Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Vozidlá Lexus sú známe výkonnými motormi a hybridnými pohonmi. Motor v  superaute LFA patrí k najvýnimočnejším v histórii motorizmu. Pozrite sa s nami na sedem najvýkonnejších pohonných jednotiek luxusnej značky z krajiny vychádzajúceho Slnka. 

1LR-GUE

Je skutočným klenotom v korune  automobilky Lexus. Japonská značka vyvinula tento motor pre potreby jediného automobilu – superauta LFA. Výsledkom bolo, že atmosférický agregát sa ocitol pod kapotou necelej päťstovky automobilov. Motor 1LR-GUE je vidlicový desaťvalec s objemom 4.8 l, výkonom 570 koní a krútiacim momentom 480 Nm. Napriek  desiatim valcom pripomína rozmermi motor V8 a vďaka použitiu moderných materiálov váži menej ako typický motor  V6. Naštartovanie motora na plné obrátky trvá iba 0,6 sekundy!

2UR-GSE

Hrdí môžu byť aj inžinieri, ktorí vyvinuli motor V8 2UR-GSE. Tento atmosférický 5.0 litrový motor je srdcom športových Lexusov z posledných rokov. Dnes ho nájdeme pod kapotou modelov LC 500, LC Convertible či RC F. Predtým poháňal sedan IS F alebo GS F. V najvýkonnejšej verzii má tento motor okolo 480 koní.

2UR-FSE

Ďalším 5-litrovým osemvalcom, ktorý dostali modely Lexus, je motor s označením  2UR-FSE. Tento motor s priamym vstrekovaním paliva a výkonom takmer 400 koní sa nikdy neobjavil samostatne. Lexus ho skombinoval s dodatočným elektrickým pohonom v hybridnej limuzíne LS 600h, ktorú značka vyrábala v rokoch 2007–2017. Vďaka tomu dosahovalo auto celkový systémový výkon až  445 koní. Dnes používa takmer identické hnacie ústrojenstvo Toyota vo vlajkovom modeli Century, ktorý je oficiálnym automobilom japonského cisára.

V35A-FTS

Motor V35A-FTS môžeme označiť za novinku v ponuke  značky. Japonci ho predstavili v roku  2017 a zatiaľ sa dostal pod kapotu jediného modelu – aktuálneho Lexusu LS 500. Pohonná jednotka má 6 valcov v tvare písmena V, objem 3.5 l a vďaka dvom turbodúchadlám produkuje výkon až 421 koní a dokonca 600 Nm.

1UR-FSE

Turbodúchadlom naproti tomu nedisponuje 4.6-litrový motor 1UR-FSE. Tým vybavil Lexus  svoje najväčšie a najkomfortnejšie limuzíny. V rokoch  2006 – 2017  bol motor k dispozícii v modeli  LS 460, v období 2008 – 2011 v menšom GS 460. Motor je vybavený priamym vstrekom paliva či duálnym časovaním ventilov a dosahuje výkon 390 k.

3UR-FE

Najväčším zástupcom rady UR je motor 3UR-FE. Atmosférická jednotka má objem až 5.7 l, dosahuje výkon 386 k, s obrátkami 543 Nm. Takýto veľký motor sa musí dostať pod kapotu vhodného auta.  A tým je Lexus LX 570, najväčšie  SUV v ponuke japonského výrobcu. Motor 3UR-FE poznajú aj majitelia mohutných terénnych  Toyot – modelov Tundra, Sequoia a Land Cruiser.

8GR-FXS

Motor  8GR-FXS je ďalšou jednotkou, ktorej pri pohone kolies pomáhajú elektromotory. Samotný motor produkuje 299 koní, ale celkový výkon systémov, v ktorých sa používa, je až 359 koní.   Tento  typ pohonu môžu využívať vlastníci hybridných Lexusov LS a LC vo verzii 500h.

 

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.