Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Mercedes-Benz robí ďalší veľký krok vo svojom pláne vyrábať najžiadanejšie elektromobily na svete. Vynálezca automobilu oznámil, že bude spolupracovať so spoločnosťou Sila vyrábajúcou materiály pre akumulátory novej generácie,, na aplikácii chémie kremíkových anód spoločnosti v akumulátoroch, ktoré budú po prvýkrát k dispozícii na želanie pre budúcu elektrickú Triedu G od Mercedes-Benz. To pridáva ďalšiu inovatívnu chémiu článkov do portfólia akumulátorov od Mercedes-Benz.

Inovatívny materiál anód s vysokým obsahom kremíku zvýši energetickú hustotu akumulátorov bez ohrozenia bezpečnosti alebo iných výkonnostných parametrov. V porovnaní s dnešnými komerčne dostupnými článkami v porovnateľnom formáte umožňuje technológia od spoločnosti Sila zvýšenie energetickej hustoty o 20 až 40 % na viac ako 800 Wh/l na úrovni článkov. Vďaka tomuto dôležitému vývoju dokáže Mercedes-Benz uskladniť oveľa viac energie v rovnakom priestore a výrazne tak zvýšiť dojazd svojich budúcich vozidiel.

Sila bude vyrábať pokročilé kremíkové materiály anód zo 100% obnoviteľnej energie vo svojom novom závode v štáte Washington. Mercedes-Benz sa tak stal prvým verejne menovaným automobilovým zákazníkom fabriky. Cieľom oboch spoločností je vybaviť do polovice desaťročia elektrickú verziu Triedy G väčším dojazdom prostredníctvom novej technologickej možnosti v oblasti akumulátorov.

Mercedes-Benz investoval do spoločnosti Sila v roku 2019 v rámci výskumu a vývoja s ohľadom na pokročilé akumulátory pre budúce elektrické vozidlá automobilky. Oznámená spolupráca je preto prirodzeným ďalším krokom v partnerstve a ďalším dôležitým míľnikom v ambícii značky Mercedes-Benz stať sa vedúcim výrobcom elektrických vozidiel.

„Sila prešla od založenia nášho strategického partnerstva v roku 2019 dlhú cestu, čím preukázala svoju schopnosť plniť najvyššie štandardy nielen vedeckými inováciami, ale aj výrobou kvalitných materiálov. Sme radi, že máme v spoločnosti Sila popredného partnera, ktorý nám svojou inovatívnou technológiou anód pomôže poháňať našu budúcu generáciu luxusných elektrických vozidiel. Dosiahnutie takejto vysokej energetickej hustoty je skutočne prelomové a umožňuje nám premýšľať úplne novými smermi vo vývoji budúcich elektrických automobilov. Naše partnerstvo so Sila je ďalším dôležitým krokom na našej ceste k výrobe najžiadanejších elektrických luxusných automobilov,“ uviedol Markus Schäfer, člen predstavenstva Mercedes-Benz Group AG, technologický riaditeľ zodpovedný za vývoj a nákup.

„Zameriavame sa na dodávku materiálov, ktoré sú nákladovo efektívne a schopné splniť sľub elektrických vozidiel. Pracujeme na zabezpečení väčšieho dojazdu, lepších časov nabíjania a nižších nákladov na kWh. Na využitie potenciálu materiálov novej generácie je škálovanie rozhodujúcou súčasťou realizácie. Od samého začiatku sme pracovali na štandardoch kvality a škálovaní pre automobilový priemysel. S naším novým závodom vo Washingtone zabezpečíme uspokojenie potrieb našich automobilových partnerov, ako je Mercedes-Benz, pri prechode na plne elektrickú budúcnosť,“ uviedol Gene Berdichevsky, spoluzakladateľ a generálny riaditeľ spoločnosti Sila.

Sila pracuje na zlepšení všetkých aspektov výkonu akumulátoru, výrobe vysoko kvalitného kremíkového materiálu pre anódy vo veľkom meradle. Po desiatich rokoch výskumu a vývoja a 55 000 iteráciách bol tím Sila prvý, kto vyrobil novú generáciu lítium-iónovej chémie s oveľa vyššou energetickou hustotou v priemyselnom meradle a pre komercializáciu. Výsledkom tohto know-how je technológia, ktorá bude schopná poháňať budúce elektromobily značky Mercedes-Benz.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.