Brabus Rocket GTS je modifikovaný Mercedes-AMG GT63 SE Performance, ktorý bol upravený nielen po motorickej stránke, ale výraznou zmenou prešla predovšetkým karoséria.
Základný model je krásne kupé, ktoré Brabus premenil na niečo medzi hatchback-om, gran tourismo-m a shooting brake-om. Legendárny úpravca mercedesov z nemeckého Bottropu sa tak postaral o ďalší kontroverzný kúsok, ktorý má asertívny štýl a extra výkon.
Zadná časť tohto modelu bola zdvihnutá a mierne natiahnutá, čím sa vytvoril väčší batožinový priestor a zásadným spôsobom to zmenilo celý vzhľad vozidla, ktoré pôsobí dosť špecificky, miestami až deformovane, no fotky a skutočnosť sú dve rozdielne veci. Karoséria je vyrobená z karbónu, ktorý je v celej časti priznaný. Zadná časť je veľmi zaujímavá a zaručene odlišná od akéhokoľvek iného auta, avšak, miestami nám tento model pripomína Ferrari FF, minimálne koncepciou skeletu.
Brabus vylepšil aj predný karbónový nárazník, ktorý má štvorcové nasávacie otvory a predel, ktorý je navrhnutý na zníženie zdvihu pri vysokých rýchlostiach. Rovnako sú na tom aj špeciálne výrezy v predných blatníkoch, ktoré majú na starosti chladenie obrovských bŕzd ukrytých za päťlúčovými monoblokovými diskami. Zadnú časť pekne definujú aj štyri koncovky výfuku s červeným akcentom a ultimátny svetelný podpis.
Hybridné hnacie ústrojenstvo spája 4,5-litrový osemvalec s dvoma turbodúchadlami a elektromotorom. Zdvihový objem osemvalca narástol o 0,5 litra – v porovnaní s motorom v štandardnom GT63 SE Performance. Rocket GTS produkuje 1000 koní a je schopný dosiahnuť krútiaci moment neskutočných 1820 Nm. Brabus však tvrdí, že krútiaci moment elektronicky obmedzuje na 1620 Nm, aby chránil deväťstupňovú automatickú prevodovku. Elektromotor využíva dvojrýchlostnú prevodovku a energiu čerpá z lítium-iónovej batérie s využiteľnou kapacitou 4,8 kWh. Kompletnú špecifikáciu vozidla nájdete na stránkach spoločnosti Brabus – TU.
Táto šialenosť vyletí z 0 na 100km/h za 2,7 sekundy a maximálna rýchlosť je 317 km/h. Celkom fajn čísla, čo poviete? Okrem samotnej karosérii nezostal „kameň na kameni“ ani v interiéri, v ktorom vládne karbón, koža a alcantara. Krásne spracovaný interiér si môžete doplniť aj o špeciálne doplnky v podobe batožiny, resp. kufrov vytvorených priamo pre tento model. Ak teda máte zvyšný cca. 1 milión euro, tak sa môžete postaviť do radu a čakať na svoj vysnívaný bambus, teda prepáčte, Brabus!
Zdroj: caranddriver.com, vlastné
Prečítajte si aj: