Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Spoločnosť Mitsubishi Motors Corporation (MMC) na 18. ročníku medzinárodnej výstavy automobilového priemyslu v Šanghaji*1 (od 16. do 25. apríla 2019) predstaví rad modelov prezentovaných pod motívom „Urban Ambitious Life – Náročný život v meste“. Na autosalóne sa k MMC pripojí GAC Mitsubishi Motors Co., Ltd. (GMMC)*2, miestna výrobná a predajná organizácia zo spoločného joint-venture.

MMC na svojom stánku usporiada ázijskú premiéru SUV budúcej generácie – koncepčného vozidla MITSUBISHI e-Yi*3 CONCEPT. Tento koncept je ukážkou technológií elektrifikácie a pohonu 4WD od MMC, dvoch silných kľúčových stránok automobilky Mitsubishi Motors, spoločne s vyspelými systémami na podporu riadenia (ADAS). Koncepčný model bude na stánku prezentovaný popri modeloch Eclipse Cross a Outlander pochádzajúcich z lokálnej čínskej výroby Mitsubishi Motors.

Predstavia sa aj elektrické modely, ktoré boli minulý rok uvedené na čínsky trh pod značkou GMMC: Eupheme EV a Eupheme PHEV. Tieto modely prebúdzajú v samotnom vodičovi ako aj zvyšku posádky zvedavosť a túžbu po dobrodružstve s chuťou ísť ešte ďalej, preskúmať niečo, čo doteraz nikdy nezažili.

*1 Novinárske dni: 16. a 17. apríla 2019; obchodné dni: 18. a 19. apríla 2019; dni pre verejnosť: 20. až 25. apríla 2019. Podujatie sa koná v Národnom výstavnom a konferenčnom centre v Šanghaji. Tlačová konferencia MMC sa uskutoční 16. apríla 2019 od 11:00 dopoludnia miestneho času na stánku MMC v hale č. 7-2.

*2 Podnik so spoločnou majetkovou účasťou firiem Guangzhou Automobile Group Co., Ltd. (GAC), Mitsubishi Corporation a MMC.

*3 Písmeno „e“ v názve značí Electric (elektrický), rovnako tak ako Explore (skúmať, bádať), Experience (skúsenosť, zážitok) a Engage (okúzliť, zaujať). Označenie „Yi“ v názve označuje výslovnosť čínskeho znaku „毅“, ktorý znamená pevný, robustný alebo odolný, rovnako tak ako znaku „奕“ s významom ‚krásny‘.

  1. Prehľad expozície

MMC a GMMC predstaví päť modelov / sedem vozidiel v dňoch pre médiá, resp. sedem modelov / desať vozidiel v dňoch určených pre najširšiu verejnosť. Jedná sa napr. o koncepčný model MITSUBISHI e-Yi Concept a crossovery-SUV Eclipse Cross a Outlander.

  1. MITSUBISHI e-Yi Concept

1) Základná koncepcia

Plug-in hybridný elektromobil (PHEV) MITSUBISHI e-Yi Concept, poháňaný systémom Twin Motor od MMC, je zhmotnením kľúčového sloganu MMC „Drive your Ambition“. Kľúčové vlastnosti: dlhý dojazd typický pre plug-in hybridy poháňané elektrinou aj benzínom a vynikajúce prevádzkové schopnosti a odolnosť dodávajúce vodičovi potrebnú istotu za akýchkoľvek klimatických podmienok a na každom povrchu. Vynikajúce obostavanie priestoru s tromi radmi sedadiel umožňuje najrôznejšie využitie, od prevozu vyššieho počtu osôb až po veľký náklad.

2) Dizajn

Koncepčný model MITSUBISHI e-Yi Concept bol navrhnutý ako praktický, kvalitný a všestranný crossover-SUV pre prepravu rodiny a priateľov v súlade s kultivovaným mestským prostredím Šanghaja.

<Vonkajší vzhľad>

  • Predná časť stavia na najnovšom prevedení „Dynamického štítu“ – dizajnovej koncepcie prednej časti vozidiel Mitsubishi, vytvárajúc impozantný pohľad s krivkami plynúcimi z bokov vozidla a obopínajúcimi ako ochrana stredovú časť, kde vyčnieva hranatá maska ​​chladiča, tvorená horizontálnymi a vertikálnymi rebrami.
  • Formou vyjadrenia jedinečných vlastností PHEV je mäkké modré podsvietenie chrómových častí „Dynamického štítu“ pri zaparkovanom vozidle v čase, keď sa nabíja, alebo naopak dodáva elektrinu pre potreby domácnosti.
  • Z bočného pohľadu vyžaruje mohutný plastický vzhľad, postavený na zreteľnom a ostrom prevedení jednoliateho panelu, resp. štylistickom stvárnení zavalitých blatníkov, ktorý tomuto modelu dodáva výraz všestrannosti a univerzálnej mobility.
  • Výrazný vzhľad zadnej časti vozidla je daný šesťuholníkovým tvarom okrajových kriviek, zatiaľ čo umiestnenie zadných svetiel naprieč celou šírkou vozidla pôsobí dojmom stability, sprevádzanej markantnou až impozantnou podobou.
  • Lak karosérie v tmavom saténovo šedom odtieni pripomína kovové hobliny pre vyjadrenie odolnosti a spoľahlivosti SUV, rovnako tak ako vyváženej kvality. Z finálnych úprav tohto všestranného crossoveru-SUV ďalej vymenujme diaľkovo ovládaný elektrický strešný box s namontovanými hmlovými svetlami alebo ochranné kryty pod predným aj zadným nárazníkom.

<Interiér>

  • Interiér bol navrhnutý s cieľom vyjadriť eleganciu prislúchajúcu kultivovanému mestskému prostrediu, resp. všestrannú mobilitu, ktorú dokáže poskytnúť iba SUV, ale zároveň ponúknuť dostatočné pohodlie pre komfortnú prepravu viacerých cestujúcich. Vyhotovenie prístrojovej dosky stavia na dizajnovej koncepcii interiéru MMC „v horizontálnej ose“ zabezpečujúcej vynikajúci výhľad smerom vpred a evokujúcej otvorenú a vzdušnú atmosféru v kabíne. Z pohľadu vodiča je zároveň jednoduchšie a intuitívnejšia odhadnuteľná poloha vozidla pri jazde v teréne. Vďaka dôrazu kladenému na kvalitu dielenského spracovania a použitia jemného koženého čalúnenia vznikol elegantný interiér, prislúchajúci danej veľkostnej triede.
  • Súčasťou prístrojového štítu pred vodičom je LCD displej s veľkosťou 12,3 „, na ktorom sa zobrazuje rýchlosť, otáčky motora a toky energií hybridného ústrojenstva vrátane ďalších informácií o vozidle / trase, rovnako tak ako údaje navigácie v rámci pokrokovej platformy online služieb Mitsubishi Connect. Podobný displej s veľkosťou 12,3 „sa nachádza uprostred prístrojovej dosky, takže tak môže celá posádka sledovať informácie systému palubnej zábavy po celú trasu až do cieľa cesty. Možnosť takto si naplánovať pobyt v cieli cesty môže spríjemniť výlet celej posádke.

3) Technológie na palube

Koncepčný model MITSUBISHI e-Yi Concept spája kľúčové technológie elektrifikácie a pohonu 4WD od MMC, rovnako tak ako vyspelé systémy na podporu riadenia (ADAS) a technológie konektivity. Vodič aj zvyšok posádky tak môže cestovať v bezpečí a s istotou bez ohľadu na klimatické podmienky alebo kvalitu povrchu.

<Technológia elektrifikácie>

  • Koncept poháňa vlastný systém plug-in hybridného pohonu od MMC, vyvinutý pre model Outlander PHEV a postupne v tomto modeli vylepšovaný. Pod podlahou uprostred vozidla sa nachádza veľkokapacitná batéria sústavy pohonu; hnacie ústrojenstvo Twin Motor podporuje zástavbu vysoko výkonných a účinných elektromotorov vpredu aj vzadu. Vďaka vynikajúcemu obostavaniu priestoru vznikol veľkorysý interiér pre tri rady sedadiel.
  • Pre plug-in hybridný pohon (PHEV) bol navrhnutý benzínový motor s objemom 2,4 litra. V režime sériového hybridu plní spaľovací motor funkciu vysoko výkonného generátora energie, dosahujúceho vysoký stupeň rekuperácie, pričom veľký zdvihový objem a vynikajúca termodynamická účinnosť prispieva k tichšiemu chodu a nižšej spotrebe paliva. Okrem vyššej efektivity samotnej plug-in hybridnej sústavy potom koncepčný model využíva starostlivo odladené technológie pre zníženie spotreby paliva, ako je napr. Aktívne zatváranie lamiel pred chladičom na zníženie aerodynamického odporu.
  • Koncept vykazuje dojazd čisto na elektrinu cez 70 km (podľa metodiky WLTP) a pri plne nabitej batérii, pričom s plnou nádržou paliva ponúkne celkový dojazd vyše 700 km (WLTP). To znamená, že celá posádka si môže hladkú, suverénnu a tichú jazdu, typickú pre elektromobily, užívať na ešte dlhších trasách.

<Sústava pohonu 4WD>

  • MITSUBISHI e-Yi Concept využíva systém stáleho pohonu všetkých kolies Twin Motor 4WD od MMC s vysoko výkonnými a účinnými elektromotormi, ktoré poháňajú obidve nápravy; s uplatnením know-how získaným z vývoja vozidiel radu Lancer Evolution taktiež využíva technológiu aktívnej kontroly stáčania okolo zvislej osi (AYC)*4 pre optimálne rozdeľovanie hnacieho momentu medzi predné kolesá. Uvedené komponenty sa využívajú spoločne s integrovaným systémom pohonu všetkých kolies S-AWC od MMC, ktorý prináša zásadné zlepšenie dynamických schopností vozidla – akcelerácia, zatáčanie, brzdenie – komplexným riadením brzdnej sily na jednotlivých kolesách (systém ABS) a výkonu elektromotorov na prednej aj zadnej náprave (aktívne riadenie stability, systém ASC*5).
  • Hnacie ústrojenstvo Twin Motor 4WD zabezpečuje mimoriadne agilné rozdeľovanie hnacieho momentu medzi obe nápravy a vyznačuje sa aj suverénnym záťahom, typickým pre elektrický pohon s maximom krútiaceho momentu dostupným už od nulových otáčok. Systém S-AWC zlepšuje dynamické jazdné schopnosti a sprostredkuje jedinečnú úroveň agilného handlingu s príjemnou spätnou väzbou. Súčasne zvyšuje stabilitu vďaka potláčaniu preklzu kolies na neupravených a zasnežených cestách alebo iných klzkých povrchoch v snahe vždy prenášať na povrch vozovky maximálnu hnaciu silu.

*4 S využitím informácií o natočení volantu, rýchlosti stáčania, hnacom momente, tlaku v brzdovej sústave, rýchlosti otáčania kolies aj ďalších údajov pre presné určenie zámeru vodiča a správania vozidla tento systém riadi rozdeľovanie krútiaceho momentu medzi predné kolesá a brzdnej sily predných kolies tak, aby správanie vozidla verne a bezpečne odrážalo zámery vodiča. Lancer Evolution X používa systém aktívnej kontroly stáčania okolo zvislej osi vozidla, aktivovaný brzdovým pedálom, resp. diferenciál AYC pre rozdeľovanie krútiaceho momentu medzi zadné kolesá.

*5 Potláča prejavy nestability správania vozidla spôsobené klzkým povrchom vozovky alebo náhlymi zásahmi do riadenia.

<Vyspelé systémy na podporu riadenia / technológia konektivity>

  • Technológie ADAS pomáhajú vodičovi na diaľniciach s ovládaním akceleračného pedálu, bŕzd a riadenia. To napomáha zmierňovať stres pri riadení a únavu na dlhších cestách, rovnako tak ako obmedzovať tvorbu kolón v doprave.
  • Technológia konektivity prispieva k plynulejšiemu štartu cesty vďaka prepojeniu s inteligentným telefónom, na ktorom môže vodič prednastaviť cieľ trasy aj palubnú jednotku navigácie. Pri výbere optimálnej trasy sa prostredníctvom najrôznejších služieb využívajú informácie o počasí, teplote, topografii, dopravných informáciách a stave vozovky na trase. S využitím systému hospodárenia s energiami v rámci batérie sústavy pohonu a systému S-AWC optimálne rozdeľuje hnací moment v záujme bezpečného a pohodlného cestovania aj nižšej spotreby paliva.

Značky: