Hocii mnohí vodiči a automobiloví fanúšikovia nevítajú elektrifikáciu s nadšením, pre výrobcov prémiových značiek je elektrický pohon nielen zárukou nižších emisií oxidu uhličitého, ale aj výkonu. Elektromobily môžu nanovo definovať koncept kultúry a plynulého chodu pohonu.
Na budúci rok sa dočkáme premiéry prvého modelu Lexus, ktorý bol od začiatku vytvorený ako auto poháňané výlučne batériami. Japonská značka už zákazníkom ponúka elektrický model UX 300e, ktorý zdieľa dizajn s hybridnou a spaľovacou verziou crossoveru UX. Na rozdiel od neho však bude pripravovaný sériový model založený na koncepte LF-Z a bude to elektromobil od A po Z.
Rýchle a výkonné
Nie je žiadnym tajomstvom, že produkčné verzie Lexusu sú do značnej miery podobné štúdiovým verziám a pre výrobcu je predstavenie pútavého konceptu akýmsi záväzkom vytvoriť neskôr aj rovnako pôsobivú verziu pripravenú na sériovú výrobu. Vzhľadom na to, že elektrifikovaný koncept Lexus LF-Z je charakteristický ostro rezanými hranami a elektromotor s výkonom 544 koní dokáže zrýchliť auto na stovku za 3 sekundy, môžeme si byť takmer istí, že auto založené na štúdiovom LF-Z vzbudí veľkú pozornosť.
O tom, aké budú nadchádzajúce Lexusy s bezemisným pohonom, si môžeme urobiť predstavu aj na základe slov šéfa európskej pobočky značky v rozhovore pre portál British Autocar. Pascal Ruch uviedol, že elektrifikácia a radosť z jazdy nie sú v rozpore. Podľa jeho názoru je to úplne naopak, pretože elektrický pohon umožní Lexusu vytvárať autá, ktoré určite nebudú nudné ani v dizajne, ani pokiaľ ide o zážitok z jazdy. Modely, ktoré v nasledujúcich rokoch pribudnú do radu Lexus, majú byť rýchle a výkonné.
Skúsenosti z motoristického športu
Vzrušujúce je tiež ohlásenie užšej spolupráce s tímom Toyota Gazoo Racing, čo naznačuje športovejší charakter budúcich modelov. Použitie platformy e-TNGA má zabezpečiť, že elektrické Lexusy budú predstavovať najvyššiu úroveň v triede. O to, či sa tieto predpovede naozaj premenia na skutočnosť, nemusíme pochybovať. Všetko má totiž pod palcom generálny riaditeľ koncernu Akio Toyoda. Jeho láska k motoristickému športu sa prejavila už neraz a bol to práve on, kto sa postaral, aby sa na trhu objavili modely ako Toyota GR Yaris alebo GR Supra.
Veľké SUV na elektrinu
Elektrický model, ktorý sa budúci rok pripojí k radu Lexus, bude veľkým crossoverom s nízkym ťažiskom, silným motorom a pohonom všetkých kolies. Môžeme očakávať, že výrazný štýl interiéru bude interpretovaný nanovo, pretože podlahová doska elektromobilu poskytuje väčšiu voľnosť pri usporiadaní interiérov automobilov a spravidla ich robí priestrannejšími.
Jeden z desiatich
Tento mohutný vstup má byť len začiatkom dynamického vývoja elektrifikovaného radu modelov. Lexus totiž oznámil, že do roku 2025 sa v jeho ponuke objaví až 10 nových modelov, vrátane automobilov BEV (plne elektrických), ako aj tradičných hybridov a hybridov ,,do zásuvky” ako je nový Lexus NX 450h+. Zdá sa, že v najbližších rokoch sa v showroomoch značky nájdu aj autá pre tých, ktorí sa neponáhľajú prejsť na čisto elektrický pohon.
Pravdepodobne príde čas, keď niektorí vodiči pocítia nostalgiu za vrčaním silného atmosférického osemvalca. No elektrifikácia, o ktorej hovoria Japonci, bude zaujímavá a zdá sa, že sa bude na čo tešiť.