Keď Rolls-Royce uviedol na trh svoj prvý model Goodwood Ghost, ukázalo sa, že klienti ho vnímali úplne jedinečným spôsobom. Od svojho vozidla očakávali dokonalý zážitok pri jazde so šoférom, ale aj dynamické vzrušujúce chvíle, keď sa rozhodnú vozidlo riadiť sami. V roku 2009, keď boli na trh uvedené prvé vozidlá modelu Ghost, sa táto skupina klientov zahŕňajúcich biznis lídrov, zakladateľov firiem a podnikateľov zhodla na tom, že značka vytvorila skvelý produkt, ktorý dokonale vyhovuje ich požiadavkám.
Akonáhle sa títo klienti dozvedeli o tom, že Rolls-Royce pracuje na vývoji nového modelu Ghost, ich požiadavka bola jednoduchá: „Dajte nám vozidlo, ktorým môžeme jazdiť každý deň a poskytnite ešte lepšie zážitky z jazdy aj príjemnejšie riadenia.“
Aby bolo možné splniť túto náročnú úlohu, konštruktéri spoločnosti Rolls-Royce odmietli použiť už existujúcu platformu. Namiesto toho vyvinuli vlastnú patentovanú konštrukciu rámu tak, aby zachovali pohon a riadenie všetkých štyroch kolies, a zároveň prispôsobili štruktúru tak, aby vyhovovala dynamickým schopnostiam vozidla a poskytla pre značku Rolls-Royce typickú jazdu „ako na lietajúcom koberci“.
Kľúčovým bodom vývoja bol podvozok Planar, ktorý sa skladá z troch prvkov. Prvým je tlmič zavesený nad predným odpružením pre ešte stabilnejšiu a hladšiu jazdu. Výsledkom trojročného vývoja je vôbec prvá technológia tohto druhu na svete. Druhou časťou je systém Flagbearer, ktorý pomocou kamier sníma cestu pred vozidlom a pripravuje systém odpruženia pre prípadné zmeny povrchu vozovky. Tretím prvkom je pomocný systém, ktorý zo satelitu čerpá GPS dáta a vyberie vhodný rýchlostný stupeň pre nadchádzajúcu zákrutu. Vďaka systému Planar dokáže nový Ghost predvídať a reagovať aj na najnáročnejšie povrchy vozovky.
Počas procesu technického vývoja nového modelu Ghost boli konštruktéri špecializujúci sa na podvozok a zavesenie kolies vozidla vyzvaní, aby prezentovali technický pokrok a ukázali, ako spĺňajú požiadavky klientov. Rolls-Royce sa rozhodol tieto výsledky zdieľať aj s verejnosťou, aby vyzdvihol podstatu vozidla ešte pred jeho odhalením na jeseň tohto roku.
Vedúci konštruktérskeho tímu nového modelu Ghost, Jonathan Simms, hovorí: „Naši klienti uviedli, že Ghost je najobľúbenejším automobilom z celej ich zbierky. Milujú jeho nekomplikovanú všestrannosť. Nesnaží sa byť športovým automobilom, ani o prehnanú veľkoleposť – je jednoducho mimoriadne a výnimočne jednoduché. Keď sme začali vyvíjať nový Ghost, ktorý zatieni aj svojho predchodcu, museli sme začať od nuly. Posunuli sme architektúru vozidla ešte ďalej a vytvorili tak automobil, ktoré je dynamickejšie a luxusnejšie, ale zároveň jednoduchšie použiteľné v každodennom živote.“
Pre účely sprostredkovania týchto poznatkov verejnosti si spoločnosť vybrala obľúbené a esteticky príťažlivé médium animovaných ilustrácií. Tieto vytvoril renomovaný ilustrátor Charlie Davis. Video prehľadne a príťažlivo prezentuje nové zistenia spôsobom, ktorý sa skvele hodí k novému vysoko progresívnemu modelu Ghost.
Okrem týchto poznatkov podaných formou animovaného videa bola predstavená aj séria piatich epizód podcastu, ktoré odhaľujú výsledky prieskumu značky a poskytujú nahliadnutie do konštrukčnej podstaty nového vozidla Ghost. Podcastami sprevádza Johanna Agerman Ross, kurátorka moderného a súčasného dizajnu nábytku a produktov v múzeu Victoria & Albert Museum v Londýne. Podcasty sú k dispozícii na platformách Apple, Google, Spotify a Deezer.