CLS štartuje v novom modelovom roku s novou farbou (mohavská strieborná a strieborná high-tech) a množstvom technických noviniek. Mercedes-Benz CLS (kombinovaná spotreba paliva 8,3-5,0 l/100 km; kombinované emisie CO2 191-132 g/km)[1] a Mercedes-AMG CLS 53 4MATIC+ (kombinovaná spotreba paliva 9,0-8,7 l/100 km; kombinované emisie CO2 206-199 g/km)1 sa vyznačujú výrazne vylepšeným systémom MBUX a rozšírenou ponukou programov riadenia komfortu ENERGIZING.
Modely Triedy E z dielne Mercedes-Benz a Mercedes-AMG taktiež získajú množstvo atraktívnych prvkov. Dizajn získal športovo ostrý charakter: modernizáciou prešli najmä predné časti. Sériové svetlomety, ktoré využívajú výlučne technológiu svetelných diód, sú umiestnené v plochších telesách a zadné svietidlá s LED boli zdokonalené. Nová Trieda sa začína predávať práve v týchto dňoch a ponuka siaha od modelu Mercedes-Benz E 220 d sedan (kombinovaná spotreba paliva 4,9-4,7 l/100 km; kombinované emisie CO2 130-123 g/km)1 až po Mercedes-AMG E 53 4MATIC+ (kombinovaná spotreba paliva 9,0-8,8 l/100 km; kombinované emisie CO2 207-200 g/km)1. Ceny[2] Triedy E začínajú na hodnote 48 474,65 eur v prípade Triedy E, ceny CLS budú známe už čoskoro.
Spoločným menovateľom modernizácie CLS a Triedy E je aktualizácia asistenčných jazdných systémov, ktoré v spolupráci so systémami slúžia na podporu vodiča. Výsledkom je mimoriadne vysoká úroveň aktívnej bezpečnosti: vozidlo dokáže zareagovať, ak vodič nereaguje. Rozpoznávanie zloženia rúk z volantu Triedy E je teraz kapacitné. Zvyšuje komfort ovládania pri čiastočne automatizovanom jazdení. Aby totiž asistenčné systémy dostali signál, že vodič aj naďalej ovláda vozidlo, stačí, ak uchopí volant. Predtým bol ako spätná väzba potrebný krútiaci moment otáčania volantom, teda jemné otáčanie volantu. Vo venci nového volantu sa nachádza podložka s príslušnými snímačmi.
Trieda E a CLS sa sériovo dodávajú s aktívnym asistentom brzdenia, ktorý dokáže v mnohých situáciách zabrániť kolízii alebo zmierniť jej závažnosť prostredníctvom samočinného brzdenia. Systém dokáže v typických mestských rýchlostiach reagovať brzdením aj na stojace vozidlá a chodcov prechádzajúcich cez cestu a v závislosti od situácie dokonca aj zabrániť kolíziám. V rámci balíka asistenčných jazdných systémov je teraz táto funkcia dostupná aj pri odbočovaní cez protismerný jazdný pruh. Rad ďalších funkcií inteligentného jazdenia si možno na želanie doobjednať v balíku asistenčných jazdných systémov. Medzi ne patrí aktívny asistent sledovania povolenej rýchlosti, ktorý reaguje na zmeny obmedzenia rýchlosti vďaka kartografickým údajom a vďaka asistentovi sledovania dopravných značiek. Ďalšou takouto funkciou je prispôsobovanie rýchlosti na báze trasy pred zákrutami, kruhovými objazdmi, mýtnymi stanicami, križovatkami v tvare T, ako aj pred odbočovaním/výjazdom z diaľnic/rýchlostných ciest. Keď vodič zapne aktívneho asistenta udržiavania odstupu DISTRONIC s prispôsobovaním rýchlosti na báze trasy, Trieda E dokáže po modernizácii reagovať aj na údaje z LiveTraffic. V dopravnej zápche na diaľnici dokáže aktívny asistent jazdenia v dopravných zápchach v prípade, že rozpozná vodorovné značenie jazdných pruhov, do značnej miery a s vysokou spoľahlivosťou prevziať úlohu udržiavania vozidla v jazdnom pruhu a udržiavať odstup až do rýchlosti približne 60 km/h. Vozidlo sa dokáže opätovne rozbehnúť až do jednej minúty od zastavenia. Aktívny asistent riadenia dokáže vodičovi na viacpruhových cestných komunikáciách pomôcť funkciou vytvorenia záchrannej uličky, ktorá vyvedie vozidlo mimo stredný jazdný pruh. Vozidlo sa pritom na diaľniciach pri rýchlosti nižšej ako 60 km/h ako súčasť kŕdľa orientuje podľa vozidiel v jeho okolí, ako aj rozpoznaného vodorovného značenia jazdných pruhov. Ak systém nerozpozná žiadne vodorovné značenie, Trieda E sa ako doteraz riadi vozidlom idúcim vpredu.
Najnovšia generácia multimediálneho systému MBUX
Sériovo disponuje CLS a Trieda E dvoma veľkými obrazovkami s rozmermi 10,25 palca/26 cm, ktoré sú zoradené vedľa seba, aby poskytovali širokouhlý vzhľad. Na želanie sa dodávajú dve obrazovky s rozmermi 12,3 palca/31,2 cm. Indikácie pre združený prístroj a multimediálny displej možno na veľkých obrazovkách s vysokým rozlíšením ľahko čítať. Emotívne inscenácie brilantnou grafikou vo vysokej vizuálnej kvalite zdôrazňujú zrozumiteľnosť intuitívnej štruktúry obsluhy, ktorá je teraz v prípade multimediálneho displeja prístupná prostredníctvom dotykovej plochy.
Jedinečnou vlastnosťou koncepcie MBUX je schopnosť učiť sa vďaka umelej inteligencii. V prípade predvídavých funkcií napríklad MBUX predpokladá nasledujúce želanie používateľa. Ak používateľ napríklad každý utorok počas cesty domov telefonuje s určitou osobou, na displeji sa v danom dni v týždni ako návrh zobrazí jej telefónne číslo. Medzi ďalšie zaujímavosti patria sériovo dodávané ovládanie multimediálneho displeja pomocou dotykového displeja a zobrazenie navigácie s technológiou rozšírenej reality pri aktívnej navigácii: videozáznam okolia vozidla pritom dopĺňajú užitočné navigačné informácie. Priamo do obrazu na multimediálnom displeji sa napríklad automaticky vložia pomocné šípky alebo orientačné čísla. Systém podporuje vodiča aj na semaforoch: ak stojí Trieda E úplne vpredu, zobrazí sa aktuálne svietiaca farba na semaforoch. Takto podporuje táto nová funkcia vodiča najmä vtedy, keď nie je semafor dobre viditeľný, pretože sa nachádza v zlom uhle. Interiérový asistent MBUX na želanie dovoľuje intuitívnu obsluhu rozličných komfortných funkcií a funkcií MBUX aj rozpoznávaním pohybov.
Riadenie komfortu ENERGIZING prepája rôzne komfortné systémy vo vozidle a využíva náladové osvetlenie a hudbu, ako aj rôzne masážne programy na najrôznejšie programy zvyšujúce pohodlie. Novinkou je KOUČ ENERGIZING. Táto funkcia je založená na inteligentnom algoritme, ktorý individuálne a podľa situácie odporúča niektorý z vhodných programov. Ak sú pripojené hodinky kompatibilné s Garmin® Wearable, osobné hodnoty, ako úroveň stresu alebo kvalita spánku, optimalizujú precíznosť odporúčania. Cieľom je cítiť sa dobre a prísť do cieľa zrelaxovaný aj v prípade náročnej alebo skôr monotónnej jazdy. V prípade hybridných vozidiel dobíjateľných zo siete (sedan a kombi) je k dispozícii program Krátky spánok, ktorý dáva zmysel napr. počas prestávky na odpočívadle alebo pri nabíjaní akumulátora mimo domova. Program má tri fázy – zaspanie, spanie, zobudenie – a dokáže zvýšiť výkonnosť vodiča a poskytnúť mu nové zásoby energie.
URBAN GUARD na ochranu vozidla proti vandalizmu a kriminalite
Pre CLS a Triedu E sú dostupné oba balíky mimoriadnej výbavy, ochrana vozidla URBAN GUARD a ochrana vozidla URBAN GUARD plus. URBAN GUARD zahŕňa poplašné zariadenie, ochranu proti odtiahnutiu s vizuálnym a akustickým varovaním pri rozpoznaní zmeny polohy vozidla, poplašnú sirénu, zabezpečenie interiéru či predvýbavu na rozpoznávanie krádeže a kolízie pri parkovaní. Ochrana vozidla URBAN GUARD plus dokáže okrem toho lokalizovať ukradnuté vozidlá.
Prehľad modelov Triedy E sedan, kombi5 a All-Terrain6 s dieselovými motormi, ktoré si možno objednať od 3. júna:
E 220 d | E 220 d 4MATIC | E 400 d 4MATIC | ||
Motor | Konštrukčný rad Usporiadanie valcov Počet valcov | OM 654 R4 | OM 654 R4 | OM 656 R6 |
Zdvihový objem | cm3 | 1 950 | 1 950 | 2 939 |
Výkon | kW/k | 143/194 | 143/194 | 243/330 |
pri | 1/min | 3 800 | 3 800 | 3 600 4 200 |
Max. krútiaci moment | Nm | 400 | 400 | 700 |
pri | 1/min | 1 600 2 800 | 1 600 2 800 | 1 200 3 200 |
4,9-4,7 | 5,4-5,1 | 6,4-6,1 | ||
Kombinovaná spotreba paliva[1] | l/100 km | (5,1-4,9) | (5,7-5,3) | (6,6-6,3) |
[5,9-5,8] | [6,7-6,6] | |||
130-123 | 141-134 | 168-161 | ||
Kombinované emisie CO21 | g/km | (135-128) | (149-140) | (174-166) |
[156-153] | [177-174] | |||
7,3 | 7,5 | 4,9 | ||
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h | s | (7,7) | (7,8) | (5,1) |
[8,0] | [5,4] | |||
240 | 239 | 250 | ||
Maximálna rýchlosť | km/h | (235) | (233) | (250) |
[231] | [250] | |||
54 990 | 57 750 | 72 420 | ||
Cena2 od | eur | (57 834) | (60 594) | (74 904) |
[65 502] | [79 080] |
E 200 | E 200 4MATIC | E 300 | E 450 4MATIC | E 53 4MATIC+ | ||
Motor | Konštrukčný rad Usporiadanie valcov Počet valcov | M 264 R4 | M 264 R4 | M 264 R4 | M 256 R6 | M 256 R6 |
Zdvihový objem | cm3 | 1 991 | 1 991 | 1 991 | 2 999 | 2 999 |
Výkon | kW/k | 145/197 | 145/197 | 190/258 | 270/367 | 320/435 |
pri | 1/min | 5 500- | 5 500- | 5 500- | 5 500- | 5 500- |
6 100 | 6 100 | 6 100 | 6 100 | 6 100 | ||
Elektrifikácia | ISG/RSG | RSG | RSG | RSG | ISG | ISG |
Príd. výkon cez EQ Boost | kW/k | 10/14 | 10/14 | 10/14 | 16/22 | 16/22 |
Max. krútiaci moment | Nm | 320 | 320 | 370 | 500 | 520 |
pri | 1/min | 1 650- | 1 650- | 1 650- | 1 600- | 1 800- |
4 000 | 4 000 | 4 000 | 4 000 | 5 800 | ||
Príd. krútiaci moment cez EQ Boost | Nm | 160 | 160 | 160 | 250 | 250 |
6,9-6,6 | 7,3-7,0 | 7,1-6,6 | 8,3-7,9 | 8,8-8,5 | ||
Kombinovaná spotreba paliva[1] | l/100 km | (7,3-6,9) | (7,6-7,2) | (7,3-6,9) | (8,7-8,1) [8,6-8,5] | (9,0-8,7) |
158-151 | 168-159 | 162-151 | 189-181 | 200-194 | ||
Kombinované emisie CO21 | g/km | (168-158) | (175-166) | (168-158) | (198-187) [197-194] | (207-200) |
7,5 | 7,6 | 6,2 | 5,0 | 4,5 | ||
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h | s | (7,8) | (7,9) | (6,3) | (5,2) | (4,6) |
[5,4] | ||||||
240 | 232 | 250 | 250 | 2504 | ||
Maximálna rýchlosť | km/h | 231 | (225) | (250) | (250) | (2504) |
[250] | ||||||
53 580 | 56 340 | 65 040 | 71 460 | 89 670 | ||
Cena2 od | eur | (57 264) | (60 024) | (67 428) | (74 544) [78 720] | (92 754) |
E 300 e 4MATIC | E 300 de | E 300 de 4MATIC | ||
Motor | Konštrukčný rad Usporiadanie valcov Počet valcov | M 274 R4 | OM 654 R4 | OM 654 R4 |
Zdvihový objem | cm3 | 1 991 | 1 950 | 1 950 |
max. výkon spaľovacieho motora | kW/k | 155/211 | 143/194 | 143/194 |
pri | 1/min | 5 500 | 3 800 | 3 800 |
Max. krútiaci moment Spaľovací motor | Nm | 350 | 400 | 400 |
pri | 1/min | 1 200 4 000 | 1 600 2 800 | 1 600 2 800 |
Menovitý výkon elektromotora | kW | 90 | 90 | 90 |
Menovitý krútiaci moment elektromotora | Nm | 440 | 440 | 440 |
Systémový výkon | kW/k | 235/320 | 225/306 | 225/306 |
Systémový krútiaci moment | Nm | 700 | 700 | 700 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h | s | 5,8 | 5,9 (6,0) | 5,9 (6,0) |
Maximálna rýchlosť | km/h | 245 | 250 (250) | 235 (230) |
Vážená spotreba[5] | l/100 km | 1,9 | 1,4 (1,6) | 1,6 (1,7) |
Vážené emisie CO27 | g/km | 44 | 38 (42) | 42 (44) |
Vážená spotreba prúdu7 | kWh/100 km | 15,9 | 15,5 (16,1) | 16,6 (16,6) |
Dojazd pri jazde na elektrický pohon NEDC7 | km | 54 | 59 (55) | 54 (52) |
Dojazd pri jazde na elektrický pohon WLTP[6] | km | 46-49 | 50-53 (48-50) | 46-49 (45-47) |
Cena2 od | eur | 65 940 | 65 040 | 67 800 |
(67 428) | (70 188) |
[1] Udané hodnoty sú zistené „hodnoty NEDC-CO2“ v zmysle čl. 2 bodu 1 vykonávacieho nariadenia (EÚ) 2017/1153. Hodnoty spotreby paliva boli vypočítané na základe týchto hodnôt. Ako vymeriavací základ pre daň z motorových vozidiel môže byť určujúca vyššia hodnota. Ďalšie informácie o ponuke vozidiel vrátane hodnôt WLTP nájdete v závislosti od konkrétnej krajiny na stránke www.mercedes-benz.com
[2] Všetky ceny: nezáväzná odporúčaná cena v Nemecku vrátane 19 % DPH