Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Pred 20 rokmi (v júli 1998) sa začalo zo sériovej výroby dodávať (v Nemecku a ďalších ôsmich európskych krajinách) kompaktné dvojsedadlové, len okolo dva a pol metra dlhé mestské vozidlo s typickým zadným pohonom: smart.

Na vozidle zaujal okrem iného unikátny dizajn, ikonická bezpečnostná bunka tridion ale aj mimoriadna obratnosť vďaka vonkajším rozmerom (smart vojde do medzery na zaparkovanie aj priečne) či rekordne malému polomeru otáčania (podľa vyhotovenia od 6,95 m).

„Smart je od svojho založenia priekopníkom automobilového priemyslu, a to vo všetkých oblastiach: od revolučnej automobilovej koncepcie cez architektúru závodu v Hambachu, ktorá ukazuje smerovanie budúcnosti, až po najaktuálnejší krok – zameranie značky na čisto elektrické pohony,“ vyzdvihuje mnohoročná riaditeľka značky smart Annette Winklerová v súvislosti s dvadsiatimi rokmi úspešného príbehu tímu značky smart, ktorý sa svojou kompetentnosťou, tvorivosťou a jedinečným nadšením angažuje za vyššiu kvalitu života v meste.

V súčasnosti značka smart dodáva (do 46 krajín) v tretej vylepšenej výrazne komfortnejšej generácii dvojmiestny (smart fortwo), štvormiestny (smart forfour) a smart fortwo kabriolet. Všetky tri verzie karosérie sú k dispozícii alternatívne so spaľovacími (okrem iného benzínové 52 kW/71 k; 66 kW/90 k) aj s elektrickými motormi, ktoré využívajú zo siete nabíjateľné akumulátory (napríklad modely smart EQ majú výkonný elektromotor 60 kW/160 Nm), pričom objednať sa dá už i wallbox (s časom dobitia pod 40 minút).

Ako prvá na svete značka smart tak poskytuje pre všetky svoje modely aj elektrické motory a zároveň usiluje o dôsledný prechod len na čisto elektrický pohon.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.