Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

S vyše miliónom obyvateľov je San José tretím najväčším mestom Kalifornie. Metropola sa v priebehu druhej polovice roka 2019 stane pilotným mestom na odskúšanie plne automatizovanej prepravy (taxislužba na privolanie) založenej na aplikácii a bez vodiča (SAE Level 4/5), ktorú nedávno oznámili spoločnosti Daimler a Bosch.

„Pilotný projekt ukáže, ako môžu autonómne vozidlá prispieť k tomu, aby ešte lepšie spĺňali budúce požiadavky na prepravu,“ tvrdí Sam Liccardo, starosta San José. „Mnoho rokov dôsledne posúvame tému autonómneho jazdenia dopredu. Vďaka tomuto pilotnému projektu sme získali cenné poznatky, aby sme plno automatizované vozidlá optimálne prepojili s používateľmi budúcich služieb mobility,“ tvrdí Dr. Michael Hafner, vedúci oblasti automatizovanej jazdy v spoločnosti Daimler AG. „Musíme mestskú dopravu vnímať po novom. Autonómna jazda je dôležitou súčasťou mestskej dopravy budúcnosti,“ tvrdí Dr. Stephan Hönle, vedúci úseku výroby pre automatizovanú jazdu spoločnosti Robert Bosch GmbH.

V rámci digitálneho pilotného projektu dostanú používatelia možnosť nastúpiť do samostatne jazdiaceho automobilu monitorovaného bezpečnostným vodičom na definovanom mieste vyzdvihnutia a automaticky sa nechať odviezť do svojho cieľa. Vďaka vzájomnej spolupráci na vývoji plnoautomatizovaného jazdenia bez vodiča (SAE Level 4/5) v mestskom prostredí chcú spoločnosti Bosch a Daimler zlepšiť plynulosť premávky v mestách, zvýšiť bezpečnosť na cestách a položiť tak dôležitý základ pre dopravu budúcnosti.

Spoločností Daimler a Bosch spolupracujú v Nemecku aj v USA. Pracovníci oboch spoločností pritom majú pracovné stoly vedľa seba. To umožňuje rýchlu výmenu informácií a prináša rýchle rozhodnutia. Súčasne majú zamestnanci prístup k celému know-how svojich kolegov v materských spoločnostiach. Cieľom spolupráce spoločností Daimler a Bosch je spoločný vývoj koncepcií a algoritmov pre plne automatizovaný jazdný systém bez vodiča (SAE Level 4/5). Úlohou spoločnosti Daimler je zapracovať tento jazdný systém do vozidla. Spoločnosť poskytne potrebné vývojové vozidlá, skúšobné zariadenia a skúšobný autopark. Spoločnosť Bosch zodpovedá za komponenty špecifikované počas vývoja (snímače, aktulátory a riadiace prístroje).

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.