Nový priekopník vo flotile BMW M GmbH MotoGP Safety Car. Nové Safety Car vychádza z modelu BMW M8 Competition (kombinovaná spotreba paliva: 10,6 —10,5 l/100 km; kombinované emisie CO2: 242 — 238 g/km).
Spoločnosť BMW M GmbH predstavila nového priekopníka vo flotile BMW M GmbH MotoGP Safety Car: BMW M8 MotoGP Safety Car. Vozidlo s výkonom 460 kW (625 k) vychádza z modelu BMW M8 Competition (kombinovaná spotreba paliva: 10,6 —10,5 l/100 km; kombinované emisie CO2: 242 — 238 g/km), ktorý mal svetovú premiéru koncom júna počas podujatia #NextGen v priestoroch mníchovského objektu BMW Welt. Nové vozidlo BMW M8 MotoGP Safety Car sa prvý raz predstavilo na pretekoch Veľkej ceny MotoGP na rakúskom okruhu Red Bull Ring.
Inovatívne vysoko výkonné automobily zabezpečujúce bezpečnosť na najvyššom stupni motocyklových súbojov je princíp, ktorý už viac ako 20 rokov poháňa BMW M GmbH ako partnera spoločnosti Dorna Sport, organizátora šampionátu MotoGP, pri dodávaní oficiálnych vozidiel pre MotoGP. Mníchovská automobilka poskytuje oficiálnu flotilu vozidiel Safety Car už od roku 1999 a najnovším prírastkom do dlhého radu vysoko výkonných vedúcich vozidiel sa stalo BMW M8 MotoGP Safety Car.
„Modely BMW M8 a BMW M8 GTE sa vyvíjali súbežne a tieto pretekárske gény sa prejavujú vo všetkých oblastiach,” povedal Markus Flasch, prezident BMW M GmbH. „Preto bolo pre nás logickým krokom, že ako základ pre nové safety car pre MotoGP sme zvolili model BMW M8 Competition. Aj sériová verzia tohto vysoko výkonného vozidla sa hodí na pretekársky okruh. Jeho inovatívne technické prvky potvrdzujú naše schopnosti hľadať spôsoby, ako posúvať limity smerom nahor. V podobe modelu BMW M8 MotoGP Safety Car s radosťou predstavujeme nové a výkonné vozidlo pre najvyšší stupeň motocyklových pretekov.”
Sila písmena M pod kapotou pochádza z najvýkonnejšieho motora, ktorý kedy vznikol pre vozidlo v BMW M GmbH. Vysoko otáčkový motor V8 s technológiou M TwinPower dodáva výkon 460 kW (625 k). Vysoko výkonná pohonná jednotka spolupracuje s 8-stupňovou automatickou prevodovkou so softvérom Drivelogic a jej výkon prenáša na vozovku pohon všetkých kolies M xDrive. Jedným z výnimočných prvkov je aj novo vyvinutý integrovaný brzdový systém. Jeho M verzia umožňuje, aby si vodič nastavil dva druhy rôznych reakcií brzdového pedálu.
Precízna interakcia medzi pohonom, technológiou podvozka a aerodynamikou. To všetko prešlo dôsledným testovaním na testovacom okruhu spoločnosti BMW Group pri juhofrancúzskom meste Miramas, zimnými testami v centre vo švédskom meste Arjeplog, na Severnej slučke okruhu Nürburgring ako aj na ďalších pretekárskych okruhoch. Pri finálnom ladení hrali dôležitú úlohu aj skúsenosti získané z vývoja pretekárskeho modelu BMW M8 GTE. Zameranie motora, prevodovky a podvozka na dosahovanie čo najvyšších výkonov umožnilo novému modelu BMW M8 Competition dosiahnuť zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 3,2 sekundy.
Svedomitá manuálna práca v dielňach BMW M Manufaktur v meste Garching premenila vysoko výkonné základné vozidlo na BMW M8 MotoGP Safety Car a pripravila ho na účasť v najrýchlejšom motocyklovom pretekárskom seriáli na svete. Súčasťou tohto procesu bolo aj pridanie viacerých dielcov z ponuky BMW M Performance Parts, pričom mnohé z nich sú dostupné aj na dodatočnú montáž pre sériový model BMW M8. Umocňujú športový vzhľad modelu Safety Car a spĺňajú všetky funkčné požiadavky na aerodynamiku, chladenie a nízku hmotnosť. Prerod modelu BMW M8 Competition na MotoGP Safety Car doplnilo dodanie špeciálnych pretekárskych prvkov a nevyhnutnej bezpečnostnej výbavy.
Úpravy vozidla BMW M8 MotoGP Safety Car.
- Titánový športový výfukový systém BMW M Performance*
- Karbónové koncovky výfuku BMW M Performance*
- Koberčeky BMW M Performance
- Karbónový kryt motora BMW M Performance
- Karbónový zadný difúzor BMW M Performance
- Volant BMW M Performance pro (s karbónovým krytom BMW M Performance a s radiacimi páčkami BMW M Performance)
- Bočné výduchy BMW M Performance
- Bočné prahy BMW M Performance
- Nálepky s logom BMW M Performance
- Kapota so športovými poistkami
- Palivové čerpadlo
- Centrálny vypínač batérie
- Blikanie vonkajších prstencov v predných svetlometoch
- Rampa na streche s LED svetlami
- LED stroboskopy v prednej maske chladiča
- Pretekárske sedadlá RECARO s bezpečnostnými pásmi Schroth
- Ochranná klietka
- Hasiaci prístroj s držiakom
- Pneumatiky Michelin Cup
- Červená fólia na maske chladiča
- Predný spojler matnej čiernej farby
- Plávajúce znaky BMW v stredoch kolies
- Čiapočky ventilov BMW s logom M
- Zadné krídlo z modelu BMW M8 GTE
- Čierna fólia na bočných prahoch
- Farebná kombinácia MotoGP
- Upravené karbónové krídelká
- Panel na ovládanie svetelnej rampy
Viac informácií o BMW M GmbH a jeho aktivity ako oficiálne vozidlo MotoGP sa nachádza na www.bmw-m.com
*v Európe nedostupné
*Hodnoty spotreby paliva, emisií CO2, spotreby elektrickej energie a zobrazené rozsahy sú stanovené podľa európskeho nariadenia (EC) 715/2007 v znení uplatniteľnom v čase typového schválenia.
Namerané hodnoty sú na základe cyklu WLTP podľa smernice (EC) 1151/2017 a môžu sa líšiť v závislosti od zvolenej výbavy.
Uvedený rozsah hodnôt zohľadňuje rôzne konfigurácie zvoleného modelu a nie je súčasťou akejkoľvek ponuky, je určený výlučne na porovnanie.
Príručka o spotrebe paliva a emisiách CO2, ktorá obsahuje údaje o všetkých modeloch nových osobných automobilov, je bezplatne k dispozícii v každom predajnom mieste BMW Slovenská republika.