Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Stavba úseku R4 Prešov – severný obchvat I. etapa napreduje. V tuneli Bikoš sú už osadené ventilátory, technológiou vybavené SOS výklenky, zrealizovaný požiarny vodovod a prebieha montáž hlavného aj vodiaceho osvetlenia či sieťových káblov. Takisto realizujeme napojenie tunela na prevádzkovo-technologický objekt. Čochvíľa nás v tuneli Bikoš čaká veľký míľnik – prvé svetlo v tuneli, keďže zapojíme osadené osvetlenie.

O tuneli Bikoš

Tunel, ktorý čoskoro pribudne do prevádzky, má dĺžku 1,15 km a bude sa v ňom dať jazdiť rýchlosťou 100 km/h. Je to dvojrúrový tunel s tromi priečnymi prepojeniami a siedmimi SOS výklenkami v každej rúre. Bikoš je vo viacerých uhloch pohľadu unikátny – vykazuje mimoriadne nízky prítok podzemných vôd. „Suchosť“ tunela predstavovala veľkú výhodu pri razení a uľahčí aj prevádzku tunela. Tá bude finančne nenáročnejšia popri „suchosti“ aj vďaka inteligentnému LED diódovému systému osvetlenia.

Ako to ide na ostatných častiach stavby?

Už o pár týždňov by sme v križovatke Prešov mali realizovať pokládku tretej – obrusnej asfaltovej vrstvy. Na prístupovej ceste k južnému portálu tunelu Bikoš sa realizujú žľabovky a konštrukcia vozovky, na ceste k  severnému portálu je položená prvá asfaltová vrstva. Na mostoch realizujeme rímsy, odvodnenie a  injektáž. V nasledujúcom období budeme na mostoch priebežne ukladať liaty asfalt, následne asfaltové vrstvy a práce budú pokračovať montážou zvodidiel.

R4 Prešov – severný obchvat, I. etapa v číslach:

  • 4,3 km dlhý úsek v plnom profile
  • motoristom ušetrí približne 10 minút
  • predpokladáme intenzitu dopravy v hodnote 15 000 vozidiel/ 24 hodín
  • 155 stavebných objektov
  • 9 mostov
  • tunel Bikoš s dĺžkou 1 150 m
  • križovatka Prešov, sever

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.