Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Spoločnosť Asseco úspešne uzavrela druhý ročník svojho inkubačného programu UpSteer, ktorý podporuje ambiciózne slovenské a české startupy. Program, pod vedením Jozefa Kleina, generálneho riaditeľa Asseco Central Europe, pomohol štyrom vybraným firmám posunúť ich podnikateľské nápady o krok bližšie k úspechu.

Keď startup Appara začal svoju cestu, jeho tím mal ambíciu priniesť revolúciu v ochrane zdravia v mestskom prostredí. Ich inovatívna tvárová maska, ktorá integruje smart technológie na sledovanie kvality ovzdušia a zdravotných metrík, bola ešte len nápadom. Dnes, po siedmich mesiacoch intenzívneho mentorovania v rámci inovačného programu UpSteer, sú o krok bližšie k tomu, aby ich produkt transformoval trh a pomohol zlepšiť zdravie miliónov ľudí. Ich riešenie prináša komfort a bezpečnosť pre športovcov, ale aj ohrozené skupiny obyvateľstva. „UpSteer nám pomohol získať ucelený podnikateľský plán a posunul nás vpred,“ zhodnotil program Dominik Kadlubiak, líder startupu Appara. „Do podnikanie ideme teraz s jasnou predstavou – či už finančnou alebo technologickou. Nebyť Asseca trvalo by nám to určite omnoho dlhšie.“

Perspektívne projekty odmenili

Appara je jedným zo štyroch startupov, ktoré úspešne absolvovali druhý ročník podnikateľského inkubátora UpSteer, do ktorého sa aj tento rok prihlásili firmy zo Slovenska a Česka. Projekty, ktoré program úspešne dokončili, získali nielen certifikáty o absolvovaní, nové zručnosti či veľkú sieť odborných kontaktov, ale napríklad aj exkluzívnu vstupenku na svetové konferencie v rámci programu Expandi 4.0, ktorá rovnako zahŕňa pokrytie cestovných nákladov.

„Sú to perspektívne projekty, za ktorými stoja talentovaní mladí podnikatelia. Veríme, že im náš program poskytol potrebný mentoring a couching a získané know-how im pomôže prekonávať výzvy a pokračovať v rozvoji,“ povedal Jozef Klein, CEO Asseco Central Europe s tým, že odborná porota sa pri výbere startupov riadila nie len ich biznisovým potenciálom, ale dôraz opäť kládli aj na spoločenskú zodpovednosť a prínos pre komunitu. 

Smart riešenia, ktoré šetria náklady

Medzi štyrmi firmami, ktoré absolvovali programUpSteer, je aj firma Daitable. Távyvinula pokročilý systém energetického manažmentu, ktorý využíva umelú inteligenciu na optimalizáciu spotreby energie v priemyselných prevádzkach. „Účasť na UpSteer nám umožnila nielen rozvíjať produkt, ale aj nadviazať kontakty, ktoré nám otvárajú nové príležitosti,“ uvádza Šimon Staňo, CEO Daitable.

Rovnako úspešný bol aj startup Nordics.io,ktorýposkytuje inteligentné riešenia na riadenie externých IT projektov. Ich platforma, ktorá využíva AI na optimalizáciu plánovania a výberu tímov, pomáha klientom šetriť až 20% nákladov. „UpSteer nám ukázal, ako správne nasmerovať našu spoločnosť a prepojil nás s odborníkmi na trhu aj novými talentami,“ hovorí Lukáš Rezanina z Nordics.io.

Ďalšia úspešná mladáfirma Wiolp zase klientom ponúka globálnu platformu, ktorá spája finančné inštitúcie s potenciálnymi dedičmi. Pomáha im tak hľadať nenárokované peniaze na stratených bankových účtoch alebo zabudnutých finančných produktoch. „UpSteer nám pomohol zlepšiť naše služby a komunikáciu s regulačnými či finančnými inštitúciami,“ dopĺňa Helen Raphanides zo startupu Wiolp.

Tretí ročník už čoskoro

Do tretieho ročníka programu UpSteer sa všetci podnikaví vizionári budú môcť prihlásiť začiatkom budúceho roka. Asseco tak opäť ponúkne zmysluplným nápadom šancu transformovať sa na životaschopné projekty. Záujemcovia majú pritom na výber päť rôznych oblastí: bankovníctvo, poisťovníctvo, zdravotníctvo, Utility & Industry 4.0 či špecializované IT riešenia.

Pre viac informácií sledujte našu webovú správu: UpSteer by Asseco – UpSteer by Asseco (upsteerinasseco.com)

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.