Očakávajte email od streamovacej služby, ktorá vám oznámi zvýšenie cien.

O zvyšovaní cien sa špekulovalo už dlhšie a podľa webu WSJ plánuje Spotify zvýšiť cenu prémiového predplatného v USA. Zvýšenie nebude dramatické a suma bude zvýšená o 1 dolár. To znamená, že predplatné sa zo sumy 9,99 USD zvýši na 10,99 USD mesačne. Počítame s tým, že v nasledujúcich mesiacoch sa zmena ceny premietne aj na iné trhy.

Slovensko je na zozname krajín 62 krajín vrátane USA, ktoré budú zahrnuté do nových podmienok zvýšených cien. Podľa oficiálnych informácií poskytovateľa služby dostanú používatelia email s upozornením na zvýšenie cien. Odvtedy budú mať mesiac, prípadne jedno fakturačné obdobie na rozmyslenie. Zaplatia ho ešte v starej cene a potom príde k navýšeniu. Cena pre Slovensko alebo iné krajiny ešte nebola uvedená.

Používatelia majú možnosť zrušiť predplatné, no musia to urobiť skôr, ako príde ich zúčtovacie obdobie. To nájdu v informáciách o svojom účte v Spotify. Vtedy majú možnosť používať členstvo zadarmo, ktoré obsahuje reklamy ale zároveň nemá všetky možnosti platenej verzii. Napríklad ukladanie skladieb off-line alebo napríklad limit v preskakovaní prehrávaných skladieb v zoznamoch.

Táto hudobná streamovacia služba je najväčšou na svete podľa počtu predplatených účtov. Má konkurenciu pri firmách ako Apple, Amazon či Google s YouTube prípadne YouTube Music. Niektoré zo spoločností už ceny zvyšovali, a tak sa Spotify len pridá k aktuálnym trendom v cenotvorbe. Firme aj naďalej rastie počet používateľov. To však mohlo byť spôsobené aj v nadväznosti na zdražovanie u konkurencie. Nové ceny, inak povedané zvýšené ceny, sa netýkajú len hudobných služieb.

Streamovacie služby s rôznym obsahom sa po celom svete zameriavajú na ziskovosť a najjednoduchšie sa javí zvyšovanie cien tak, ako to v posledných mesiacoch urobili napríklad služby Peacock alebo Disney+.

Riaditeľ spoločnosti Warner Music Robert Kincl uviedol, že spoločnosť Spotify by zvýšením ceny predplatného v USA o 1 dolár získala príjmy vo vyše 1 miliardy dolárov. Hudobné streamovacie služby sú vo večnom zápase ako priniesť používateľom kvalitný obsah za rozumnú cenu. Pre obe strany tu však zasahujú ešte umelci, ktorí sa neraz sťažujú, že z predplatného nemajú dostatok financií. Prakticky sa hovorí, ak nie ste top umelec s miliónmi prehratiami skladby, nemáte veľmi šancu na takýchto službách zarobiť.

Streamovacie služby ale fungujú aj na inom princípe a často platia umelcom, aby umiestňovali ich obsah u nich. Takéto niečo sa deje, napríklad pri podcastových službách a neraz ide o výhradné členstvo na vopred dohodnutú dobu. Uvidíme, ako sa zmeny premietnu v ostatných krajinách sveta a pričom tu odhadujeme, že firma bude rozlišovať o aký trh ide.

Je možné, že zvyšovanie cien bude v sume jedného dolára všade s prepočtom na lokálnu menu alebo zvyklosti. Je tiež možné, že nové ceny, ktoré bude chcieť v budúcnosti priniesť, bude špecifikovať podľa typu trhu a podľa kúpyschopnosti obyvateľstva.

Zdroj: WSJ, Spotify

Prečítajte si aj:

Značky:

Michal Reiter

Michal Reiter
Publikujem o dianí na internete, súkromí, bezpečnosti a testujem notebooky, smartfóny, audio produkty a ďalšie gadgety.

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.