Modulárna stavebnica komponentov MQB Evo vytvára základ pre vysoký komfort a vynikajúcu úžitkovú hodnotu nového modelu SEAT Leon. Pevnejšia karoséria redukuje vibrácie a nové materiály prispievajú k lepšej zvukovej izolácii posádky od vonkajšieho hluku. Zväčšenie rozmerov prinieslo zväčšenie vnútorného priestoru kabíny a objemu batožinového priestoru. Integrované technológie zvyšujú komfort v kabíne.
Nový SEAT Leon je skonštruovaný tak, aby poskytoval optimálny komfort a vysokú úžitkovú hodnotu vďaka bezprecedentnej úrovni flexibility a adaptability.
Konštrukčným základom pre dosiahnutie tohto cieľa je zdokonalená modulárna stavebnica komponentov s priečne uloženým motorom MQB Evo koncernu Volkswagen. Vďaka zväčšeniu vonkajších rozmerov má nový SEAT Leon oproti predchádzajúcej generácii priestrannejšiu kabínu posádky v zadnej časti, ako aj zväčšený základný objem batožinového priestoru (pri verzii Sportstourer).
Komfort a úžitková hodnota sa nedajú merať iba rozmermi, preto nový SEAT Leon prichádza so zlepšenou ergonómiou a množstvom nových technológií, ktoré posádke spríjemňujú jazdu. Dôležitým atribútom pre zvýšenie celkového komfortu je aj zníženie hlučnosti vďaka inovatívnym konštrukčným opatreniam.
Perfektné využitie priestoru
Hlavným stavebným kameňom, ktorý umožnil novému modelu SEAT Leon optimálnu kombináciu dizajnu a úžitkových vlastností, je zdokonalená modulárna stavebnica komponentov s priečne uloženým motorom MQB Evo koncernu Volkswagen. Táto stavebnica umožňuje flexibilne prispôsobovať základné rozmery ako dĺžka, rázvor a šírka, čím poskytuje široké možnosti dizajnérom. Nový SEAT Leon s 5-dverovou karosériou má dĺžku 4.368 mm (+86 mm) a výšku 1.456 mm (-3 mm), kombi Sportstourer má dĺžku 4.642 mm (+93 mm) a výšku 1.448mm (-3mm). Obidve verzie majú rovnaký rázvor 2.686 mm, ktorý je o 50 mm dlhší oproti tretej generácii.
Zväčšenie vonkajších rozmerov sa premietlo do väčších rozmerov kabíny posádky. Priestor pre pasažierov na zadných sedadlách je väčší o 49 mm, čo prispieva k zvýšeniu komfortu pri jazdách na dlhé trasy. Zmenené vonkajšie rozmery prispeli aj k zväčšeniu batožinového priestoru. Kým Leon ako 5-dverový hatchback má základný objem 380 litrov zhodný s predchádzajúcou generáciou, kombi Sportstourer má teraz základný objem batožinového priestoru úctyhodných 620 litrov, čo je o 33 litrov viac oproti predchádzajúcej generácii. So sklopenými operadlami zadných sedadiel je prírastok priestoru ešte pôsobivejší: maximálny objem je pri 5-dverovej karosérii 1.301 litrov (+91 litrov) a pri kombi Sportstourer dokonca až 1.750 litrov (+130 litrov).
Technológie pre komfort
K zvýšeniu komfortu a zlepšeniu úžitkových vlastností nového modelu SEAT Leon prispelo nielen zväčšenie rozmerov karosérie ale aj integrácia najmodernejších technológií.
Modely vybavené dvojspojkovou prevodovkou DSG, o ktoré je medzi zákazníkmi čoraz väčší záujem, teraz profitujú z elektronického prenosu povelov (shift-by-wire). Pri ňom voliaca páka už nie je spojená s prevodovkou mechanicky ale elektronicky. Vďaka technológii shift-by-wire doterajšiu robustnú voliacu páku nahradil kompaktný prepínač jazdných režimov, čím sa uvoľnilo miesto pre nové odkladacie priehradky na stredovej konzole.
Maximálny komfort posádky zabezpečuje 3-zónová automatická klimatizácia Climatronic, ktorá je súčasťou štandardného vybavenia najvyšších verzií Xcellence a FR. Umožňuje oddelenú reguláciu teploty pre vodiča a spolujazdca vpredu, ako aj pre zadnú časť kabíny. Funkcia iClimates umožňuje rýchly prístup k detailným nastaveniam podľa individuálnych preferencií.
Klimatizácia má v nasávacom trakte umiestnený senzor kvality vzduchu (Air Quality Sensor), ktorý v oblastiach so zvýšenou koncentráciou emisií automaticky uzavrie prívod čerstvého zvuku zvonka a prepne klimatizáciu na režim uzavretej cirkulácie vzduchu. A funkcia AirCare na želanie filtruje aj recirkulovaný vzduch.
No aj na chladné obdobie je nový SEAT Leon dobre vybavený špeciálnymi prvkami. Po prvý raz je na želanie k dispozícii nezávislé kúrenie priamo z výroby. Kúrenie, ktoré sa dá naprogramovať vo vozidle alebo ovládať prostredníctvom aplikácie, umožňuje pred štartom vyhriať kabínu vozidla na príjemnú teplotu. Komfort v zime ďalej zvyšuje voliteľný vyhrievaný volant a inteligentné vyhrievanie sedadla vodiča, ktoré sa učí podľa správania vodiča a prediktívne zohrieva sedadlo.
Praktickým prvkom je aj elektrická zásuvka 230 V, ktorá sa dá využiť aj na nabíjanie batérie elektrickej kolobežky ako prostriedku mestskej mobility. Na nabíjanie koncových zariadení ako smartfóny a tablety sú k dispozícii až štyri rozhrania USB-C – dve vpredu štandardne a dve vzadu na želanie, resp. pri vyšších verziách vybavenia sériovo.
Pokoj a ticho v kabíne
Vďaka použitiu izolačných materiálov je vnútorný hluk v kabíne nového modelu SEAT Leon o 1-2 dB(A) menší ako u predchádzajúcej generácie, pričom vonkajšia hlučnosť pri prejazde je menšia o 2-4 dB(A). Zvýšenie pevnosti karosérie prispelo k zníženiu vibrácií o 15 %.
Zníženie hlučnosti sa podarilo dosiahnuť vďaka rozličným zlepšeniam konštrukcie skeletu a vnútorného vybavenia karosérie. Napríklad vnútorné obloženie predných stĺpikov karosérie obsahuje plstené tlmiace prvky. Ďalšie tlmiace prvky sú aj v zadnom nárazníku, v nasávaní ventilácie a v obložení dverí batožinového priestoru.
Na prepážke medzi motorovým priestorom a kabínou posádky bola aplikovaná nová koncepcia tlmenia hluku s viacerými vrstvami materiálu rozličnej hrúbky, vnútorné blatníky sú pokryté polyuretánovou penou, rovnako ako aj zadné bočné panely karosérie. Na bočné steny batožinového priestoru bola pridaná tretia akustická tlmiaca vrstva. Aerodynamický hluk znižujú dvojité gumové tesnenia dverí a modely s naftovými motormi majú sériovo predné okno z akusticky tlmiaceho skla.
Nový SEAT Leon je zhmotnením flexibility a adaptability. Bol vyvinutý tak, aby svojej posádke poskytoval maximálny priestor v rámci triedy, čo spolu s vysokou bezpečnosťou a komfortom robí z neho ideálny automobil na každý druh ciest.