Vývoj je naplánovaný: v súčasnosti prebiehajú intenzívne skúšobné jazdy, ktorých cieľom je potvrdiť pripravenosť na sériovú výrobu.
Nová generácia elektrických vozidiel luxusnej a vyššej triedy je založená na architektúre vyvinutej špeciálne na tento účel, ktorá je v mnohých ohľadoch škálovateľná a možno ju použiť v mnohých modeloch: rázvor a rozchod kolies, ako aj všetky ostatné komponenty systému, najmä však akumulátory, sú vďaka modulárnemu stavebnicovému systému variabilné. Koncepcia vozidla je tak optimalizovaná na všetky požiadavky akumulátorovej elektrickej rodiny modelov orientovanej na budúcnosť. Táto architektúra umožňuje výrobu elektrických vozidiel Mercedes-Benz od sedanov až po veľké vozidlá kategórie SUV.
S modelom EQS môžu zákazníci luxusného segmentu optimálne využiť všetky výhody čisto elektrickej architektúry, napríklad priestor a dizajn. Vďaka dojazdu až 700 km (podľa WLTP) splní model EQS nároky na progresívny sedan v segmente Triedy S aj v tomto ohľade. Pri výrobe zostáva Mercedes-Benz verný svojmu receptu na úspech a vozidlá i továrne navrhuje tak, aby sa rôzne modely mohli flexibilne vyrábať na rovnakých výrobných linkách. Elektrické vozidlá zároveň využívajú pokrokové všestranné technológie od značky Mercedes-Benz, napríklad ovládací a zobrazovací systém MBUX (Používateľský zážitok Mercedes-Benz) alebo asistenčné jazdné systémy.
Štúdia Mercedes-Benz Vision EQS naznačila progresívny dizajn nadchádzajúceho modelu EQS už v septembri 2019. Dokonca aj maskované prototypy počas testovania odhaľujú významné charakteristické tvary, ktoré sú pre luxusnú triedu revolučné, ako napríklad dizajn Cab-Forward alebo tvary pripomínajúce karosériu kupé s označením One Bow. Ďalšie detaily progresívneho dizajnu modelov EQS SUV, EQE a EQE SUV, ktoré sú dôležité z hľadiska úspechu elektroofenzívy, zostávajú zatiaľ pre verejnosť neznáme.
V roku 2021 zavedie Mercedes-Benz čisto elektrickú architektúru. Spoločnosť bude zároveň pokračovať v elektrifikácii najúspešnejších platforiem. Okrem stredne veľkého SUV EQC (EQC 400 4MATIC, kombinovaná spotreba elektriny: 25,0 – 22,4 kWh/100 km; vážené emisie CO2: 0 g/km)[1] a plnoelektrického veľkopriestorového vozidla EQV (EQV 300, kombinovaná spotreba elektriny: 28,2 – 28,0 kWh/100 km; kombinované emisie CO2: 0 g/km)[1] sa zákazníci kompatkných vozidiel môžu tešiť na dve plnoelektrické vozidlá SUV v podaní modelov EQA a EQB. Vďaka svojmu progresívnemu dizajnu ich možno na prvý pohľad zaradiť do plnoelektrického portfólia produktov. Výroba modelu EQA sa spustí ešte tento rok.
Už len krôčik k sériovej výrobe: EQS sa nachádza v posledných etapách testovania
Na ceste k sériovej výrobe model EQS momentálne absolvuje záverečné testy, okrem iného aj v skúšobnom a technologickom centre (PTZ) v Immendingene. Systematická validácia kompletného vozidla slúži na zabezpečenie vysokých kvalitatívnych štandardov a je súčasťou rozsiahlych opatrení v rámci vývojového procesu každého jedného konštrukčného radu Mercedes-Benz. Stanice okrem iného zahŕňajú náročné zimné testy v Škandinávii, testy podvozku a hnacieho ústrojenstva v skúšobných areáloch, na verejných cestách a na vysokorýchlostnej testovacej dráhe v Narde či integrované tepelné testy kompletného vozidla v južnej Európe a Južnej Afrike. Testovacie jazdy v súčasnosti prebiehajú aj v Číne a USA. V prípade modelu EQS sa samozrejme osobitná pozornosť venuje elektrickému pohonu a akumulátoru. Tie sú totiž tiež testované a schvaľované v súlade s najprísnejšími štandardmi Mercedes-Benz.
„Model EQS najazdil už viac ako dva milióny testovacích kilometrov, pričom si vyskúšal horúce podmienky Južnej Afriky, ako aj studenú klímu severného Švédska,“ hovorí Christoph Starzynski, viceprezident architektúry elektrického vozidla Mercedes-Benz zodpovedný za vozidlá EQ. „EQS bude Triedou S medzi elektrickými vozidlami. Práve preto prechádza rovnako náročným programom skúšok ako každé jedno vozidlo, ktoré sa pýši hviezdou. Model EQS bol okrem toho podrobený ešte ďalším testom určeným špeciálne pre elektromobily, ktoré pokrývajú dôležité body vývoja, ako dojazd, nabíjanie a efektívnosť.“
Model EQS sa bude vyrábať spolu s novou Triedou S v závode Factory 56 v Sindelfingene, teda v najmodernejšej továrni na výrobu automobilov na svete. Investície úseku Mercedes-Benz Operations (MO), ktorý zodpovedá za výrobu osobných vozidiel na celom svete, sa už dlhší čas zameriavajú na flexibilitu v závodoch. Technické vybavenie s perspektívnymi riešeniami koncepcie Priemysel 4.0 významne prispieva k flexibilite. Vďaka vysoko flexibilným štruktúram môžu všetky závody vyrábať vozidlá s rôznymi druhmi pohonov a reagovať tak rýchlo na zmeny dopytu na trhoch. Príležitosti elektrickej mobility tak možno optimálne využiť aj s obmedzenými potrebami investícií.
Značka Mercedes-Benz sa ako súčasť stratégie Ambition 2039 snaží o to, aby do 20 rokov mohla ponúknuť flotilu nových vozidiel s neutrálnymi emisiami CO2. Už do roku 2030 chce spoločnosť predávať viac ako polovicu vozidiel s elektrickým pohonom – do tejto skupiny patria plnoelektrické vozidlá a hybridné vozidlá dobíjateľné zo siete.
[1] Uvedené hodnoty boli zistené pomocou predpísaného spôsobu merania. Ide o „hodnoty CO2 podľa WLTP“ v zmysle Čl. 2, bodu 3 vykonávacieho nariadenia (EÚ) 2017/1153. Údaje o spotrebe paliva boli vypočítané na základe týchto hodnôt. Tieto údaje sa nevzťahujú na konkrétne vozidlo a nie sú súčasťou ponuky, ale slúžia výhradne na účely porovnania rôznych typov vozidiel. Hodnoty sa líšia v závislosti od zvolenej mimoriadnej výbavy.