Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Modely BMW X5 a BMW X6 dostali mimoriadne účinnú mild hybridnú technológiu, ktorá zlepšuje nárast výkonu a znižuje spotrebu pohonného systému. Od mája 2020 sa modelový rad rozšíri o nové modely BMW X5 xDrive40d (kombinovaná spotreba paliva: 6,4 — 5,9 l/100 km; kombinované emisie CO2: 167 — 154 g/km) a BMW X6 xDrive40d (kombinovaná spotreba paliva: 6,2 — 5,8 l/100 km; kombinované emisie CO2: 164 — 153 g/km) vybavené novo vyvinutým radovým 6-valcovým naftovým motorom so 48-voltovým štartér-generátorom. Vďaka výkonu spaľovacieho motora, ktorý vzrástol na 250 kW (340 k) a elektrickej pomoci mild hybridného systému, sa podarilo výrazne zvýšiť svižnosť pohybu luxusných modelov, ktoré zakladali segmenty Sports Activity Vehicle (SAV) a Sports Activity Coupe (SAC).

Športové a agilné ovládanie na ceste ako aj robustná všestrannosť v teréne patria medzi typické jazdné vlastnosti modelov BMW X5 a BMW X6. S výrazným a elegantným dizajnom a s luxusnou atmosférou v interiéri aktuálnej generácie sú zakladatelia svojich segmentov neustále nesmierne očarujúci. Navyše, vysoko kvalitné prvky komfortu a pokročilé technológie v oblastiach ako ovládanie a digitalizácia prispievajú k zážitku z radosti z jazdy v oboch modeloch BMW X. Ostatné inovácie v oblasti pohonu dopĺňajú portfólio motorov modelov s označením SAV a SAC o naftový motor, ktorý mimoriadne presvedčivo spája výnimočný ťah a nízku spotrebu.

Radový 6-valcový naftový motor s viacstupňovým prepĺňaním a upraveným priamym vstrekovaním paliva.
Nový 3-litrový radový 6-valcový naftový motor využíva technológiu BMW TwinPower Turbo s dvojstupňovým prepĺňaním a priamym vstrekovaním paliva Common Rail. Spontánne reakcie prepĺňaného systému zlepšuje variabilná geometria lopatiek turbodúchadla pre nízko- a vysokotlakové prepĺňanie. Vstrekovače dodávajú do valca až 10 vstrekov v jednom cykle s tlakom až do 2 700 barov. Nový snímač tlaku zabudovaný do vstrekovačov zaručuje výnimočne presné dávkovanie ako aj priaznivú spotrebu a účinné prehorenie paliva.

Nový naftový motor dosahuje krútiaci moment 700 Nm dostupný medzi 1 750 až 2 250 ot./min. Motor poskytuje výkon 250 kW (340 k) pri 4 400 ot./min. Na cestách aj v teréne sa výkon motora prenáša v oboch nových modeloch BMW X5 xDrive40d a BMW X6 xDrive40d na vozovku prostredníctvom 8-stupňovej automatickej prevodovky Steptronic a inteligentného pohonu všetkých kolies BMW xDrive. Vďaka jeho nastaveniu, ktoré uprednostňuje zadné kolesá, sa zlepšuje obratnosť oboch vozidiel počas dynamického prejazdu zákrutami.

Dvojstupňové čistenie spalín od oxidov dusíka NOx, ktoré sa prvý raz predstavilo v roku 2012 ako súčasť štandardnej výbavy, prešlo ďalším vývojom. Tento komponent sa nachádza v blízkosti motora a v súčasnosti obsahuje oxidačný katalyzátor a filter pevných častíc s povrchovou úpravou SCR. Pre optimálne odstraňovanie oxidov dusíka sa na výstup systému SCR umiestnil druhý filter. Vďaka tomu nové modely BMW X5 xDrive40d a BMW X6 xDrive40d už dnes spĺňajú povinné predpisy normy Euro 6d, ktoré vstúpia do platnosti začiatkom roka 2021.

Mild hybridná technológia: Dodatočný elektrický výkon 8 kW (11 k) zlepšuje zrýchľovanie a zároveň znižuje spotrebu.
Nový naftový motor využíva pomoc 48-voltového štartér-generátora, ktorý tvorí súčasť mild hybridného systému. Dodatočný elektrický výkon 8 kW (11 k) poskytuje spontánny nárast výkonu a zároveň znižuje spotrebu pohonnej jednotky. Elektrická podpora zlepšuje dynamiku pri štarte a zrýchľovaní. Vďaka tomu dokážu modely BMW X5 xDrive40d a BMW X6 xDrive40d zrýchliť z 0 na 100 km/h už za 5,5 sekundy. Vďaka dodatočnej elektrickej podpore môže spaľovací motor častejšie pracovať pri konštantných otáčkach, v lepšom zaťažení a tým redukovať výkyvy špičiek spotreby.

Štartér-generátor čerpá potrebnú energiu zo 48-voltovej batérie, ktorá zároveň dodáva energiu do všetkých elektrických spotrebičov spojených s jazdou prostredníctvom 12-voltovej elektrickej siete vozidla. Batéria sa nabíja rekuperáciou počas zrýchľovania a brzdenia vozidla a taktiež presne načasovaným zvýšením záťaže spaľovacieho motora. Z mild hybridnej technológie výrazne ťaží aj komfort jazdy oboch nových modelov BMW X5 xDrive40d a BMW X6 xDrive40d. Podporný efekt 48-voltového štartér-generátora uľahčuje extrémne rýchle a komfortné reakcie na zmeny zaťaženia. Navyše výkonný generátor prispieva aj k rýchlemu štartovaniu spaľovacieho motora s minimom vibrácií a to najmä pri používaní systému štart-stop a počas využívania funkcie plachtenia. Výsledkom je, že počas fázy plachtenia sa motor môže nielen odpojiť a vyradiť do neutrálu, ale aj celkom vypnúť. Pre maximálne zvýšenie efektu úspory je upravená funkcia plachtenia dostupná nielen v režime ECO-PRO ale už aj v režime COMFORT. Medzi týmito režimami sa dá prepínať pomocou Ovládača jazdného zážitku.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.