Brabus Rocket GTS je modifikovaný Mercedes-AMG GT63 SE Performance, ktorý bol upravený nielen po motorickej stránke, ale výraznou zmenou prešla predovšetkým karoséria.

Základný model je krásne kupé, ktoré Brabus  premenil na niečo medzi hatchbackom, gran tourismom a shooting brakeom. Legendárny úpravca mercedesov z nemeckého Bottropu sa tak postaral o ďalší kontroverzný kúsok, ktorý má asertívny štýl a extra výkon.

Brabus Rocket GTS
Brabus Rocket GTS

Zadná časť tohto modelu bola zdvihnutá a mierne natiahnutá, čím sa vytvoril väčší batožinový priestor a zásadným spôsobom to zmenilo celý vzhľad vozidla, ktoré pôsobí dosť špecificky, miestami až deformovane, no fotky a skutočnosť sú dve rozdielne veci. Karoséria je vyrobená z karbónu, ktorý je v celej časti priznaný. Zadná časť je veľmi zaujímavá a zaručene odlišná od akéhokoľvek iného auta, avšak, miestami nám tento model pripomína Ferrari FF, minimálne koncepciou skeletu.

Brabus vylepšil aj predný karbónový nárazník, ktorý má štvorcové nasávacie otvory a predel, ktorý je navrhnutý na zníženie zdvihu pri vysokých rýchlostiach. Rovnako sú na tom aj špeciálne výrezy v predných blatníkoch, ktoré majú na starosti chladenie obrovských bŕzd ukrytých za päťlúčovými monoblokovými diskami. Zadnú časť pekne definujú aj štyri koncovky výfuku s červeným akcentom a ultimátny svetelný podpis.

Hybridné hnacie ústrojenstvo spája 4,5-litrový osemvalec s dvoma turbodúchadlami a elektromotorom. Zdvihový objem osemvalca narástol o 0,5 litra – v porovnaní s motorom v štandardnom GT63 SE Performance. Rocket GTS produkuje 1000 koní a je schopný dosiahnuť krútiaci moment neskutočných 1820 Nm. Brabus však tvrdí, že krútiaci moment elektronicky obmedzuje na 1620 Nm, aby chránil deväťstupňovú automatickú prevodovku. Elektromotor využíva dvojrýchlostnú prevodovku a energiu čerpá z lítium-iónovej batérie s využiteľnou kapacitou 4,8 kWh. Kompletnú špecifikáciu vozidla nájdete na stránkach spoločnosti Brabus – TU.

Táto šialenosť vyletí z 0 na 100km/h za 2,7 sekundy a maximálna rýchlosť je 317 km/h. Celkom fajn čísla, čo poviete? Okrem samotnej karosérie nezostal „kameň na kameni“ ani v interiéri, v ktorom vládne karbón, koža a alcantara. Krásne spracovaný interiér si môžete doplniť aj o špeciálne doplnky v podobe batožiny, resp. kufrov vytvorených priamo pre tento model. Ak teda máte zvyšný cca. 1 milión eur, tak sa môžete postaviť do radu a čakať na svoj vysnívaný bambus, teda prepáčte, Brabus!

  • Brabus Rocket GTS
  • Brabus Rocket GTS
  • Brabus Rocket GTS
  • Brabus Rocket GTS
  • Brabus Rocket GTS
  • Brabus Rocket GTS
  • Brabus Rocket GTS
  • Brabus Rocket GTS
  • Brabus Rocket GTS
  • Brabus Rocket GTS
  • Brabus Rocket GTS
  • Brabus Rocket GTS

Zdroj: caranddriver.com, vlastné

Prečítajte si aj:

Miroslav Illéš

Miroslav Illéš
OUTDOOR | PRÍRODA | AUTOMOBILY | TECHNOLÓGIE

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.