZSSK. V rámci prípravy webu sme urobili niekoľko detailných štúdií a na ich základe sme boli schopní niektoré procesy a informačné toky zjednodušiť, vďaka čomu nebolo nevyhnutné robiť rozsiahle programátorské zásahy. Analýza zároveň ukázala úsporu financií využitím infraštruktúry ZSSK, čo prispelo aj k zjednodušeniu prepojenia systémov, prevádzky a zvýšeniu bezpečnosti komunikácie medzi systémami.” doplnil Hric.

Značky: