Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Za posledných 35 rokov sa počet úmrtí na cestách znížil o 80%. Vďačíme za to okrem iného právnym predpisom a šíreniu inovácií, ako sú vylepšené bezpečnostné pásy alebo airbagy.

V budúcnosti môžu autonómne vozidlá priniesť ďalšie zlepšenie bezpečnosti – 58% respondentov v prieskume verejnej mienky vyjadrilo tento názor*. Predtým, ako sa tak stane, môžu mať vodiči úžitok z čoraz vyspelejších technológií asistencie pri jazde, tak ako v Novom Renault Clio a Novom Renault Captur. Oba modely získali najvyššie hodnotenie, päť hviezdičiek v bezpečnostných testoch Euro NCAP.

 Každý rok umrie pri dopravných nehodách po celom svete približne 1 350 000 ľudí. Hrozivé číslo. No vedeli ste, že práve v priebehu 35 rokov sa počet smrteľných nehôd znížil o 80%. Je to výsledok zavedenia nových technológií do automobilov a legislatívnych zmien. Okrem iného bol rýchlostný limit znížený, boli zavedené ustanovenia o prípustnom obsahu alkoholu v krvi a bezpečnostné pásy a airbagy sa stali nevyhnutnou súčasťou výbavy vozidla. To všetko prinieslo merateľné účinky.

Technický pokrok v oblasti bezpečnostných pásov a airbagov za posledných 40 rokov je výsledkom výskumu realizovaného v laboratóriu LAB. Laboratórium bolo založené v roku 1969 výrobcami automobilov Renault a Peugeot Citroën s cieľom vykonávať výskum nehôd, biomechaniky a správania ľudí.

„LAB analyzuje bezpečnostné otázky pomocou údajov, ktoré pochádzajú z nehôd v reálnom svete. Tieto znalosti potom analyzujeme, aby sme identifikovali rôzne scenáre hrozieb. LAB sa podieľa na európskom výskume, v ktorom zdieľa poznatky a analýzy s ostatnými centrami, ktoré ich potom integrujú do svojich bezpečnostných činností“ hovorí Stéphane Buffat, riaditeľ LAB.

V súčasnosti sa práca LAB zameriava na nové systémy asistencie pri jazde a stále vyspelejšie palubné technológie. Podľa spravodajkyne Európskeho parlamentu Róży Thun, sa do roku 2038 v Európe ročne zabráni až 25 000 smrteľným nehodám a 14 000 vážnym zraneniam opatrením, ktoré hovorí, že od roku 2022 bude potrebné vybaviť nové autá aktívnym regulátorom rýchlosti a aktívnym systémom núdzového brzdenia.

V budúcnosti môžu inteligentné systémy úplne nahradiť vodiča. Až 58% respondentov v prieskume verejnej mienky uviedlo, že autonómne vozidlá môžu priniesť ďalšie zlepšenie bezpečnosti *.

Na našich cestách zatiaľ nie sú žiadne autá bez vodiča, ale použité technológie podporujú osobu, ktorá sedí za volantom. Nový Renault Clio získal okrem iného päť hviezdičiek v testoch Euro NCAP vďaka rozsiahlemu balíku systémov asistencie pri jazde. Systém núdzového brzdenia AEBS s detekciou chodcov a cyklistov bol už od prvej verzie vybavenia uznávaný ako štandard. Auto tiež ponúka diaľničného asistenta v dopravných zápchach, čo je prvým krokom k autonómnej jazde.

Nový Renault Captur tiež používa rovnaké systémy a v testoch Euro NCAP získal rovnako päť hviezdičiek. Nový Captur má tiež 6 airbagov, ABS s asistentom núdzového brzdenia, kamery a radary, ktoré sú potrebné na činnosť asistenta udržania v jazdnom pruhu, varovanie pred prekročením rýchlosti, systém rozpoznávania dopravnej značky a núdzové brzdenie. Nový Captur je navyše vybavený regulátorom / obmedzovačom rýchlosti, výstražným systémom pre nezapnuté bezpečnostné pásy na všetkých sedadlách a funkciou núdzového volania eCall v prípade nehody. 360 stupňová kamera, 100% LED svetlomety, automaticky zapínacie diaľkové svetlo a vnútorné spätné zrkadlo s nastavením počas dňa / noci zabezpečujú optimálnu viditeľnosť.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.