Priemerná cena jazdeného vozidla kúpeného slovenskou maminkou je 7 771 eur
Matky, ktoré oslávia svoj sviatok už túto nedeľu, sú častými návštevníkmi autocentier AAA AUTO, najväčšieho tuzemského predajcu s jazdenými vozidlami. Za ojazdený automobil míňajú v priemere 7 771 eur, čo je o približne 350 eur menej ako mamičky v Českej republike. Až 43 % si kupuje priestranné automobily v prevedení kombi, SUV alebo MPV, aby zabezpečili pohodlnú a bezpečnú prepravu svojej rodine. Najobľúbenejšími modelmi vozidiel kombi sú Škoda Octavia, Škoda Fabia alebo Volkswagen Passat. Z SUV vedie Kia Sportage a v prípade MVP Volkswagen Touran. Vyplynulo to z predajnej analýzy skupiny AURES Holdings.
„Ženy, obzvlášť mamičky, sú už dlhú dobu významnou skupinou našich zákazníkov. Ešte pred pár rokmi boli výrazne skromnejšie a za automobil príliš nemíňali. Stačilo im menšie vozidlo. V dnešnej dobe, keď je auto najbezpečnejším dopravným prostriedkom, a to hlavne so zvýšeným rizikom nákazy koronavírusom, rastie aj jeho význam u mamičiek. Takmer polovica si vyberá väčšie vozidlá, aby mohli s deťmi podnikať výlety kedykoľvek, a to aj napriek tomu, že ide často o druhý automobil v rodine,“ uviedla Karolína Topolová, generálna riaditeľka a predsedníčka predstavenstva skupiny AURES Holdings, prevádzkovateľa siete autocentier AAA AUTO.
Mamičky za vozidlo utratili tento rok v priemere 7 771 eur, čo je o 17 % viac ako pred piatimi rokmi, keď bola takmer polovica predaných áut v autocentrách AAA AUTO v prevedení hatchback. Pre porovnanie, české mamičky dávajú v priemere za jazdené auto sumu 8127 eur. Dnes tvoria viac ako polovicu predajov ženám vo veku 25 až 40 rokov vozidlá kombi, SUV alebo MPV.
Medzi najobľúbenejšie modely patria podobne ako u mužov Škoda Octavia a Fabia. Na tretej pozícii je potom Volkswagen Passat. Väčšina, 56 % áut je na benzínový pohon, čo je v porovnaní s uplynulými piatimi rokmi mierny pokles. „Mamičky pomaly začínajú prichádzať na chuť aj hybridným automobilom. Stále ide o len jedno percento z celkového predaja, ale v porovnaní s vlaňajškom ide o nárast, „ doplnila Karolína Topolová. Významný posun v obľube zaznamenala automatická prevodovka, ktorú si vyberá takmer 30 % mamičiek. Pred piatimi rokmi bol záujem o automat približne polovičný. Farbu vozidla ženy vo väčšine prípadov neriešia, čomu zodpovedá aj štvrtina predaných áut v rôznych odtieňoch šedej, pätina v bielej a šestina v čiernej.