Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Centrum pre vývoj budúcej mobility BMW Group Future Mobility Development Center (FMDC) v Sokolove v Českej republike poskytuje spoločnosti optimálnu testovaciu infraštruktúru, ktorá do budúcnosti umožní vývoj inovatívnych systémov pre autonómnu jazdu.

Ako vývojové centrum asistenčných systémov vodiča a autonómneho riadenia spúšťa svoju činnosť v lete 2023. Testovanie dvoch úsekov 25-kilometrovej testovacej dráhy sa začalo už minulý rok.

Najväčšie testovacie centrum spoločnosti BMW Group na svete poskytuje infraštruktúru na testovanie vysoko autonómnych asistenčných systémov vodiča

  • Centrum v Českej republike s rozlohou 600 hektárov predstavuje najväčší testovací polygón automobilky BMW na svete.
  • FMDC sa nachádza približne 280 kilometrov od Výskumného a inovačného centra (FIZ) v Mníchove a pracuje v ňom viac ako 100 zamestnancov.
  • Nové testovacie centrum pozostáva zo 6 tratí s celkovou dĺžkou 25 kilometrov a s prevýšením v osi sever/juh približne 80 metrov.
  • Okrem šesťkilometrového diaľničného okruhu zahŕňa niekoľko oblastí, napríklad modul poľnej cesty a mestskej dopravy pre testovanie a optimalizáciu rôznych technológií a systémov pre vysoko autonómnu jazdu podľa úrovne Level 4.
  • Jedinečnosť centra FMDC spočíva v možnosti kombinácie rôznych testovacích modulov.

Sekcia Autonómne parkovanie s obsluhou

  • FMDC v Sokolove ponúka ideálnu infraštruktúru na testovanie plne autonómnych parkovacích technológií na úrovni Level 4.
  • BMW spolupracuje so svojím dodávateľom Valeo na riešeniach autonómneho parkovania s obsluhou (AVP) na úrovni infraštruktúry AVP (typ 2) aj vozidiel AVP (typ 1).
  • Okrem zvýšeného pohodlia a úspory času pri súkromnom používaní ponúka AVP možnosť zaradiť do svojho portfólia tento nový typ služby aj veľkým hotelovým reťazcom, usporiadateľom podujatí a nákupným centrám.
  • Pre optimálne využitie parkovacieho času možno sprístupniť doplnkové služby, ako sú plne autonómne nabíjanie a umývanie vozidla.

Sekcia Level 3

  • FMDC predstavuje dôležitý nástroj pre komplexné testovanie najmodernejšej technológie, ktorej zložitosť s každou úrovňou SAE exponenciálne rastie.
  • Aby zákazníci mohli v určitých situáciách odvrátiť svoju pozornosť od samotného šoférovania, dodržiava automobilka BMW pri vývoji všetkých svojich autonómnych systémov tie najvyššie bezpečnostné štandardy.
  • Aktuálne modely BMW už dokážu na cestách diaľničného typu v rýchlostiach do 60 km/h do 130 km/h jazdiť čiastočne autonómne. Obidve situácie predstavujú autonómnu jazdu úrovne Level 2, v ktorej je vodič plne zodpovedný za riadenie vozidla. Musia byť preto vždy pripravení úplne prevziať riadenie.
  • Autonómna jazda podľa úrovne Level 3: Zákazníci sú odbremenení od svojich vodičských úloh a majú prístup k rozsiahlej palubnej zábave s možnosťami hrania a streamovania, ako je napríklad ponuka streamovania v rámci aplikácie BMW Bundesliga zabudovanej priamo do vozidla.
  • Nová technologická súprava umožňuje zabudovanie ďalších vysokovýkonných senzorov, ako je nový systém LiDAR, a prepojenie všetkých informácií zo senzorov s údajmi z radaru a prednej kamery s dlhým dosahom na vytvorenie modelu prostredia.
  • V súčasnosti používaný radar a predná kamera s plným dosahom úrovne Level 2 už vznikali s ohľadom na schopnosti úrovne Level 3, aby splnili všetky prísne bezpečnostné požiadavky kladené na autonómnu jazdu.

Sekcia BMW M Mixed Reality

  • BMW M Mixed Reality – inovácia od divízie BMW M.
  • Inovatívne technológie spájajú fyzický a digitálny svet a posúvajú zážitky z jazdy na úplne novú úroveň.
  • S BMW M Mixed Reality sa samotné vozidlo stáva herným ovládačom a jazdí po virtuálnej dráhe vyhýbajúc sa prekážkam a zbiera takzvané mince BMW M.
  • BMW M Mixed Reality predstavuje jednu z odpovedí na to, ako môže v budúcnosti vyzerať v automobilovom sektore skúsenosť s virtuálnym zážitkom. Okrem modelu BMW M2 je inovatívny digitálny používateľský zážitok dostupný aj vo vozidle BMW M4 a v budúcnosti sa rozšíri na elektrifikované modely BMW M.
  • Fanúšikovia BMW M sa s BMW M Mixed Reality prvý raz stretnú v rámci BMW M Driving Experience od jesene 2023.
  • Súčasný evolučný stupeň umožňuje dokonalé ovládanie vo všetkých jazdných situáciách. Plánuje sa, že bude možné aj driftovanie. Zatiaľ nie je isté, kedy bude táto verzia dostupná pre zákazníkov.
  • Momentálne sa skúma ďalšie využitie v oblasti vývoja vozidiel a profesionálnej výučby pre zážitky z dynamickej jazdy. Jedno z možných využití predstavuje napríklad cenný doplnok k existujúcej jazde na simulátore v maximálnom dynamickom rozsahu, a to bez ohrozenia bezpečnosti jazdy.
  • Je možné, že profesionálny tréner by mohol v budúcnosti inštruovať vodičov priamo na trati poukázaním na aspekty, ako sú ideálna línia a brzdné body, čo by prinieslo nácvik ešte presnejšieho riadenia. V súčasnosti dostupná technológia AR headsetu ešte neponúka pre tento ambiciózny prípad využitia dostatočnú presnosť.

Sekcia driverless@development

  • Spoločnosť BMW Group už od roku 2002 pracuje na prevádzke autonómneho testovacieho vozidla na testovacích miestach.
  • driverless@development zvyšuje efektivitu a kvalitu pri vývoji nových vozidiel a technológií a zároveň znižuje pracovné zaťaženie zamestnancov.
  • Zvýšená rýchlosť vývoja a zlepšenie kvality vďaka lepšej reprodukovateľnosti a zníženiu chybovosti, napríklad pri porovnávaní komponentov.
  • Automatizácia opakujúcich sa monotónnych jazdných situácií, a to aj počas testovania asistenčných systémov vodiča a autonómnych funkcií vozidla.
  • Zníženie rizika nehôd a zlepšenie zdravia zamestnancov zmiernením fyzickej a psychickej námahy.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.