Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Spoločnosť TÜV Rheinland potvrdila nízku environmentálnu záťaž nového modelu BMW 745Le — potenciál vplyvu na globálne otepľovanie je počas celého životného cyklu v porovnaní s konvenčne poháňaným modelom o 58 percent nižší.

Plug-in hybridné modely z ponuky nového BMW radu 7 spájajú luxusnú radosť z jazdy s prezieravým prístupom k trvalej udržateľnosti. To znamená, že ich progresívny charakter sa prejavuje v ovládaní, konektivite a v asistenčných systémoch vodiča, ale zároveň aj v hodnotení ich životného cyklu. To, akú veľkú výhodu v oblasti účinnosti poskytuje luxusnému sedanu technológia BMW eDrive, potvrdzuje aj štúdia environmentálnej záťaže modelu BMW 745Le (kombinovaná spotreba paliva: 2,3 — 2,2 l/100 km; kombinovaná spotreba elektrickej energie: 15,7 — 15,6 kWh/100 km; kombinované emisie CO2: 53 — 50 g/km), ktorá dostala certifikát podľa noriem ISO 14 040 a 14 044. Podľa analýzy potvrdenej nezávislými inšpektormi zo spoločnosti TÜV Rheinland má plug-in hybridný sedan o 33 percent nižší potenciál vplyvu na globálne otepľovanie ako konvenčne poháňaný model z ponuky BMW radu 7 s porovnateľný výkonom. Pokiaľ by sa na nabíjanie batérií použila iba energia z obnoviteľných zdrojov, poklesne vplyv vozidla na životné prostredie počas celého jeho životného cyklu na 58 percent oproti konvenčnému pohonu.

ISO certifikát hodnotiaci životný cyklus nového modelu BMW 745Le opätovne potvrdzuje účinnosť technológie BMW eDrive pri znižovaní spotreby paliva a vylučovaných emisií. Nachádza sa aj v nových modeloch BMW 745Le a BMW 745e (kombinovaná spotreba paliva: 2,2 — 2,1 l/100 km; kombinovaná spotreba elektrickej energie: 15,5 — 15,1 kWh/100 km; kombinované emisie CO2: 51 — 48 g/km) a BMW 745Le xDrive (kombinovaná spotreba paliva: 2,5 – 2,3 l/100 km; kombinovaná spotreba elektrickej energie: 16,2 – 15,8 kWh/100 km; kombinované emisie CO2: 57 – 52 g/km), kde inteligentne ovláda spoluprácu medzi mimoriadne účinným prepĺňaným radovým 6-valcovým benzínovým motorom s technológiou BMW TwinPower Turbo a elektrickým motorom zabudovaným priamo do vysoko účinnej 8-stupňovej automatickej prevodovky Steptronic. Elektrifikácia pohonu umožňuje, aby luxusný sedan zvládal mnohé typické každodenné jazdné aktivity, najmä v mestskej premávke, bez toho, aby vypúšťal lokálne emisie. Nové BMW 745e sa čisto na elektrickú energiu dostane do vzdialenosti 55 — 58 kilometrov, model BMW 745Le do vzdialenosti 52 — 55 kilometrov a dojazd nového modelu BMW 745Le xDrive činí 51 — 54 kilometrov.

To znamená, že exkluzívna elektrická mobilita sa v luxusnom sedane teraz neviaže iba na využitie v mestskej premávke. V štandardnom jazdnom režime HYBRID dosahujú nové modely BMW 745e, BMW 745Le a BMW 745Le xDrive na čisto elektrický pohon rýchlosť až do 110 km/h. Spaľovací motor sa dostane k slovu až pri vyšších rýchlostiach, prípadne pri výrazne zvýšenom zaťažení. Stlačením tlačidla eDrive na stredovej konzole môže vodič aktivovať režim ELECTRIC. V tomto prípade vzrastie maximálna rýchlosť bez vypúšťania lokálnych emisií na 140 km/h. V režime SPORT pôsobí elektromotor ako podpora spaľovacieho motora. Spaľovací motor spolu s elektromotorom dodávajú výkon 290 kW (394 k). Spoločný krútiaci moment elektrického aj spaľovacieho motora s hodnotou 600 Nm sa stará o veľmi svižné reakcie pri zrýchľovaní. Nové BMW 745e zrýchli z 0 na 100 km/h za 5,2 sekundy, zatiaľ čo novému modelu BMW 745Le to potrvá 5,3 sekundy. Nový model dosiahne túto rýchlosť zo stoja už za 5,1 sekundy. Režim BATTERY CONTROL slúži na zvýšenie stavu nabíjania vysokonapäťových batérií na úroveň určenú vodičom, prípadne na udržiavanie úrovne nabitia. Na dlhších cestách sa tak energia uložená v batériách môže použiť iba na úseky trasy, ktorá vedie cez bezemisné zóny v mestách. Zámerom je, aby od jari 2020 jazdili plug-in hybridné modely značky BMW v určených bezemisných mestských zónach automaticky iba na elektrickú energiu.

Okrem inteligentného ovládacieho systému prispieva k zvýšeniu pomeru jazdy čisto na elektrickú energiu a tým aj k zníženiu spotreby paliva a vypúšťaniu emisií CO2 a k veľmi dobrému hodnoteniu nového BMW 745Le oproti konvenčne poháňaným modelom aj nový vysokonapäťový systém s najnovšou technológiou článkov batérií. Pre priame porovnanie s plug-in hybridným modelom sa v rámci štúdie environmentálnych vplyvov použil model BMW 740Li (kombinovaná spotreba paliva: 7,4 — 7,2 l/100 km; kombinované emisie CO2: 170 — 164 g/km) s radovým 6-valcovým motorom s výkonom 250 kW (340 k). Pre oba modely sa vypočítali hodnoty na základe podkladov, ktoré zodpovedajú nájazdu do vzdialenosti 250 000 kilometrov. Okrem spotreby paliva a elektrickej energie sa k emisiám vplývajúcim na klímu pripočítavala aj výroba a zabezpečovanie potrebných energetických zdrojov. Plug-in hybridný model dosiahol zníženie potenciálu vplyvu na globálne otepľovanie o 33 percent v porovnaní s modelom BMW 740Li už pri započítaní energetického mixu 25 krajín EÚ, čo berie do úvahy všetku elektrickú energiu vyrobenú v Európskej únii. Pokiaľ by elektrina prúdiaca do vysokonapäťových lítiovo-iónových batérií modelu BMW 745Le pochádzala iba z obnoviteľných zdrojov ako veterné a solárne systémy, bola by produkcia emisií skleníkových plynov v porovnaní s konvenčným modelom až o 58 percent nižšia.

Proces certifikácie, ktorý použila spoločnosť TÜV Rheinland, sa zameriaval na detailné preskúmanie metód výpočtov ako aj na zistenia štúdie environmentálnych dopadov. Experti analyzovali vstupné údaje a environmentálne informácie a zároveň kontrolovali procesy použité pri tvorbe štúdie. Ich certifikát potvrdzuje, že hodnotenie životného cyklu nového BMW 745Le vzniklo v súlade s požiadavkami noriem ISO 14 040 a 14 044 a že použité metódy korešpondujú s vedeckými postupmi.

Vzhľadom na hodnoty elektrického dojazdu spĺňajú nové modely BMW 745e, BMW 745Le a BMW 745Le xDrive požiadavky na zaradenie medzi elektrické vozidlá a z toho vyplývajú s nimi spojené výhody v oblasti premávky na verejných komunikáciách. Zároveň sa v Nemecku na tieto vozidlá vzťahuje aj znížené daňové zaťaženie platné pre firemné vozidlá. Pri výpočte daňového zaťaženia spojeného s benefitmi užívania služobného vozidla na súkromné účely sa ráta iba s polovicou cenníkovej ceny. Plug-in hybridné modely v ponuke BMW radu 7 dostali aj špeciálnu sériovú výbavu, ktorá obsahuje systém akustickej výstrahy chodcov. Pri jazde na elektrickú energiu do rýchlosti 30 km/h vypúšťa vozidlo z reproduktorov do okolia špeciálny zvuk vytvorený exkluzívne pre elektrické modely značky BMW. Zvuk vytvára dojem prítomnosti vozidla a zároveň nijako neznižuje akustický komfort posádky.

Sériová výbava modelov s plug-in hybridným pohonom štandardne obsahuje klimatizáciu. Tú možno prostredníctvom aplikácie pre mobilné telefóny BMW Connected ovládať aj na diaľku. Nové služby eDrive pomáhajú zatraktívniť a zjednodušiť nabíjanie vysokonapäťových batérií zvlášť pri cestách do neznámeho prostredia. Digitálne služby podporia vodiča pri hľadaní a výbere verejných nabíjacích staníc. Zároveň prostredníctvom diaľkovo ovládaných funkcií umožnia kontrolu nabíjacieho procesu a prenos dát spojených so stavom nabíjania, dojazdu na elektrinu aj na benzín a individuálnu spotrebu energie. Tieto údaje sa potom môžu prenášať do mobilného telefónu, prípadne do iného zariadenia vodiča. Štandardne dodávaný BMW Live Cockpit Professional obsahuje plne digitálny displej a online navigáciu a taktiež aj osobného asistenta BMW Intelligent Personal Assistant, ktorý, okrem iného, pomôže vodičovi pri vyhľadávaní parkovacích a nabíjacích možností, prípadne, pokiaľ to infraštruktúra dovoľuje, dokáže rezervovať nabíjaciu stanicu.

Úpravy exteriéru modelov BMW 745e, BMW 745Le a BMW 745Le xDrive umožňujú na požiadanie dodávané balíky doplnkov Pure Excellence a M Sports. K dispozícii sú taktiež všetky asistenčné systémy vodiča ako aj kompletná ponuka prvkov výbavy a doplnkov na zvýšenie komfortu dodávaných na želanie či všetky prvky podvozka dostupné pre BMW radu 7, výnimkou je iba na požiadanie dodávaný balík Executive Drive Pro.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.