Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

V roku 2016 sprostredkovala najväčšia československá affiliate sieť VIVnetworks.com vyše milióna transakcií v celkovej hodnote vyššej než 55 miliónov eur. V porovnaní s rokom predchádzajúcim šlo o 36 % rast. Podobný vývoj očakáva spoločnosť aj tohto roku a plánuje prekonať hranicu 74 miliónov eur.

Celkový objem trhu online affiliate marketingu e-shopov v SR a ČR bol v roku 2016 podľa odhadov VIVnetworks.com 7492 miliónov a tohto roku by mal atakovať hranicu 111 miliónov. Rast slovenského trhu v tejto oblasti presahuje 41 %.

 Inzercia prostredníctvom affiliate siete je jedným z najspoľahlivejších a najefektívnejších online marketingových nástrojov. Inzerenti z radov e-komerce firiem tvrdia, že z affiliate marketingu pochádza 12 až 20 percent ich príjmov, a potvrdzujú, že tento spôsob propagácie funguje omnoho lepšie než iné formy online i offline reklamy. Sieť VIVnetworks.com dosiahla výrazný rast vďaka mnohým novým inzerentom z retailu, predovšetkým módy, nábytku a lekární, i nových partnerov, ktorí sa do siete pripojili.

Je zrejmé, že český a slovenský trh affiliate marketingu je na vzostupe. Kolískou tohto odboru je pritom USA, kde v roku 2016 dosiahli affiliate predaje hodnotu 4,5 miliardy dolárov.

Affiliate marketing tu ovplyvnil 14 % všetkých internetových nákupov, čo predstavuje 39 miliárd z celkových 279 miliárd dolárov tržieb realizovaných v online prostredí. E-mailové newslettery pritom zodpovedajú v USA podľa rovnakých štatistík za 17 % a organické vyhľadávanie za 19 % internetových objednávok.

Affiliate marketing patrí globálne medzi najdôležitejšie zložky online marketingového mixu a jeho dôležitosť ďalej porastie s tým, ako sa zvyšuje rozmach e-komerce, a to tak vo svete, ako aj u nás,“ hovorí Vladan Hejnic, riaditeľ spoločnosti VIVnetworks.com. „Pozorujeme, že popri tradičných e-komerce firmách sa o tento odbor začínajú zaujímať i firmy z iných segmentov trhu, napríklad z bankovníctva, zdieľaných služieb typu Airbnb či Uber, potravín či dokonca recruitmentu,“ dodáva

Problematike affiliate reklamy sa venuje Affiliate konferencia, najväčšie stretnutie svojho druhu v SR a ČR, ktorej 10. ročník sa uskutoční 4. 4. 2017 v Prahe. Účastníci získajú prehľad o tom, ako sa rýchlo presadiť v affiliate nielen v ČR a na Slovensku, ale i v zahraničí, a dozvie sa, aké trendy dnes v tejto významnej marketingovej disciplíne panujú, chýbať nebudú ani praktické rady týkajúce sa napríklad optimalizácie kampaní.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.