História kabrioletov značky Lexus sa začala v roku 1996. Práve vtedy sa spustili práce na modeli SC 430. Inžiniersky tím viedol Yasushi Nakagawa a o dizajn karosérie sa postaral Sotiris Kovos. Prototyp vozidla debutoval v roku 1999 v Tokiu. Jeho vzhľad bol inšpirovaný jachtami. Dva roky na to sa auto v takmer nezmenenej podobe oficiálne dostalo na trh ako nástupca prvej generácie modelu SC.
Pri dizajne druhej generácie modelu Lexus SC boli použité dizajnové prvky zo sedanu GS. Pod kapotu sa dostal motor V8 s objemom 4,3 litra a výkonom 290 koní. Rovnaký motor 3UZ-FE poháňal aj modely LS a GS. V prípade Lexusu SC bol motor spárovaný s päť- alebo šesťstupňovou automatickou prevodovkou, ktorá smerovala výkon výlučne na zadné kolesá, rovnako ako predné kolesá s viacprvkovým zavesením. Auto dokázalo zrýchliť na 250 km/h.
Lexus SC 430 mal strechu z tvrdého hliníka, ktorá sa dala zložiť stlačením tlačidla za 25 sekúnd. Inžinieri vykonali množstvo aerodynamických testov, aby sa uistili, že kabína je dobre zvukovo izolovaná pri otvorenej aj zatvorenej streche. Štvormiestny interiér dostal bohatú výbavu. Na americkom trhu malo auto ako štandard prémiový audiosystém Mark Levinson a satelitnú navigáciu.
Kabriolet Lexus s motorom V6
V roku 2008 predstavil Lexus svoj druhý kabriolet, model IS C. Vozidlo malo mnohé dizajnové prvky prototypu LF-C a bolo založené na druhej verzii kompaktného sedanu Lexus. Auto malo zväčšený zadný previs, aby sa do neho zmestila skladacia strešná konštrukcia a poskytovalo pohodlie až štyrom pasažierom. Takisto malo aj priestranný batožinový priestor.
Model IS C zaujal nízkym koeficientom odporu vzduchu (Cx=0,29). Vhodnú teplotu zabezpečovala klimatizácia, ktorá automaticky prispôsobovala prúdenie vzduchu rýchlosti auta, keď bola strecha zložená. Druhý kabriolet v histórii Lexusu bol poháňaný agregátmi V6. Primárne to boli motory 2,5 208 k (IS 250 C) a 3,5 310 k (IS 350 C). Rovnako ako pri modeli SC 430 bolo auto vybavené výsuvnou pevnou strechou, ktorá sa ovládala elektricky. Jej zloženie a vysunutie trvalo 20 sekúnd. V tom čase to bola najrýchlejšie fungujúca trojdielna strecha na svete.
Lexus LC 500 Convertible s jedinečnou látkovou strechou
V roku 2019 predstavil Lexus svoj najnovší kabriolet. Model LC 500 Convertible získal od svojho uvedenia na trh nespočetné množstvo ocenení za dizajn, vďaka čomu sa stal okamžite ikonou na štyroch kolesách. Ide o prvé auto v histórii značky, ktoré je vybavené látkovou, elektricky skladacou strechou. Prepracovaný systém dovoľuje otvorenie a zatvorenie strechy za 15 sekúnd nielen pri státí, ale aj počas jazdy. Extrémne tuhá karoséria umožňuje prevádzku pri rýchlosti až 50 km/h.
Strecha a jej hliníkovo-horčíková konštrukcia boli pred uvedením do výroby podrobené rozsiahlym testom na životnosť a odolnosť voči rôznym poveternostným podmienkam. Mechanizmus je schopný pracovať 50 rokov deň čo deň a samotná strecha bola testovaná aj v priemyselnej mrazničke pri teplote -18°C. Dôležité bolo aj zachovanie tichosti v kabíne, ktorá je v porovnaní s verziou kupé na takmer nezmenenej úrovni.
Lexus LC 500 Convertible je jedným z posledných áut na trhu s atmosférickým motorom V8. Päťlitrový motor produkuje výkon 464 koní a krútiaci moment 530 Nm. Auto zrýchli z 0 na 100 km/h za 5 sekúnd a maximálna rýchlosť je 270 km/h. Vozidlo je vybavené najnovšími technológiami Lexus, ako je 12,3-palcový HD dotykový displej, informačno-zábavný systém Lexus Link Pro, inteligentný hlasový asistent Lexus Concierge, navigácia v cloude, ako aj balík aktívnej bezpečnosti Lexus Safety System +. Okrem toho disponuje aj možnosťou diaľkového ovládania vybraných funkcií auta pomocou aplikácie Lexus Link.