Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

CLS štartuje v novom modelovom roku s novou farbou (mohavská strieborná a strieborná high-tech) a množstvom technických noviniek. Mercedes-Benz CLS (kombinovaná spotreba paliva 8,3-5,0 l/100 km; kombinované emisie CO2 191-132 g/km)[1] a Mercedes-AMG CLS 53 4MATIC+ (kombinovaná spotreba paliva 9,0-8,7 l/100 km; kombinované emisie CO2 206-199 g/km)1 sa vyznačujú výrazne vylepšeným systémom MBUX a rozšírenou ponukou programov riadenia komfortu ENERGIZING.

Modely Triedy E z dielne Mercedes-Benz a Mercedes-AMG taktiež získajú množstvo atraktívnych prvkov. Dizajn získal športovo ostrý charakter: modernizáciou prešli najmä predné časti. Sériové svetlomety, ktoré využívajú výlučne technológiu svetelných diód, sú umiestnené v plochších telesách a zadné svietidlá s LED boli zdokonalené. Nová Trieda sa začína predávať práve v týchto dňoch a ponuka siaha od modelu Mercedes-Benz E 220 d sedan (kombinovaná spotreba paliva 4,9-4,7 l/100 km; kombinované emisie CO2 130-123 g/km)1 až po Mercedes-AMG E 53 4MATIC+ (kombinovaná spotreba paliva 9,0-8,8 l/100 km; kombinované emisie CO2 207-200 g/km)1. Ceny[2] Triedy E začínajú na hodnote 48 474,65 eur v prípade Triedy E, ceny CLS budú známe už čoskoro.

Spoločným menovateľom modernizácie CLS a Triedy E je aktualizácia asistenčných jazdných systémov, ktoré v spolupráci so systémami slúžia na podporu vodiča. Výsledkom je mimoriadne vysoká úroveň aktívnej bezpečnosti: vozidlo dokáže zareagovať, ak vodič nereaguje. Rozpoznávanie zloženia rúk z volantu Triedy E je teraz kapacitné. Zvyšuje komfort ovládania pri čiastočne automatizovanom jazdení. Aby totiž asistenčné systémy dostali signál, že vodič aj naďalej ovláda vozidlo, stačí, ak uchopí volant. Predtým bol ako spätná väzba potrebný krútiaci moment otáčania volantom, teda jemné otáčanie volantu. Vo venci nového volantu sa nachádza podložka s príslušnými snímačmi.

Trieda E a CLS sa sériovo dodávajú s aktívnym asistentom brzdenia, ktorý dokáže v mnohých situáciách zabrániť kolízii alebo zmierniť jej závažnosť prostredníctvom samočinného brzdenia. Systém dokáže v typických mestských rýchlostiach reagovať brzdením aj na stojace vozidlá a chodcov prechádzajúcich cez cestu a v závislosti od situácie dokonca aj zabrániť kolíziám. V rámci balíka asistenčných jazdných systémov je teraz táto funkcia dostupná aj pri odbočovaní cez protismerný jazdný pruh. Rad ďalších funkcií inteligentného jazdenia si možno na želanie doobjednať v balíku asistenčných jazdných systémov. Medzi ne patrí aktívny asistent sledovania povolenej rýchlosti, ktorý reaguje na zmeny obmedzenia rýchlosti vďaka kartografickým údajom a vďaka asistentovi sledovania dopravných značiek. Ďalšou takouto funkciou je prispôsobovanie rýchlosti na báze trasy pred zákrutami, kruhovými objazdmi, mýtnymi stanicami, križovatkami v tvare T, ako aj pred odbočovaním/výjazdom z diaľnic/rýchlostných ciest. Keď vodič zapne aktívneho asistenta udržiavania odstupu DISTRONIC s prispôsobovaním rýchlosti na báze trasy, Trieda E dokáže po modernizácii reagovať aj na údaje z LiveTraffic. V dopravnej zápche na diaľnici dokáže aktívny asistent jazdenia v dopravných zápchach v prípade, že rozpozná vodorovné značenie jazdných pruhov, do značnej miery a s vysokou spoľahlivosťou prevziať úlohu udržiavania vozidla v jazdnom pruhu a udržiavať odstup až do rýchlosti približne 60 km/h. Vozidlo sa dokáže opätovne rozbehnúť až do jednej minúty od zastavenia. Aktívny asistent riadenia dokáže vodičovi na viacpruhových cestných komunikáciách pomôcť funkciou vytvorenia záchrannej uličky, ktorá vyvedie vozidlo mimo stredný jazdný pruh. Vozidlo sa pritom na diaľniciach pri rýchlosti nižšej ako 60 km/h ako súčasť kŕdľa orientuje podľa vozidiel v jeho okolí, ako aj rozpoznaného vodorovného značenia jazdných pruhov. Ak systém nerozpozná žiadne vodorovné značenie, Trieda E sa ako doteraz riadi vozidlom idúcim vpredu.

Najnovšia generácia multimediálneho systému MBUX

Sériovo disponuje CLS a Trieda E dvoma veľkými obrazovkami s rozmermi 10,25 palca/26 cm, ktoré sú zoradené vedľa seba, aby poskytovali širokouhlý vzhľad. Na želanie sa dodávajú dve obrazovky s rozmermi 12,3 palca/31,2 cm. Indikácie pre združený prístroj a multimediálny displej možno na veľkých obrazovkách s vysokým rozlíšením ľahko čítať. Emotívne inscenácie brilantnou grafikou vo vysokej vizuálnej kvalite zdôrazňujú zrozumiteľnosť intuitívnej štruktúry obsluhy, ktorá je teraz v prípade multimediálneho displeja prístupná prostredníctvom dotykovej plochy.

Jedinečnou vlastnosťou koncepcie MBUX je schopnosť učiť sa vďaka umelej inteligencii. V prípade predvídavých funkcií napríklad MBUX predpokladá nasledujúce želanie používateľa. Ak používateľ napríklad každý utorok počas cesty domov telefonuje s určitou osobou, na displeji sa v danom dni v týždni ako návrh zobrazí jej telefónne číslo. Medzi ďalšie zaujímavosti patria sériovo dodávané ovládanie multimediálneho displeja pomocou dotykového displeja a zobrazenie navigácie s technológiou rozšírenej reality pri aktívnej navigácii: videozáznam okolia vozidla pritom dopĺňajú užitočné navigačné informácie. Priamo do obrazu na multimediálnom displeji sa napríklad automaticky vložia pomocné šípky alebo orientačné čísla. Systém podporuje vodiča aj na semaforoch: ak stojí Trieda E úplne vpredu, zobrazí sa aktuálne svietiaca farba na semaforoch. Takto podporuje táto nová funkcia vodiča najmä vtedy, keď nie je semafor dobre viditeľný, pretože sa nachádza v zlom uhle. Interiérový asistent MBUX na želanie dovoľuje intuitívnu obsluhu rozličných komfortných funkcií a funkcií MBUX aj rozpoznávaním pohybov.

Riadenie komfortu ENERGIZING prepája rôzne komfortné systémy vo vozidle a využíva náladové osvetlenie a hudbu, ako aj rôzne masážne programy na najrôznejšie programy zvyšujúce pohodlie. Novinkou je KOUČ ENERGIZING. Táto funkcia je založená na inteligentnom algoritme, ktorý individuálne a podľa situácie odporúča niektorý z vhodných programov. Ak sú pripojené hodinky kompatibilné s Garmin® Wearable, osobné hodnoty, ako úroveň stresu alebo kvalita spánku, optimalizujú precíznosť odporúčania. Cieľom je cítiť sa dobre a prísť do cieľa zrelaxovaný aj v prípade náročnej alebo skôr monotónnej jazdy. V prípade hybridných vozidiel dobíjateľných zo siete (sedan a kombi) je k dispozícii program Krátky spánok, ktorý dáva zmysel napr. počas prestávky na odpočívadle alebo pri nabíjaní akumulátora mimo domova. Program má tri fázy – zaspanie, spanie, zobudenie – a dokáže zvýšiť výkonnosť vodiča a poskytnúť mu nové zásoby energie.

URBAN GUARD na ochranu vozidla proti vandalizmu a kriminalite

Pre CLS a Triedu E sú dostupné oba balíky mimoriadnej výbavy, ochrana vozidla URBAN GUARD a ochrana vozidla URBAN GUARD plus. URBAN GUARD zahŕňa poplašné zariadenie, ochranu proti odtiahnutiu s vizuálnym a akustickým varovaním pri rozpoznaní zmeny polohy vozidla, poplašnú sirénu, zabezpečenie interiéru či predvýbavu na rozpoznávanie krádeže a kolízie pri parkovaní. Ochrana vozidla URBAN GUARD plus dokáže okrem toho lokalizovať ukradnuté vozidlá.

Prehľad modelov Triedy E sedan, kombi5 a All-Terrain6 s dieselovými motormi, ktoré si možno objednať od 3. júna:

  E 220 dE 220 d

4MATIC

E 400 d

4MATIC

MotorKonštrukčný rad

Usporiadanie valcov

Počet valcov

OM 654

R4

 

OM 654

R4

 

OM 656

R6

Zdvihový objemcm31 9501 9502 939
VýkonkW/k143/194143/194243/330
pri1/min3 8003 8003 600

4 200

Max. krútiaci momentNm400400700
pri1/min1 600

2 800

1 600

2 800

1 200

3 200

  4,9-4,75,4-5,16,4-6,1
Kombinovaná spotreba paliva[1]l/100 km(5,1-4,9)(5,7-5,3)(6,6-6,3)
   [5,9-5,8][6,7-6,6]
  130-123141-134168-161
Kombinované emisie CO21g/km(135-128)(149-140)(174-166)
   [156-153][177-174]
  7,37,54,9
Zrýchlenie z 0 na 100 km/hs(7,7)(7,8)(5,1)
   [8,0][5,4]
  240239250
Maximálna rýchlosťkm/h(235)(233)(250)
   [231][250]
  54 99057 75072 420
Cena2 odeur(57 834)(60 594)(74 904)
   [65 502][79 080]

 

  E 200E 200

4MATIC

E 300E 450

4MATIC

E 53

4MATIC+

MotorKonštrukčný rad

Usporiadanie valcov

Počet valcov

M 264

R4

M 264

R4

M 264

R4

M 256

R6

M 256

R6

Zdvihový objemcm31 9911 9911 9912 9992 999
VýkonkW/k145/197145/197190/258270/367320/435
pri1/min5 500-5 500-5 500-5 500-5 500-
6 1006 1006 1006 1006 100
ElektrifikáciaISG/RSGRSGRSGRSGISGISG
Príd. výkon cez EQ BoostkW/k10/1410/1410/1416/2216/22
Max. krútiaci momentNm320320370500520
pri1/min1 650-1 650-1 650-1 600-1 800-
4 0004 0004 0004 0005 800
Príd. krútiaci moment cez EQ BoostNm160160160250250
  6,9-6,67,3-7,07,1-6,68,3-7,98,8-8,5
Kombinovaná spotreba paliva[1]l/100 km(7,3-6,9)(7,6-7,2)(7,3-6,9)(8,7-8,1)

[8,6-8,5]

(9,0-8,7)
  158-151168-159162-151189-181200-194
Kombinované emisie CO21g/km(168-158)(175-166)(168-158)(198-187)

[197-194]

(207-200)
  7,57,66,25,04,5
Zrýchlenie z 0 na 100 km/hs(7,8)(7,9)(6,3)(5,2)(4,6)
     [5,4] 
  2402322502502504
Maximálna rýchlosťkm/h231(225)(250)(250)(2504)
     [250] 
  53 58056 34065 04071 46089 670
Cena2 odeur(57 264)(60 024)(67 428)(74 544)

[78 720]

(92 754)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  E 300 e

4MATIC

E 300 deE 300 de

4MATIC

MotorKonštrukčný rad

Usporiadanie valcov

Počet valcov

M 274

R4

OM 654

R4

OM 654

R4

Zdvihový objemcm31 9911 9501 950
max. výkon spaľovacieho motorakW/k155/211143/194143/194
pri1/min5 5003 8003 800
Max. krútiaci moment

Spaľovací motor

Nm350400400
pri1/min1 200

4 000

1 600

2 800

1 600

2 800

Menovitý výkon elektromotorakW909090
Menovitý krútiaci moment elektromotoraNm440440440
Systémový výkonkW/k235/320225/306225/306
Systémový krútiaci momentNm700700700
Zrýchlenie z 0 na 100 km/hs5,85,9 (6,0)5,9 (6,0)
Maximálna rýchlosťkm/h245250 (250)235 (230)
Vážená spotreba[5]l/100 km1,91,4 (1,6)1,6 (1,7)
Vážené emisie CO27g/km4438 (42)42 (44)
Vážená spotreba prúdu7kWh/100 km15,915,5 (16,1)16,6 (16,6)
Dojazd pri jazde na elektrický pohon NEDC7km5459 (55)54 (52)
Dojazd pri jazde na elektrický pohon WLTP[6]km46-4950-53

(48-50)

46-49

(45-47)

Cena2 odeur65 94065 04067 800
 (67 428)(70 188)

 

 

 

[1] Udané hodnoty sú zistené „hodnoty NEDC-CO2“ v zmysle čl. 2 bodu 1 vykonávacieho nariadenia (EÚ) 2017/1153. Hodnoty spotreby paliva boli vypočítané na základe týchto hodnôt. Ako vymeriavací základ pre daň z motorových vozidiel môže byť určujúca vyššia hodnota. Ďalšie informácie o ponuke vozidiel vrátane hodnôt WLTP nájdete v závislosti od konkrétnej krajiny na stránke www.mercedes-benz.com

[2] Všetky ceny: nezáväzná odporúčaná cena v Nemecku vrátane 19 % DPH

Značky:

Ondrej Macko

Ondrej Macko
Ako novinár pracujem už od roku 1990. Teraz sa zaoberám mobilnou komunikáciou, multimédiami a vyhotovovaním videorecenzií.

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.