Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

V roku 2015 si Renault Kadjar vytvoril silnú pozíciu v segmente kompaktných SUV. Jeho plynulé línie, dynamické vlastnosti a komfort priťahujú širokú škálu zákazníkov. Kadjar zároveň profitoval z odborných znalostí nášho partnera Nissan v systémoch pohonu všetkých kolies a off-road schopnostiach.

Nový Kadjar dosahuje pokrok vo všetkých oblastiach. Pri rešpektovaní tradičných dizajnových prvkov SUV má atraktívnejší, štýlový vzhľad s dynamickými modernými líniami. Nový Kadjar kladie dôraz na pohodlie, kvalitu a ergonomický dizajn. Interiér bol prepracovaný pre ešte príjemnejšiu každodennú jazdu. Nakoniec, nový Kadjar disponuje pokročilejšími benzínovými a dieselovými motormi pre väčšie potešenie z jazdy.

„Na trh uvedený v roku 2015, Kadjar patrí k základným modelom v rade Renault, globálnym modelom, ktorý si už kúpilo viac ako 450 000 zákazníkov vo viac ako päťdesiatich krajinách sveta. Nový Kadjar upevní túto pozíciu moderným štýlovým dizajnom, zvýšeným komfortom a lepšou vnímanou kvalitou. Súčasne bude vychádzať z ponuky 4WD, keďže to ho odlišuje na trhu. “ Olivier Tschanhenz, Deputy Marketing Director

Zákaznícke prieskumy dokazujú, že hlavným dôvodom kúpi Renault Kadjar je práve jeho dizajn. Línie nového Kadjar sú elegantnejšie, plynulejšie a rafinovanejšie.

Celkom nový svetelný podpis

Nový Kadjar nesie vpredu svetelný podpis v tvare písmena C, typický pre modelový rad Renault. Zlepšuje to integráciou LED svetlometov do denného svietenia. Hmlové svetlá taktiež získali LED diódy s technológiou LED Pure Vision (štandardne od úrovne Intens). V dôsledku toho je spotreba energie šesťkrát nižšia ako pri halogénových žiarovkách. Hmlové svetlá sú teraz obdĺžnikové, zdôrazňujúc štýl modelu Kadjar “ go-anywhere „.

V zadnej časti svetlá taktiež získali LED diódy, rovnako aj spätné a hmlové, ktoré sú teraz štíhlejšie a zabudované do nárazníka.

Silnejšia vizuálna identita

Dizajnéri prepracovali prednú a zadnú časť Nového Renault Kadjar tak, aby ním na cestách ešte viac zaujali. Medzi nové prvky patrí širšia mriežka s dizajnovými chrómovými prvkami. Nárazníky sú štýlovejšie a dávajú vyniknúť zvolenej farbe karosérie.

Výraznejší vonkajší styling

V závislosti od úrovne výbavy môže byť prepracovaný zadný nárazník pokrytý chrómom, čo vozidlu poskytuje silnejší postoj na ceste. Najvyššie úrovne výbavy získajú anténu v tvare žraločej plutvy.

Ešte väčší výber

Nový Kadjar bude k dispozícii s novými 17 až 19 palcovými diskami kolies, spolu s tromi novými farbami: Zelená Oural Green, Modrá Iron Blue a Šedá Highland Grey.

Interiér : Ešte priestrannejší a komfotnejší

„V Novom modeli Kadjar kladieme dôraz na dobrú kvalitu. Vnútornej úprave sme dali homogénnejší dizajn a zmenšili rozdiely s ostatným modelovým radom Renault. Taktiež sme pripravili novú multimediálnu obrazovku s dotykovým displejom a prepracovali dizajn ovládania klimatizácie. Vylepšenia sú zjavné. „Mehdy Delemer, Chief Product Specialist, Kadjar

Pre Renault Kadjar bolo hneď od začiatku prioritou pohodlie cestujúcich. Nový Kadjar prináša ešte modernejší dizajn so zlepšením vnímanej kvality.

Nová, elegantnejšia multimediálna dotyková obrazovka

Centrálna časť palubnej dosky má novú multimediálnu dotykovú obrazovku s kapacitnou technológiou pre jasnejší displej a väčšiu citlivosť. Diagonálne obrazovka  meria 7 palcov a  zobrazuje systém R-LINK 2 s ovládacími prvkami na oboch stranách. Obrazovka je detailnejšie zapracovaná do palubnej dosky.

Ovládanie klimatizácie s modernejším, ergonomickým dizajnom

Nový ovládací panel pre automatickú klimatizáciu má modernejší a ergonomický dizajn. Nastavenie teploty a ventilácie je zobrazené na troch ovládačoch. 

Ďalšie zlepšenia kvality

Nový Kadjar má oko pre detail! Výduchy ventilácie , kľučky dverí a centrálna konzola sú pokryté saténovým chrómom. Vnútorné panely dverí sú vybavené novými ovládacími prvkami pre elektrické okná a vonkajšie spätné zrkadlá s podsvietením pre jednoduchšie používanie v noci.

Nové možnosti v prostredí interiéru

K dispozícii sú teraz nové farby interiéru spoločné s novým čalúnením s prešívaním, v niektorých prípadoch s textúrovaným 3D efektom.

Komfort : Optimalizované pohodlie

 „Zákaznícke prieskumy zdôrazňujú pohodlie modelu Kadjar. S novým Renault Kadjar sa snažíme v tomto smere ešte zlepšiť. Prestavili sme sedadlá tak, aby sme im poskytli lepšiu podporu, zlepšili ventilačný systém a venovali mimoriadnu pozornosť praktickým aspektom, ako je napríklad lakťová opierka, ktorá má teraz posuvnú funkciu. “ Jean Chevennement, Assistant Program Director, Kadjar

Vylepšenia komfortu v interiéri Nového Kadjar priniesli skutočný rozdiel.

Viac ergonomické sedadlá

Prestavané sedadlá majú teraz nastaviteľnú dĺžku sedákov na predných sedadlách. Sú vyrobené z peny s dvojitou hustotou na zvýšenie komfortu a prevenciu únavy pri dlhých cestách. Pevnejšie bočné vystuženia poskytujú lepšiu podporu. Posuvná predná lakťová opierka sa prispôsobuje všetkým typom postáv.

Remodelované vnútorné panely dverí

Vnútorné panely dverí boli kompletne prerobené. Ovládacie prvky pre elektrické vonkajšie spätné zrkadlá a okná sú teraz na rovnakom paneli, ktorý zahŕňa podsvietenie pre lepšie využitie v noci. Odkladacie priestory vo dverách, umiestnené pod opierkami rúk s chrómom so saténovou úpravou sú teraz dostatočne veľké na to, aby bolo možné do nich umiestniť veľkú 1,5 litrovú fľašu vody.

Zlepšenie tepelnej pohody pre cestujúcich

Nové výduchy ventilácie na zadnej strane centrálnej konzoly poskytujú zlepšený tepelný komfort cestujúcim v zadnej časti vozidla.

Funkčné aspekty : Nový KADJAR robí život ľahším

Nový Kadjar bol prepracovaný v každom detaile, aby bol ešte praktickejší pre každodenné použitie.

Prepracovaná centrálna konzola

Centrálna konzola má dva väčšie držiaky na poháre s nastaviteľnou funkciou pre väčšie pohodlie. Odkladací priestor pred riadiacou pákou získal nové osvetlenie.

Viacúčelové pripojenie

V novom modeli Kadjar je multimediálny systém R-LINK 2 vybavený funkciou pripojenia smartfónov, ktorá je kompatibilná so systémami Android Auto a Apple CarPlay. Vodiči si môžu zobrazovať svoje obľúbené aplikácie kompatibilné s jazdnými vlastnosťami priamo na obrazovke automobilu pre väčšiu bezpečnosť a ergonomické použitie.

Množstvo dômyselných funkcií

Odkladacie priestory na predných dverách sú teraz dostatočne veľké na to, aby sa do nich vošla 1,5 litrová fľaša s vodou. Cestujúci na zadnej strane získajú dve zásuvky USB na nabíjanie telefónov, tabletov, herných konzolí atď. Nakoniec, horné svetlá lepšie osvetlia okolie dverí pre ľahší prístup v noci.

Viac modulárne rozloženie

Kadjar má jeden z najväčších batožinových priestorov vo svojom segmente s kapacitou 472 dm³ VDA (527 litrov). Zadná lavica s delením sedadiel v pomere 2/3 – 1/3 sa okamžite sklopí pomocou tlačidla „Easy Break“ na každej strane batožinového priestoru. Zároveň sa predné sedadlo spolujazdca dokáže sklopiť do vodorovnej polohy na prevážanie predmetov dlhších ako 2,5 metra.

Motory : Zlepšenie účinnosti a výkonu

 Nový Kadjar využíva nové generácie motorov Renault. Na dodržiavanie platných noriem majú benzínové a dieselové pohonné jednotky najnovšie technológie na reguláciu emisií. Zároveň získavajú lepšiu ovládateľnosť, výkon spolu s nižšou spotrebou paliva.

Benzín: Ultramoderný motor 1.3 TCe GPF

Nový Kadjar dostal motor 1.3 TCe prvýkrát použitý v modeli Scénic a následne Captur a Mégane. Vyvinutý Alianciou v spolupráci s Daimlerom, tento motor spĺňa najvyššie štandardy v oblasti výkonu a ovládateľnosti. Výkonnosť je hladká a bez vibrácií s 4-valcovou architektúrou. Motor má dobrý výkon aj pri nízkych otáčkach s veľkým krútiacim momentom. V modeli Kadjar je tento motor vybavený benzínovým filtrom pevných častíc (GPF). Filter ničí častice vo výfukových plynoch tým, že ich zachytí v mikroporéznej štruktúre, ktorá sa regeneruje automaticky v pravidelných intervaloch. Motor TCe GPF je k dispozícii v troch verziách: TCe 140 GPF so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, TCe 160 GPF so 6-stupňovou manuálna prevodovka a TCe 160 GPF s dvojspojkovou automatickou prevodovkou EDC.

Diesel: väčší výkon, lepšie jazdné vlastnosti, menej znečisťujúcich emisií

Nový Kadjar je vybavený modernizovanými vznetovými motormi so systémom selektívnej katalytickej redukcie (SCR), ktorý je považovaný za najefektívnejšie riešenie na dodatočné spracovanie oxidu dusíka (NOx). Táto technológia znižuje emisie motora bez toho, aby znižovala výkonnosť. Zároveň, motory, ktoré sa teraz označujú pod názov „Blue dCi“, získajú na Novom modeli Kadjar vyššiu výkonnosť.

  • Blue dCi 115 motor zvyšuje výkon o 5 koní a krútiaci moment o 10 Nm v porovnaní s motorom predchádzajúcej generácie. Aktuálne bude k dispozícii s manuálnou prevodovkou.
  • Blue dCi 150 je špičkovou možnosťou pre Nový Kadjar. Zvýšenie výkonu o 20 koní v porovnaní s jeho predchodcom prináša vynikajúci výkon. Spolu s manuálnou prevodovkou bude k dispozícii vo verzii

Spoľahlivosť testovaná a schválená

Trvácnosť pohonnej jednotky je pre Renault jednou z priorít. A preto prešiel nový benzínový motor 1.3 TCe minimálne 40 000 hodinovým testovaním. Čo je ekvivalent pre používanie vozidla 14 rokov, 8 hodín denne!

Prevodovky : Rovnako doma na ceste – aj mimo nej

Osvedčený pohon 4WD

Prevodovka s pohonom 4WD na modeli Kadjar využíva odborné znalosti našej Aliancie so spoločnosťou Nissan. Kadjar prináša bezchybný výkon na klzkých cestách, pri jazde na lyžiarske stredisko v zimnom období a tak isto pri jazde na nespevnenom teréne.

Tri režimy pre celý rad požiadaviek

Prevodovka 4WD ponúka výber z troch prevádzkových režimov:

  • 2WD: pohon dodávaný iba na predné kolesá, aby sa znížila spotreba paliva.
  • Auto: palubná elektronika automaticky rozdeľuje krútiaci moment medzi obidve nápravy. Až 50% krútiaceho momentu je možné prenášať na zadné kolesá.
  • Lock: centrálny diferenciál je uzamknutý na trvalé rozdelenie krútiaceho momentu 50/50 medzi prednou a zadnou nápravou. Lock je vyhradený pre terénne použitie, tento režim je k dispozícii pri rýchlosti až do 40 km / h.

Tieto režimy sa vyberajú pomocou ovládacieho kolieska na centrálnej konzole za radiacou pákou.

Skutočné terénne kapacity

S úžasnou svetlou výškou 200 mm môže Kadjar bez ťažkostí zdolať aj náročnejší terén. Predný nájazdový uhol (17 °) a zadný nájazdový uhol (25 °) sú tiež prispôsobené požiadavkám pre jazdu v teréne.

Systém Extended Grip pre 2WD verzie

Systém Extended Grip zostáva k dispozícii pre verzie len s predným pohonom. Je možné ho kombinovať s pneumatikami “ mud and snow „, ktoré spoločne s touto funkciou zlepšujú trakciu pre ľahšiu jazdu na bahnitých alebo piesočných povrchoch.

Nový Renault Kadjar na Slovensku:

Na slovenskom trhu je Nový Kadjar k dispozícii od januára 2019. Pre zákazníka je model dostupný už od 20 490 € v Zen verzií.

Cenníkkatalóg nájdete na web stránke Renault.sk.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.