Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Skalní fanúšikovia Lexusu si to možno už všimli. Aj u nás sa objavil v ponuke nový model japonského výrobcu – rodinná limuzína ES. Na európsky trh sa dostáva siedma generácia najpredávanejšieho sedanu značky v USA. Je súčasne prvým modelom značky na novej platforme s množstvom inovatívnych technológií. 

Medzi sedanmi vo svojej triede vyniká pohonom predných kolies – v ostatných limuzínach značky sa pohon tradične prenáša na zadnú nápravu. Noví majitelia v ES ocenia  výnimočne priestrannú a komfortnú kabínu. Komfort jazdy je pri tejto značke je samozrejmosťou.

Cieľom skupiny inžinierov, ktorí projektovali nový Lexus ES pod vedením Yasuhiru Sakakibara, bolo doplniť výhody rodinnej limuzíny o špičkové jazdné a dynamické vlastnosti. „Vedeli sme,  že  vozidlo musí dokonale reagovať na pokyny vodiča a musí sa ľahko ovládať na akejkoľvek ceste. To bolo možné dosiahnuť len so solídnym základom,” vysvetľuje Sakakibara.

Nová platforma

Základom sa stala nová platforma GA-K –  ekvivalent platformy GA-L, využívanej v limuzíne LS a kupé LC  – určená pre vozidlá s pohonom prednej nápravy. Vyznačuje sa vysokou torznou tuhosťou, získanou pri nízkej hmotnosti použitím vysokopevnej ocele, zdokonalenej technológii spájania prvkov a starostlivo navrhnutej štruktúre.  Rôzne vylepšenia, ako napríklad  nová viacprvková zadná náprava, elektrický posilňovač riadenia upevnený na hrebeni riadenia a výstuž v tvare V za zadnými sedadlami, poskytli konštruktérom dostatočnú flexibilitu, aby mohli model precízne vyladiť.

Šéf testovacích jazdcov Yosihaki  poznamenáva: ,,Chceli sme, aby vodič cítil, že má nad vozidlom úplnú kontrolu.  Aj to je istý druh komfortu,  ktorý presahuje pohodlnú jazdu.”

V záujme ešte lepšej dynamiky budú vozidlá vo verzii F Sport dostupné so systémom aktívneho zavesenia kolies s regulovateľnými tlmičmi AVS  (Adaptive Variable Suspension) – podobným aké boli použité v športovom kupé LC.   Vozidlo vybavené takýmto systémom má na každom kolese tlmiče so 650 možnými úrovňami tlmenia, čo zaručuje dokonalú kontrolu na každom cestnom povrchu.  Výber dostupných jazdných režimov vo verziách  F Sport  bol rozšírený o režim Sport+, v ktorom sa využívajú tie najcitlivejšie nastavenia motora, prevodovky a zavesenia kolies. Model ES 350 F je navyše vybavený systémom vyladenia zvuku motora.

Hybrid štvrtej generácie

Lexus ES 300h je vybavený novou štvrtou generáciou hybridného pohonného systému s celkovým výkonom 218 k/160 kW, ktorá sa vyznačuje lepšou dynamikou, nižšou spotrebou paliva a emisií škodlivých látok. Úplne nový 2,5-litrový motor využíva technológiu rýchleho spaľovania, čím dosahuje jednu z najvyšších tepelných účinností medzi motormi montovanými do sériovo vyrábaných vozidiel. Postarali sa o to priame sacie kanály, zväčšené uhly ventilov a laserom navarené sedlá ventilov. K účinnosti spaľovania prispievajú  aj olejové čerpadlo s variabilnou kapacitou, viacotvorové vstrekovače, VVT-IE a variabilný chladiaci systém. Okrem vyššieho výkonu a krútiaceho momentu ponúka model ES aj novú prevodovku s menšími rozmermi a nižším odporom.

Zmeny neobišli ani elektromotor, ktorý je kompaktnejší a čerpá energiu z nikel-metal hydridového akumulátora. Klasickú batériu NiMH sa podarilo zmenšiť a je ukrytá pod zadnými sedadlami, čím sa rozšíril batožinový priestor.

Toto všetko naznačuje, že nový Lexus ES si získa v ponuke spoločnosti silnú pozíciu môže zopakovať úspech, aký zaznamenal  v Spojených Štátoch.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.