Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Výkonnostná agentúra PerformicsB2BGroup pozorovala na vyhľadávači Google vývoj vyhľadávania kľúčových slov prímorských dovolenkových destinácii slovenskými turistami v období od júna 2015 do júna 2017.

V priebehu letných mesiacoch jednoznačne dominuje Taliansko, po ktorom tesne nasleduje Chorvátsko. Medzi ďalšie obľúbené destinácie najčastejšie vyhľadávané slovenskými užívateľmi patrí Grécko, Egypt a Malta. Na Facebooku s počtom fanúšikov jednoznačne vyhráva Chorvátsko.

Z hľadiska vyhľadávania na Google stabilne vedie Taliansko, ktoré dlhodobo patrí medzi najobľúbenejšie destinácie slovenských turistov a po nej nasleduje Chorvátsko. Ostatné krajiny nevykazujú žiadne mimoriadne výkyvy vo vyhľadávaní v priebehu obdobia.  Najmä pri krajine Egypt je to spôsobené aj klimatickými podmienkami a celkovou sezónou oproti Taliansku alebo Chorvátsku, kde je sezónnosť ovplyvnená faktom, že kúpanie je časovo obmedzené na obdobie od mája do septembra.

Graf: Vyhľadávania vybraných destinácií na Google v priebehu roka

TOP 3 vyhľadávané výrazy na Google

Najčastejšie vyhľadávanými výrazmi na Google sú dovolenka a last minute a to najmä v letných mesiacoch. Slováci sa naučili nakupovať dovolenky na poslednú chvíľu a sledujú tak zaujímavé cenové ponuky, vďaka ktorým dokážu ušetriť značné finančné prostriedky. Ďalším často vyhľadávaným výrazom je all inclusive, ktoré sa vyhľadáva v priebehu celého obdobia, no s miernym navýšením v priebehu leta.

Graf: Top 3 vyhľadávané heslá na Google

Komunikácia na Facebooku

Výkonnostná agentúra PerformicsB2BGroup sa prostredníctvom svojho patentovaného nástroja Socialtools zamerala taktiež na sledovanie sociálnej sieti Facebook. Z päť vyššie uvedených destinácii má oficiálne facebookové stránky iba Chorvátsko s 27 639 fanúšikmi a Taliansko s 4 214 fanúšikmi. V obidvoch prípadoch slúžia stránky ako fórum, kde si fanúšikovia vzájomne radia a dávajú si rôzne odporúčania na výlety, ubytovania a lokality. Celkovo sú fanúšikovia obidvoch stránok vo väčšej miere ženy a v obidvoch prípadoch prispievajú návštevníci stránok do diskusií v priebehu roka najmä v júni a júli.

Graf. Počet fanúšikov na Facebooku

Čo je Socialtools a ako funguje?

Socialtools je patentovaná softwarová aplikácia agentúry PerformicsB2BGroup, ktorá sa zameriava na výkonnosť a efektivitu vybraných stránok na Facebooku. Socialtools sleduje ako aj základné metriky, tak aj počet fanúšikov a administrátorov rôznych Facebook stránok. Konkrétne to, ako sú aktívni na stránkach, o čom píšu, ako často píšu, čo zdieľajú a pod. Toto všetko zobrazuje pre každú značku zvlášť alebo ako konkurenčné porovnanie medzi rôznymi značkami.

Značky: