Známy YouTube kanál – carwow – pripravil opäť veľmi zaujímavé porovnanie, tentokrát so zameraním na prémiové elektromobily – BMW iX, Tesla Model X, Audi e-tron S, Mercedes EQC.

V praktickom teste išlo predovšetkým o zrýchlenie (šprinty na 1/4 míle), dynamiku/pružnosť z rôznych rýchlostí a na záver si všetky štyri autá porovnali aj brzdný účinok. Ktoré auto dopadlo najlepšie? To sa dozviete vo videu! Treba však dodať, že do testu nebola zaradená žiadna Performance verzia Tesly, nakoľko by bola podľa – Mata Watsona – príliš rýchla a nebolo by to úplne relevantné.

Do testu boli zaradené štyri elektromobily s relatívne podobným výkonom (až na Mercedes EQC 400) i hmotnosťou (+/- 160 kg) a všetky majú poháňané obe nápravy (AWD).

Základné informácie o vozidlách v teste:

Audi e-tron S
503 koní / 970 Nm
pohon všetkých kolies (dva motory vzadu, jeden vpredu)
2 620 kg

BMW iX xDrive50
523 koní / 765 Nm
pohon všetkých kolies (dva motory)
2 510 kg

Mercedes-Benz EQC 400
408 koní / 760 Nm
pohon všetkých kolies (dva motory)
2 420 kg

Tesla Model X Long Range
541 koní / 755 Nm
pohon všetkých kolies (dva motory)
2 460 kg

Ak by sa vám nechcelo viac ako 12 minútové video pozerať, tak si to zhrnieme aj v texte.

Výsledky v rámci zrýchlenia z pokoja naznačujú, že Audi e-tron S je s mamutím krútiacim momentom 970 Nm jednoznačne „najvýbušnejšie“, no vo vyšších rýchlostiach mu robí „problémy“ BMW iX xDrive50, ktoré síce nevyštartuje tak rýchlo, ale v závere 1/4 míle sa dokáže dostať na úroveň Audi.  

Výsledky:

  • Audi e-tron S
    1/4 míle: 12,7 sekundy
  • BMW iX xDrive50
    1/4 míle: 12,7 sekundy
  • Mercedes-Benz EQC 400
    1/4 míle: 13,7 sekundy
  • Tesla Model X Long Range
    1/4 míle: 13,0 sekundy

V rámci porovnania dynamiky/pružnosti z rýchlosti 30 mph (48 km/h) bolo najlepšie BMW, ktoré však trošku „trpí“ obmedzenou maximálnou rýchlosťou 125 mph (200 km/h). Počas dynamického rozbehu z rýchlosti 80 km/h zvíťazila Tesla Model X vďaka najvyššej maximálnej rýchlosti pred BMW iX a Audi e-tron S.

Na záver sa nezabudlo ani na brzdenie zo 100 mph (160 km/h) na 0. Najhoršie dopadla Tesla Model X, najlepšie bolo Audi e-tron S, BMW iX xDrive50 a tretí bol Mercedes-Benz EQC 400.

Zdroj: insideevs.com / youtube.com

Prečítajte si aj:

Miroslav Illéš

Miroslav Illéš
OUTDOOR | PRÍRODA | AUTOMOBILY | TECHNOLÓGIE