Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Japonský motoristický portál Car Watch zverejnil videá, ktoré predstavujú fungovanie Lexus Safety System + A a Lexus CoDrive piatej generácie vlajkovej limuzíny Lexus LS.

V súčasnosti sú všetky nové automobily prémiovej triedy japonského výrobcu štandardne vybavené balíčkom aktívnej bezpečnosti, ktorý zahŕňa funkciu predchádzania kolíziám v cestnej premávke a ak je kolízia neodvratná, zmierňujú jej následky. Najnovšia verzia modelu Lexus LS bola vybavená viacerými dodatočnými mechanizmami, ktoré pomáhajú vodičovi a minimalizujú riziko nehôd.

Poloautonómna jazda

Nový systém Lexus CoDrive obohacuje aktívny tempomat o funkciu udržiavania jazdnej dráhy (LTA, Lane Tracing Assist) a zmeny jazdnej dráhy (LCA, Lane Change Assist), ktoré uľahčujú jazdu po diaľniciach a na cestách s množstvom zákrut.  Fungovanie prvej vysvetľuje už názov – systém monitoruje pomocou kamier polohu vozidla a prostredníctvom elektrického posilňovača riadenia koriguje smer jazdy tak, aby sa vozidlo pohybovalo v príslušnom jazdnom pruhu.  Funkcia LCA zasa po aktivovaní smerovky bezpečným spôsobom samočinne zmení jazdný pruh s prihliadnutím na prítomnosť iných vozidiel a informuje vodiča o situácii prostredníctvom projekčného HUD displeja.

Predchádza kolíziám

Lexus LS piatej generácie je vybavený novátorským systémom na predchádzanie kolízií s chodcami – Pedestrian Alert & Active Steering Assist. Tento systém identifikuje prítomnosť chodca pred vozidlom i na boku, ale zároveň určuje smer jeho pohybu. V prípade rizika kolízie systém iniciuje brzdenie a s využitím elektrického posilňovača riadenia začína s manévrom obchádzania.

Integrované funkcie brzdenia pri nízkych rýchlostiach – sonar ICS (Intelligent Clearance Sonar) a funkcia samočinného brzdenia počas cúvania (RCTAB, Rear Cross Traffic Auto Brake) –   predchádzajú kolíziám počas manévrovania na parkovisku alebo nehodám na križovatkách. Takisto predchádzajú kolíziám s chodcami, predovšetkým s deťmi, ktoré sa ocitnú za vozidlom a vodič ich nevidí.

Upozorní, spomalí, zabrzdí

Riziko nehôd na križovatkách znižuje funkcia  FCTA (Front Cross Traffic Alert), ktorá pomocou radaru identifikuje vozidlá prichádzajúce zboku a vystríha pred nimi vodiča pomocou informácií premietaných na predné sklo (HUD) a zvukovými signálmi.

Ďalšou novinkou je Driver Emergency Stop Assist – mechanizmus monitorovania stavu vodiča, ktorý vozidlo v prípade hroziacej havárie zastaví. Ak vodič počas jazdy so zapnutým aktívnym tempomatom a aktívnou funkciou udržiavania jazdného pruhu príliš dlho ostáva pasívny, systém vysiela zvukové a svetelné výstrahy (klaksón a výstražné svetlá), postupne spomaľuje a napokon zastaví vozidlo a  umožní poskytnúť pomoc vodičovi, ak sa napríklad ocitne v bezvedomí.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.