Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Skupina Renault dosiahla predaj 3,9 millióna vozidiel, čo predstavuje spolu s Jinbei a Huasong nárast o 3,2%

  • Predaj Skupiny Renault sa zvýšil o 3,2% od začiatku spolupráce so značkami Jinbei and Huasong, od 1. januára 2018. Objem predaja Skupiny Renault sa v roku 2017 znížil o 1,2% a podiel na svetovom trhu o 0,3%.
  • V Európe boli výsledky prevažne stabilné +0,5%.
  • Skupina sa usiluje o rozšírenie Drive the Future plánu na medzinárodnú úroveň, pričom registrácie predstavujú 50,6% celkových tržieb (oproti 49,2% v roku 2017), najmä vďaka spolupráci so značkami Jinbei a Huasong.
  • V segmente elektrických vozidiel (EV) vzrástli tržby značky Renault v priebehu minulého roka o 37%, primárne v druhej polovici roka (+ 62%). Renault je európskym lídrom s 22% podielom na trhu.
  • V segmente ľahkých úžitkových vozidiel (ĽÚV) Skupina vzrástla o 33,7% (619 229 vozidiel). Okrem predaja Jinbei a Huasongu sa tržby zvýšili o 0,9% na 467 042 vozidiel.
  • Skupina Renault sa v roku 2019 bude usilovať o mierny nárast tržieb najmä v druhej polovici roka vďaka predstaveniu nových medzinárodných modelov a nového modelu Clio. Vlajkový model Skupiny v Európe bude predstavený na autosalóne v Ženeve.

V roku 2018 Skupina Renault zaznamenala 3 884 295 predaných vozidiel, z toho 2 532 567 (-5,2% oproti roku 2017) Renault a 700 798 (+ 7,0% oproti roku 2017) Dacia. Tržby spoločnosti Lada vzrástli o 18,7% na 398 282 registrácií a registrácie spoločnosti Renault Samsung Motors klesli o 14,9% na 84 954 vozidiel. Jinbei a Huasong predali spolu 165 603 vozidiel.

V segmente EV vzrástol celosvetový objem predaja značky Renault o 36,6% (viac ako 49 600 vozidiel), primárne v druhej polovici roka (+ 62,1%). Renault je európskym lídrom s 22,2% podielom na trhu. Model ZOE zaznamenal nárast objemu predaja o 26,1% (39 458 vozidiel) a Kangoo Z.E. o 105,1% (8 747 vozidiel).

V segmente ĽÚV sa objemy Skupiny zvýšili o 33,7% spolu so spoločnosťami Jinbei a Huasong. Značka Renault dosiahla nový rekord v roku 2018 napriek poklesu v Turecku a Argentíne, čo sú dva dôležité trhy pre tento segment. „Predaj Skupiny Renault sa v roku 2018 zvýšil o 3,2% a integrácia značiek Jinbei a Huasong. Rast tržieb Skupiny v Rusku, Brazílii a Afrike vykompenzoval takmer všetky hospodárske a geopolitické headwinds mimo Európy,“ povedal Olivier Murguet, viceprezident pre oblasť obchod a regióny Skupiny Renault.

V Európe boli registrácie (+ 0,5%) s nárastom podielu na trhu o 0,2% prevažne stabilné. Rast Skupiny prebieha najmä vďaka segmentu B (Clio, Captur, Sandero) a modelu Nový Duster, ktorý bol predstavený začiatkom minulého roka. Clio zostáva druhým najpredávanejším vozidlom v Európe a Captur prvým crossoverom vo svojom segmente.

Značka Dacia zaznamenala v Európe nový rekord s 511 622 registrovanými vozidlami (+ 10,3%) a rekordným podielom na trhu 2,9% (+0,3 bodu). K nárastu značne prispel príchod modelu Nový Duster a tak isto model Sandero.

Skupina sa usiluje o rozšírenie Drive the Future plánu na medzinárodnú úroveň, pričom registrácie predstavujú 50,6% celkových tržieb (oproti 49,2% v roku 2017), najmä vďaka spolupráci so značkou Jinbei a Huasong aj napriek poklesu tržieb v Turecku a Indii a zastaveniu predaja v Iráne od začiatku septembra.

V Rusku, druhej najväčšej krajine Skupiny vzrástol trh z hľadiska objemu predaja o 12,8%. Skupina je lídrom trhu. Viac ako jedno zo štyroch predaných vozidiel je Lada alebo Renault. Tržby v Rusku vzrástli o 10,9%.

Objemy značky Renault boli stabilné a predalo sa 137 062 vozidiel, až do príchodu Arkany v roku 2019.

LADA zaznamenala nárast o 15,6% na 360 204 predaných vozidiel s 20% -ným podielom na trhu (+0,5 bodu) vďaka úspešnému obnoveniu svojho sortimentu. LADA Vesta sa stala najpredávanejším vozidlom v Rusku.
V Brazílii Skupina prekonala fázu uzdravenia trhu, ktorý vzrástol o 13,6%. Predaj sa zvýšil o 28,5% na takmer 215 000 vozidiel a podiel na trhu dosiahol 8,7% (+1,0 bodu) vďaka dobrým výsledkom predaja modelu Kwid (viac ako 67 000 kusov).

V Afrike skupina posilnila svoje vedúce postavenie s 18,1% podielom na trhu, pričom sa predalo 218 797 vozidiel vďaka výkonnosti v Maroku, Južnej Afrike a Egypte. Trhový podiel v Maroku dosiahol 43% a 7% nárast objemu predaja. Dacia si udržiava vedúce postavenie s modelmi Dokker a Logan, čo sú dve najpredávanejšie vozidlá. Predaj značiek Renault vzrástol o 14,9% na viac ako 26 000 kusov vozidiel v Južnej Afrike, čo predstavuje 4,9% podiel na trhu. V Egypte Skupina dosiahla trhový podiel 11,4%, čo predstavuje nárast o 3 body, teda  20 504 predaných vozidiel.

V Indii poklesli tržby o 26,8% na trhu, ktorý vzrástol o 8,4%.

V Číne Skupina pokračuje v implementácii plánu Drive the future. Objemy Dongfeng-Renault klesli o 26,9%. Spustenie spoločného podniku RBJAC (Jinbei / Huasong) napreduje vynikajúco. Skupina zintenzívňuje útok na trh s EV investovaním do JM EV, 5. najväčšieho výrobcu elektrických vozidiel. Celkovo, integráciou nových značiek  Jinbei a Huasong, objemy Skupiny v Číne predstavovali 216 699 kusov.

PLÁNY SKUPINY RENAULT NA ROK 2019

V roku 2019 sa očakáva, že svetový trh bude v porovnaní s rokom 2018 stabilný.

Európsky trh by mal ostať tak isto stabilný, pričom Rusky očakáva nárast o 3% a Brazílsky o 10%.

Skupina Renault sa v roku 2019 bude usilovať o mierny nárast tržieb najmä v druhej polovici vďaka predstaveniu nových medzinárodných modelov a nového modelu Clio, vlajkového automobilu Skupiny v Európe, ktorý bude predstavený na autosalóne v Ženeve.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.