Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Po nedeľňajšej mimoriadnej víchrici, ktorá sa prehnala celým Slovenskom, Vám posielame aktuálne štatistiky klientov Allianz – Slovenskej poisťovne o škodách nahlásených do dnešného poludnia:

Štatistiky:

–        k dnešnému dopoludniu nám klienti nahlásili spolu 384 škôd po nedeľňajšej víchrici, v odhadovanej výške 300-tisíc eur

–        najväčšie škody evidujeme na strechách bytových domov

–        najvyššia škoda je poškodená strecha bytovky v okrese Senica v celkovej výšky približne 30-tisíc eur

–        klienti najčastejšie hlásia strhnuté strechy, zrolované plechy, popadaná strešná krytina a spadnuté komíny, poškodené žalúzie, fasády aj izolácie domov

–        zaznamenali sme aj prípad, keď vplyvom víchrice a dažďa zatiekla strecha a poškodila steny a stropy v izbách

–        takisto zaznamenávame aj zničené vozidlá na ktoré spadol strom alebo konáre, prípadne plechy či strešné krytiny z okolitých budov

–        v jednom prípade klientovi z okresu Šaľa silný vietor dokonca zhodil platňu na náhrobnom pomníku

–        hlásenia prichádzajú z celého Slovenska, no najviac ich je z okresov Senica, Skalica, Trnava, Trenčín, Žilina, Nitra, Nové Zámky, Levice

Hlásenie škody:

–        aby sme mohli poškodenému preplatiť vzniknutú škodu po víchrici, musí mať uzatvorené poistenie budovy, či už domu, bytu, samostatne stojacej garáže alebo inej stavby. Víchrica je u nás automaticky krytá už v základnom balíku poistenia nehnuteľnosti. Pokiaľ vznikla škoda na aute, tak táto poistná udalosť je krytá v rámci havarijného poistenia vozidla.

–        akúkoľvek vzniknutú škodu je potrebné poisťovni bez zbytočného odkladu čo najskôr nahlásiť, najjednoduchšie je hlásenie online, prostredníctvom vášho počítača, tabletu alebo smartfónu, prípadne cez mobilnú aplikáciu, ďalej telefonicky na bezplatnej infolinke, prípadne aj osobne na pobočke

–        ak je to možné, klient by mal počkať s odstraňovaním následkov škôd na pracovníka poisťovne, ktorý urobí obhliadku a zistí rozsah škôd. Samozrejme, ak je potrebné začať s odstraňovaní škôd či už z bezpečnostných či hygienických dôvodov, prípadne, ak by hrozilo, že môže vzniknúť ešte väčšia škoda, keď napríklad odfúkne strechu a blíži sa dážď, vtedy samozrejme môže klient začať s odstraňovaním škôd, predtým je však potrebné si škodu zdokumentovať, stačí odfotiť na svoj mobilný telefón. Fotodokumentáciu treba predložiť svojej poisťovni a takisto popísať rozsah poškodenia. Veci, ktoré boli poistnou udalosťou zničené či poškodené, treba takisto odložiť pre účely obhliadky

–        ihneď ako poisťovňa zistí rozsah poškodenia a vyčísli výšku škody, uhradí poškodenému poistné plnenie spravidla v priebehu 3-5 dní, najneskôr však do 15 dní.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.