Vozidlá Lexus sú známe výkonnými motormi a hybridnými pohonmi. Motor v superaute LFA patrí k najvýnimočnejším v histórii motorizmu. Pozrite sa s nami na sedem najvýkonnejších pohonných jednotiek luxusnej značky z krajiny vychádzajúceho Slnka.
1LR-GUE
Je skutočným klenotom v korune automobilky Lexus. Japonská značka vyvinula tento motor pre potreby jediného automobilu – superauta LFA. Výsledkom bolo, že atmosférický agregát sa ocitol pod kapotou necelej päťstovky automobilov. Motor 1LR-GUE je vidlicový desaťvalec s objemom 4.8 l, výkonom 570 koní a krútiacim momentom 480 Nm. Napriek desiatim valcom pripomína rozmermi motor V8 a vďaka použitiu moderných materiálov váži menej ako typický motor V6. Naštartovanie motora na plné obrátky trvá iba 0,6 sekundy!
2UR-GSE
Hrdí môžu byť aj inžinieri, ktorí vyvinuli motor V8 2UR-GSE. Tento atmosférický 5.0 litrový motor je srdcom športových Lexusov z posledných rokov. Dnes ho nájdeme pod kapotou modelov LC 500, LC Convertible či RC F. Predtým poháňal sedan IS F alebo GS F. V najvýkonnejšej verzii má tento motor okolo 480 koní.
2UR-FSE
Ďalším 5-litrovým osemvalcom, ktorý dostali modely Lexus, je motor s označením 2UR-FSE. Tento motor s priamym vstrekovaním paliva a výkonom takmer 400 koní sa nikdy neobjavil samostatne. Lexus ho skombinoval s dodatočným elektrickým pohonom v hybridnej limuzíne LS 600h, ktorú značka vyrábala v rokoch 2007–2017. Vďaka tomu dosahovalo auto celkový systémový výkon až 445 koní. Dnes používa takmer identické hnacie ústrojenstvo Toyota vo vlajkovom modeli Century, ktorý je oficiálnym automobilom japonského cisára.
V35A-FTS
Motor V35A-FTS môžeme označiť za novinku v ponuke značky. Japonci ho predstavili v roku 2017 a zatiaľ sa dostal pod kapotu jediného modelu – aktuálneho Lexusu LS 500. Pohonná jednotka má 6 valcov v tvare písmena V, objem 3.5 l a vďaka dvom turbodúchadlám produkuje výkon až 421 koní a dokonca 600 Nm.
1UR-FSE
Turbodúchadlom naproti tomu nedisponuje 4.6-litrový motor 1UR-FSE. Tým vybavil Lexus svoje najväčšie a najkomfortnejšie limuzíny. V rokoch 2006 – 2017 bol motor k dispozícii v modeli LS 460, v období 2008 – 2011 v menšom GS 460. Motor je vybavený priamym vstrekom paliva či duálnym časovaním ventilov a dosahuje výkon 390 k.
3UR-FE
Najväčším zástupcom rady UR je motor 3UR-FE. Atmosférická jednotka má objem až 5.7 l, dosahuje výkon 386 k, s obrátkami 543 Nm. Takýto veľký motor sa musí dostať pod kapotu vhodného auta. A tým je Lexus LX 570, najväčšie SUV v ponuke japonského výrobcu. Motor 3UR-FE poznajú aj majitelia mohutných terénnych Toyot – modelov Tundra, Sequoia a Land Cruiser.
8GR-FXS
Motor 8GR-FXS je ďalšou jednotkou, ktorej pri pohone kolies pomáhajú elektromotory. Samotný motor produkuje 299 koní, ale celkový výkon systémov, v ktorých sa používa, je až 359 koní. Tento typ pohonu môžu využívať vlastníci hybridných Lexusov LS a LC vo verzii 500h.