Na to, ako vyzerá moderná banka, ktorej základom sú predovšetkým technológie sme sa boli pozrieť do Varšavy a Lodže. Vo Varšave sme boli v centrále tejto banky, ktorá sa nachádza v historickom centre tohto poľského hlavného miesta.
mBank bola založená v roku 2000 a najdôležitejšie zahraničné trhy pre mBank sú Slovenská a Česká republika. Aktivita mBank na Slovensku začala v roku 2008 a darí sa jej u nás veľmi dobre. V Poľsku je mBank tretia najväčšia banka z hľadiska prevádzkového zisku a má 4 milióny používateľov.
Vo varšavskej centrále pracuje viac ako 1500 ľudí a zaoberá sa všetkým ohľadne bankovníctva – od analýz svetových trendov, marketingom, IT infraštruktúrou až vo strategické rozhodnutia.
Mali sme možnosť hovoriť aj s riaditeľom tejto banky a treba povedať, že je človek žijúci technológiami. Práve preto má táto banka aj vynikajúci transakčný systém. Pri platbe si napr. platobných partnerov môžete vyberať podľa mena s pokročilým hľadaním, jednoducho zistíte, kam vaše peniaze smerujú a prehľad príjmov a výdajov máte aj v grafickej podobe.
mBank rozumie mladým ľudom. Vie, že chodiť do banky je pre nich niečo podobné, ako je návšteva u zubára. Hlavná iniciatíva teda vedie cez mobilné bankovníctvo. Mladí ľudia spia so smartfónom, je to prvá vec, ktorú chytia do ruky po prebudení a sú s ním celý deň. To sa snaží mBank využiť a mobilné bankovníctvo je v tomto prípade primárnym kanálom na komunikáciu zákazník – banka. Ostatne, dnes je všetko kombinované s mobilným telefónom.
Mobilná aplikácia mBank sa pritom vyvíja tak, že sa vyvíja súčasne pre Poľsko, Českú republiku a Slovensko. Prostredie slovenskej aplikácie je pritom prispôsobené finančnému prostrediu u nás. V Poľsku používajú svoj vlastný systém Blik, ktorý umožňuje jednoducho zaplatiť bez toho, aby ste mali platobnú kartu. Platiť sa dá aj na mobilné číslo, je tu skenovanie QR kódu z platobného príkazu. V Poľsku je k dispozícii aj tzv. Video expert, čo je niečo ako Skype s video konferenciou. Stačí vám na to internet. Online experti sú pripravení vám poradiť a pomôcť pri výbere produktov. Tie sa dajú objednať priamo pri videokonferencii. Toto centrum sa nachádza blízko pri Lodži.
Ďalšou aktivitou mBank je budovanie kamenných pobočiek . Zaujme už vstupná prezentácia nových produktov vo výklade. Všade sú interaktívne obrazovky a môžete tu hovoriť aj s reálnym človekom. V pobočke tiež nájdete bankomaty a pripravená je aj zábava pre deti a tiež sa tu dá realizovať aj videokonferencia s expertom.
Vynikajúca vec je reálny dialóg s klientom v počítači či mobile keď realizuje svoje aktivity. Je to pomocná služba, keď sa vám banka ozve napr. vtedy, keď si kupujete dovolenku. Ponúkne vám poistenie alebo aj dodatočnú pôžičku. Je to totiž oslovenie v správnom čase, pretože práve vtedy takéto služby potrebujete. Rovnako ak si chcete vybrať peniaze a reálne ich nemáte na účte, mBank pomôže pôžičkou. S týmto prístupom má mBank veľmi dobré výsledky a objavia sa aj na Slovensku.
mBank pripravuje aj ďalšie zaujímavosti z oblasti IT. Pracuje napr. s virtuálnou realitou, keď pomocou bluetooth snímačov vo svojich prevádzkach ale aj priamo v mobilnej aplikácii či internet bankingu zisťuje, čo vlastne zákazníci využívajú, kde sa pohybujú a kde trávia najviac času. Podľa toho optimalizujú mobilnú aplikáciu. Nasledovať bude platba cez mobil s využitím NFC, autorizácia do mobilnej aplikácie cez snímač odtlačku prsta aj na Android platforme apod.
Mimochodom, na poľskom trhu je zastúpenie Android telefónov až 80 %, na druhom mieste je prekvapivo Windows Mobile a až na treťom mieste sú telefóny s operačným systémom iOS.
Tip: Video a rozhovor o budúcnosti aplikácie mBank