Slovenská pošta prináša ďalšiu novinku – po novom môžu zákazníci uhradiť poštové poukazy, ePoukazy, SIPO či faktúry s PAY by square kódom aj cez BalíkoBOXy. Výhodou BalíkoBOXov je práve ich nonstop dostupnosť a s rozšírenou funkcionalitou sa postupne stávajú rýchlym, jednoduchým a hlavne flexibilným riešením aj pre zaneprázdnených klientov.  

Záujem zákazníkov o balíkové služby dynamicky rastie, preto Slovenská pošta postupne rozširuje svoju sieť BalíkoBOXov, ale aj ich funkcionalitu s cieľom vyjsť čo najviac v ústrety svojim klientom, priblížiť služby ľuďom a zároveň odľahčiť a zefektívniť procesy v prevádzke. BalíkoBOXy sú k dispozícii nepretržite po dobu 24 hodín 7 dní v týždni a zákazníci môžu cez ne okrem podaja a vyzdvihovania balíkov realizovať už aj platobné transakcie. Implementácia platobných služieb sa začala ešte v roku 2019, pričom už dnes sú platby prístupné v celej sieti BalíkoBOXov. Akceptované sú platobné karty všetkých komerčných bánk.

„Žijeme v digitálnej dobe, ľudia využívajú internet stále častejšie či už na nákupy alebo vybavovanie rôznych záležitostí a nechcú čakať na úradoch alebo na pobočkách. Preto sa aj my snažíme ponúkať inovatívne riešenia a moderné služby. “ uviedol generálny riaditeľ Slovenskej pošty Martin Ľupták.

Slovenská pošta má aktuálne na celom Slovenku 85 BalíkoBOXov a v rámci Stratégie „Pošta 2020“ plánuje do konca tohto roka rozšíriť sieť na 135 kusov. Pritom Bratislava, ako prvé mesto na Slovensku, je už teraz touto sieťou pokrytá celá. V hlavnom meste je umiestnených 21 BalíkoBOXov, ďalších sedem je v satelitných mestách bratislavského regiónu (Bernolákovo, Chorvátsky Grob, Ivanka pri Dunaji, Zálesie, Most pri Bratislave, Miloslavov, Rovinka).  BalíkoBOXy sú umiestnené vo všetkých krajských mestách a v 25 okresných mestách. Zoznam terminálov a ďalšie podrobnosti sú uvedené na webovej stránke www.posta.sk/balikobox ako aj v mobilnej aplikácii Slovenskej pošty, kde sa v priečinku „Pošty“ cez filter „iba BalíkoBOXy“ zobrazí používateľovi presný zoznam všetkých terminálov.

BalíkoBOXy sú zákazníkmi z roka na rok stále vyhľadávanejšie, o čom svedčia aj čísla. Klienti ich využívajú najmä pri nákupoch cez internet. Zákazník si objedná tovar a ako miesto doručenia si vyberie BalíkoBOX, ktorý mu svojou lokalizáciou vyhovuje najviac. Využívanie BalíkoBOXov vzrástlo v roku 2019 oproti roku 2018 o viac ako 200%. V roku 2020 zaznamenávajú práve BalíkoBOXy najvýraznejší index nárastu, za prvý kvartál o 339% oproti rovnakému obdobiu roka 2019 a za druhý kvartál až o 472% oproti rovnakému obdobiu v roku 2019.

Ako BalíkoBOX funguje

Klient si v ponuke služieb BalíkoBOXu vyberie, či chce podať alebo vyzdvihnúť zásielku, či chce zaplatiť poštový poukaz, SIPO prípadne ePoukaz alebo faktúru s PAY by square kódom. Ak chce uskutočniť platobné transakcie, naskenuje platobný doklad, doplní podľa zadania potrebné údaje, skontroluje, zaplatí kartou a zoberie potvrdenku.

Ak si klient zvolí BalíkoBOX na doručenie zásielky, dostane na svoje mobilné číslo SMS s informáciami hneď po tom, ako poštový doručovateľ vloží balík do schránky. V SMS sa dozvie, v ktorom BalíkoBOXe sa zásielka nachádza, aké sú lehoty na vyzdvihnutie a kód na otvorenie schránky. Ak má klient stiahnutú mobilnú aplikáciu Slovenskej pošty, dostane informáciu o zásielke aj tam. V prípade balíka na dobierku dostane klient aj informáciu o sume, ktorú je potrebné zaplatiť platobnou kartou. Zákazník má na vyzdvihnutie balíka tri kalendárne dni. Ak si adresát nevyberie svoj balík, putuje na pobočku pošty. Aj o tom dostane adresát SMS informáciu. Balík potom počká na pošte ďalších 18 dní. Rovnako sa adresát môže rozhodnúť v priebehu doručovania balíka, že mu bude lepšie vyhovovať BalíkoBOX ako pobočka pošty alebo poštový kuriér a môže si ju ľahko presmerovať. Vyzdvihnutie alebo podanie zásielky je tak jednoduchšie, rýchle a maximálne efektívne.

Značky:

Ondrej Macko

Ondrej Macko
Ako novinár pracujem už od roku 1990. Teraz sa zaoberám mobilnou komunikáciou, multimédiami a vyhotovovaním videorecenzií.