- Novinky najrýchlejšie skúšajú a prijímajú muži a spotrebitelia pod 25 rokov, ženy sa však vyrovnávajú mužom vo využívaní zabehnutých technológií
- Nové technológie sú dôležité pre stále väčší počet žien. Celkom 38 % uvádza, že im zlepšujú rovnováhu medzi pracovným a súkromným životom
- 60 % Európanov do 25 rokov denne komunikuje na sociálnych sieťach zo smartfónu.
Najnovšie vydanie štúdie Ericsson Mobility Report si zobralo pod drobnohľad používanie technológií, komunikačných služieb a aplikácií v európskych krajinách podľa veku, aj pohlavia. Podľa záverov správy sú muži väčšími inovátormi, než ich krehké náprotivky. Milujú novinky a omnoho rýchlejšie než ženy sťahujú a skúšajú nové aplikácie. Akonáhle sa však novinka viac rozšíri, rozdiel medzi pohlaviami sa stiera a ženy aj muži aplikácie či službu využívajú rovnakým spôsobom.
Spôsob využívania komunikačných aplikácií tiež úzko súvisí s vekom používateľov. Mladí ľudia zvyčajne skúšajú a adoptujú novinky skôr. Celkovo 60 % spotrebiteľov pod 25 rokov denne komunikuje na sociálnych sieťach, ku ktorým pristupujú zo svojho smartfónu. Vo vekovej skupine 25 – 49 rokov toto číslo klesá na 45 % a u používateľov vekovej kategórie 50+ už je to len 20 %. Používatelia pod 25 rokov radšej využívajú textové správy, zatiaľ čo starší radšej volajú.
Komunikačné služby a aplikácie umožňujú ľuďom zostať neustále v spojení, zaisťujú flexibilitu a efektivitu. Prieskum uvádza, že z používania komunikačných aplikácií stále viac profitujú zamestnané ženy. Až 38 % pracujúcich žien v Európe verí, že technológie sú dôležité a majú pozitívny vplyv na rovnováhu medzi pracovným a súkromným životom. Európske manažérky využívajú „home office“ až 1,5 krát viac než ich mužské náprotivky. Aj napriek tomuto faktu sa väčšina z nich zhoduje na tom, že chcú oddeliť pracovný a osobný život.
Na vzostupe sú tiež cloudové služby a zhruba 10 % žien využíva pri práci na diaľku biznis aplikácie. Zaujímavé je, že zamestnané Európanky vidia väčší úžitok vo využívaní technológií v osobnom živote, než pri práci. Celkovo 40 % ich využíva online úložiská pre osobné účely, zatiaľ čo len 20 % pre prácu.