Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Mesiac po začiatku predaja nového modelu Lexus LC v Japonsku prekročil počet objednávok na toto auto, ovenčené mnohými cenami za dizajn,  očakávaný dopyt na tri roky!

Ako informoval Lexus, mesiac po začatí predaja nového vlajkového kupé  zaevidovali v japonských autosalónoch okolo 1 800 objednávok na model LC. Je to 36-násobne viac ako predpokladaný predaj 50 exemeplárov mesačne. Vo februári 2016 Lexus odhadoval, že ročný dopyt po modeloch LC bude celosvetovo predstavovať 6 600 exemplárov. Z áut objednaných v Japonsku je  1 000 kusov (55%)  verzia LC 500 s konvenčným pohonom a 800 kusov (45%) sú hybridné Lexusy 500h.

Portál Lexus Enthusiast konštatuje, že ak koncern nezvýši produkciu (čo sa však s najväčšou pravdepodobnosťou stane), čas čakania na vytúžené auto by sa predĺžil na tri roky. Lexus LC sa vyrába v zmodernizovanej továrni Motomachi v Toyota City. Podnik, ktorý zaberá takmer 1,6 mil m², zamestnáva vyše 7 000 pracovníkov, z ktorých polovicu tvoria inžinieri. Továreň je známa predovšetkým výrobou limitovanej série superautomobilu Lexus LFA, z ktorého v rokoch 2010-2012 vyrobili 500 exemplárov.

Luksusný športový Lexus LC je sériový model, ktorý nadväzuje na koncepčné vozidlo  LF-LC (skratka Lexus Future Luxury Coupé). Rovnako model LC 500, ako aj jeho koncept boli vyznamenané cenami Eyes on Design na North American International Auto Show v Detroite. V tomto roku získal Lexus LC cenu Car Design of the Year pre najlepší sériovo vyrábaný automobil a  takisto bol vybratý ako auto 25-ročného výročia magazínu Playboy.

Automobil vyrábajú s dvomi verziami motorov. Hybridný Lexus LC 500h využíva 24-ventilový, 3,5-litrový motor V6 8GR-FXS s výkonom 299 kW pri 6 600 obr./min a maximálnym krútiacim momentom 348 Nm pri 4 900 obr./min, ktorý spolupracuje s elektromotorom. Pohon modelu LC

500 predstavuje päťlitrový motor s výkonom 477,5 koní pri 7100 obr./min a s maximálnym krútiacim momentom 540 Nm pri 4 800 obr./min, spolupracujúcim s desaťstupňovou automatickou prevodovkou s časom preraďovania rýchlostí porovnateľným s  dvojstupňovou prevodovkou.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.