„Čo je dobré, musí byť aj krásne.“ Tak znie motto Wilhelma a Karla Maybacha zo začiatku 20. storočia.

Otec a syn sú považovaní za nadaných konštruktérov, novátorov v oblasti automobilového luxusu a priekopníkov pokiaľ ide o štýl. Vďaka jednoducho znejúcemu vzorcu sa im podarilo dosiahnuť mimoriadne komplexné ciele: dokonalosť a zručnosť v kombinácii s inováciami, a to z hľadiska technického, ako aj remeselného. Toto predstavuje názov Maybach dodnes. Značka Mercedes-Maybach sa naďalej vyvíja s viacerými modelmi – a čoskoro aj elektrickými. Na veľtrhu IAA Mobility 2021 v Mníchove predstavil Mercedes-Maybach vozidlo Concept EQS, čím zároveň poskytol náhľad na prvý plnoelektrický model, ktorý sa dostane do sériovej výroby v roku 2023. SUV bude založené na modulárnej architektúre pre elektrické vozidlá luxusnej a vyššej triedy značky Mercedes-Benz. Pri príležitosti 100. výročia predstavuje Mercedes-Maybach edíciu Edition 100: mimoriadna edícia aktuálnych modelov Triedy S a GLS – v oboch prípadoch limitovaná na 100 kusov. Mimoriadnu sériu bude možné objednať od štvrtého štvrťroka 2021.

Wilhelm Maybach, narodený v roku 1846, bol blízkym spoločníkom Gottlieba Daimlera a pracoval najskôr pre spoločnosť Daimler-Motoren-Gesellschaft. Medzi mnohými inováciami vyvinul prvý Mercedes, ktorý v roku 1901 dominoval pretekárskemu týždňu v Nice. Tento úspech mu priniesol jeho čestný prívlastok „Roi des Constructeurs“ – kráľ konštruktérov. So svojím najstarším synom Karlom spájali pokrok s formou: chceli vytvoriť „to najlepšie z najlepšieho“. „Vo dne v noci vo mne bdie neutíchajúci impulz: dokonalosť techniky,“ povedal Wilhelm.

Na výstave automobilov v Berlíne v septembri 1921 prezentovala spoločnosť Maybach Motorenbau GmbH svoje prvé sériové vozidlo. Typ W 3 bol pojazdným umeleckým dielom: prvý nemecký sériový automobil s brzdami na všetkých štyroch kolesách, planétovou prevodovkou a interiérom s najkvalitnejšími materiálmi. Publikum bolo nadšené, zrodila sa legenda. Časopis Motor napísal: „Na automobilovom nebi začína svietiť nová hviezda.“

V 20. a 30. rokoch minulého storočia sa Maybach stal prejavom charakteru a postavenia v spoločnosti a zároveň stelesnením technického a remeselného umenia – skrátka luxus šitý na mieru. Králi, významné osoby z priemyselného odvetvia a umelci sa odvtedy nechávali voziť v honosných sedanoch a majestátnych limuzínach a po svete cestovali v vkusných vozidlách typu kupé, kabriolet a roadster. Každý model značky Maybach bol jedinečne vybavený. Precíznosť sa stretávala s pôvabom. Indický maharadža si v roku 1928 svoj sedan dokonca nechal vyzdobiť zlatom a rubínmi.

Po smrti Karla Maybacha v roku 1960 prebrala firmu Maybach Motorenbau GmbH spoločnosť Daimler-Benz AG. V roku 2002 sa znovuzrodila samostatná značka MAYBACH: do začiatku roka 2013 sa po celom svete vyexpedovali legendárne vozidlá, ako Maybach 57, Maybach 62 či Maybach 62 landaulet. Automobilová dokonalosť sa opäť stala hybnou silou rovnako pre inžinierov, dizajnérov a zákazníkov.

Od roku 2014 je Mercedes-Maybach značkou Mercedes-Benz. Okrem sériových modelov Mercedes-Maybach Triedy S a GLS prináša značka na trh aj model S 600 limuzína či limitované mimoriadne modely, ako S 650 kabriolet alebo G 650 landaulet. Hlavnými trhmi sú Čína, Rusko, Južná Kórea, USA a Nemecko.

Každý model nadväzuje na tradíciu značky vytvárať „to najlepšie z najlepšieho“ a vzniká diskusiou so zákazníkmi v centre Center of Excellence v Sindelfingene pri Stuttgarte. Na želanie môžu byť vozidlá individuálne prispôsobené vďaka láske k detailom odborníkov z programu Manufaktur značky Mercedes-Maybach: umenie remeselnej výroby a dokonalosť na najvyššej úrovni.

„Je to práve vášnivá kombinácia každého, i toho najmenšieho detailu, ktorá robí z luxusného vozidla vozidlo Maybach – a to v spojení s najmodernejšou technológiou z dielne Mercedes-Benz. Každý Mercedes-Maybach je symbolom sofistikovaného luxusu vo všetkých ohľadoch – pre našich zákazníkov, ktorí práve toto vyhľadávajú,“ tvrdí Philipp Schiemer, vedúci skupiny vrcholových vozidiel Mercedes-Benz AG a výkonný riaditeľ Mercedes-AMG GmbH.

Nové modely pre skutočných nadšencov – Mercedes-Maybach predstavuje edíciu Edition 100

Pri príležitosti stého výročia značka pokračuje v ceste k maximálnej individualite, nezávislosti a komfortu s dvoma špičkovými modelmi.

Prvotriedne SUV GLS s motorom V8 a výkonom 557 k (kombinovaná spotreba paliva podľa NEDC: 12,0 l/100 km, kombinované emisie CO2: 275 g/km)[1] spája športový vzhľad s luxusom sedanu: je o 33 centimetrov vyššie ako klasický sedan a ponúka jedinečne priestranný interiér s priestorom na nohy na úrovni 1,10 metra, ako aj vzduchové pruženie. Interiér je utlmený proti hluku a vybavený najjemnejšou kožou. Elektricky vysúvateľné nášľapné dosky sa starajú o maximálny komfort pri nastupovaní a vystupovaní.

Luxusný sedan Mercedes-Maybach Triedy S s motorom V12 a výkonom 612 k (kombinovaná spotreba paliva podľa NEDC: 14,1 – 13,3 l/100 km, kombinované emisie CO2: 322 – 305 g/km)1 je dokonalým sedanom na prevádzku so šoférom. Medzi kľúčové prvky výbavy patria zadná časť prvej triedy utlmená proti hluku spolu so 4D obklopujúcim ozvučovacím systémom Burmester, vyhrievacie a masážne funkcie sedadiel, ako aj high-tech obrazovky infotainmentu. Model má v porovnaní s dlhou Triedou S rázvor predĺžený o 18 centimetrov a po prvýkrát je vybavený aj náhonom na všetky kolesá. 

Existencia oboch modelov sa teraz oslávi zušľachtenou edíciou s názvom Edition 100, v oboch prípadoch limitovanou na 100 kusov:: typické poznávacie znaky vozidiel Maybach, ako pôsobivá maska chladiča, nesú emblém značky. Trieda S a GLS sú ručne nalakované v dvoch rovnakých odtieňoch – strieborná high-tech/nautická modrá – a vybavené koženým interiérom vo vyhotovení designo krištáľová biela/striebrosivá pearl.

Logo značky spolu s nápisom Edition 100 zdobí stĺpik C (Trieda S), resp. stĺpik D (GLS), rôzne odkladacie priestory a plochy v interiéri. Nápis Edition 100 zdobí aj kryty nábojov kolies. Kované disky modelu GLS a kolesá Triedy S sa pritom lesknú v novom sivom vyhotovení.

Autoplachta s ikonickým zdvojeným písmenom M a ušľachtilý, ručne vyrobený kufrík v mäkkej krištáľovej bielej koži alebo čiernej koži a a veľkosti spisu – určený na uchovávanie kľúčov a dokumentov – podčiarkujú exkluzivitu tejto edície. V súvislosti s jubilejnou edíciou navrhujú aj dlhoroční partneri Mercedes-Maybach prísne limitované mimoriadne série: licenčný partner MAYBACH – Icons of Luxury tak ponúka plniace pero ozdobené diamantmi z kolekcie Maybach The Peak; výrobca striebra a jácht Robbe & Berking zas ponúka čašu na šampanské s individuálnou gravúrou.

Edícia Edition 100 bude na prvých trhoch k dispozícii u obchodníkov na začiatku roka 2022 a ďalšie trhy budú nasledovať v priebehu roka. Objednávky limitovanej osobitnej série sa začnú prijímať v štvrtom štvrťroku 2021.

Značka tvorcov Mercedes-Maybach – vyjadrenie osobného životného štýlu

Už pred 100 rokmi spolupracoval Karl Maybach s najlepšími špecializovanými spoločnosťami, aby pri konštrukcii karosérií splnil priania svojich zákazníkov a prispôsobil sa ich štýlu. Kombinoval technickú kvalitu s individuálnym dizajnom a remeselnou dokonalosťou. Žiadne dve vozidlá nie sú rovnaké. Každý výrobca karosérií dopĺňa vynikajúcu techniku podvozku a motorov vďaka kvalitnej výbave a ručne vyrobeným nadstavbám. Zákazníci vnímajú svoje vozidlá ako svoje vlastné výtvory s charakterom. Výsledkom sú elegantné unikáty, majstrovské diela pre nadšencov a zberateľov.

Vznik luxusu Maybach spočíva v neustálych inováciách – vtedy, ako aj dnes. Na inovácie potrebuje človek inšpiráciu a vonkajšie impulzy od kreatívnych partnerov, akými boli predchádzajúci výrobcovia nadstavieb. Pre značku Mercedes-Maybach predstavoval maximálny luxus v modernej podobe vždy podporu kreativity a individuálne oživenie estetiky v súlade s technológiou.

Mercedes-Maybach dôveruje kompetenciám svojich partnerov, silnej kreatívnej sieti tradičných podnikov, manufaktúr a vizionárov.

„Považujeme sa za značku tvorcov,“ hovorí Philipp Schiemer. „Každé vozidlo je a vždy bolo konfigurované a vyrobené s výslovne umeleckým prístupom. Zákazníci a výrobcovia vždy tvorili spoločne – v tomto duchu chceme pokračovať a v budúcnosti ho ešte viac posilniť.”

Exkluzívny pocit Maybach pre všetky oblasti života

V jubilejnom roku oslavuje premiéru aj osobitná séria čaše na šampanské od výrobcu striebra Robbe & Berking. Je ozdobená reliéfnym logom Maybach na podstavci a ušľachtilou gravúrou loga Maybach 100 Years. Spoločnosť z mesta Flensburg dôsledne dbá na to, aby pre znalcov a milovníkov klasiky vytvorila aj vhodné poháre na vodu a vysoké poháre na miešané nápoje. Nielen pre majiteľov vozidiel Mercedes-Maybach.

Tradičná spoločnosť od roku 2008 okrem toho stavia a renovuje drevené plachetnice vo vlastnej lodenici Robbe & Berking Classics. Túžba po cestovaní a kráse spája: „Veľké i malé majstrovské diela oboch spoločností patria k najlepším svojho druhu na celom svete. V oboch manufaktúrach sa z vybraných materiálov vyrábajú jedinečné diela s nadčasovou eleganciou. V dokonalosti, ktorá vzbudzuje emócie nielen u zberateľov a zákazníkov na celom svete,“ hovorí Oliver Berking, konateľ spoločnosti na výrobu strieborných predmetov Robbe & Berking, od roku 1874 GmbH & Co. KG.

Príslušné lifestylové doplnky, ako exkluzívne cestovné tašky, kožené výrobky, oblečenie, doplnky do domácnosti a okuliare vyrobené v Nemecku obohacujú svet zákazníkov – nielen v oblasti vozidiel. Licenčný partner MAYBACH – Icons of Luxury vyvíja kolekciu s mýtickým emblémom značky. Pri jej výrobe sa používajú trvalo udržateľné vybrané materiály, ako prírodná rohovina, ušľachtilé drevo, titán, kašmír alebo druhy kože, ktoré spĺňajú najvyššie environmentálne požiadavky. Umelecky stvárnené nedocenenie výrobkov vyjadruje fascináciu značky a spĺňa želanie po osobnom vyjadrení. „Poháňa nás cieľ, aby sa exkluzívny pocit z vozidla Maybach dal zažiť v čo najpočetnejších oblastiach života,“ vysvetľuje výkonná riaditeľka Jutta Kahlbetzer. 

K 100. výročiu predstavuje kolekcia Maybach The Peak limitované plniace pero s hrotom z 18-karátového zlata a sériovým číslom v štýlovej drevenej darčekovej krabičke. Na spone pera sa môže nachádzať 100 čiernych alebo bielych diamantov, vrchná časť uzáveru je vyrobená z perlete a telo pera je nalakované v metalickom modrom odtieni vozidiel edície Edition 100.

Pomáhať druhým nájsť vlastnú najlepšiu možnú budúcnosť

Ulrich Schmid-Maybach, pravnuk Wilhelma a vnuk Karla Maybacha už štvrtú generáciu zastáva hodnoty rodinnej spoločnosti: kreativitu, inovácie, kvalitu a nadšenie. „Neexistuje väčší luxus ako vedomosť, že máte to najlepšie,“ tvrdí Schmid-Maybach. „Imidž Maybacha ako ‚vynikajúceho vynálezcu‘ siaha až k príbehu o jeho počiatkoch a k požiadavke vysokej kvality ‚Made in Germany‘. K tým počiatkom, kedy sa z ničoho vytváralo niečo, a to s cieľom odovzdávať túto múdrosť nasledujúcim generáciám a podporovať kultúru tvorivosti a inovácie. “

Nadácia Maybach, ktorú v roku 2005 založil Schmid-Maybach, je nezisková organizácia, ktorá vzdáva hold životnému dielu Wilhelma a Karla Maybachovcov, napríklad virtuálnym múzeom Maybach. Okrem toho podporuje novú generáciu inovátorov prostredníctvom mentorských programov. Wilhelm Maybach bol podporovaný Gottliebom Daimlerom, z čoho vznikla myšlienka konceptu mentoringu. Nadácia Maybach sa bude zameriavať na mimoriadne nadaných mladých ľudí, u ktorých sa vyvinul špeciálny talent v konkrétnej oblasti. Nadácia Maybach pôsobí v mnohých oblastiach: spoločnosť, etika, veda, technológia, umenie a trvalá udržateľnosť. Ulrich Schmid-Maybach vysvetľuje: „Vaša najlepšia možná budúcnosť pomáha ostatným nájsť si svoju vlastnú.“

Svetoznámi umelci, ako spisovateľ Paulo Coelho, hudobník Quincy Jones alebo maliar a režisér Julian Schnabel podporujú nadáciu s cieľom inšpirovať a preniesť dedičstvo zakladateľov do budúcnosti.

„V budúcnosti prehĺbime dialóg s mimoriadnymi osobnosťami, ako umelcami, architektmi či spoločnosťami,“ hovorí Philipp Schiemer. „Rovnako ako oni, ani my neprestaneme zdokonaľovať naše produkty.“ Značka sa po 100 rokoch opäť nanovo definuje: trvalo udržateľná, umelecká, vizionárska. S viacerými modelmi – ktoré budú tiež elektrické.“

Tradície, ktoré žijú ďalej. Luxus, ktorý nekončí. A vízie, ktoré pripravujú pôdu pre ďalšie inovácie z dielne Mercedes-Maybach.


[1] Udané hodnoty sú zistené hodnoty NEDC-CO2 v zmysle čl. 2 bodu 1 vykonávacieho nariadenia (EÚ) 2017/1153. Hodnoty spotreby paliva boli vypočítané na základe týchto hodnôt. Pre výpočet dane z motorového vozidla je rozhodujúca hodnota WLTP.

Značky: