Peňaženky plné bankoviek a platobných kariet sú už dávno minulosťou. Svet sa čoraz viac presúva do online prostredia, čoho sú si vedomí aj klienti digitálnej banky mBank. Banka už vydala vyše 40 000 kariet iba vo virtuálnej podobe a ich podiel stále rastie.
Klienti mBank majú o moderné platenie virtuálnymi kartami záujem, čo potvrdzujú aj dáta. „Kým v septembri 2023 bol podiel virtuálnych kariet na novo vydávaných kartách 38 %, v novembri 2023 to bolo už 48 %,“ opisuje Martin Podolák, riaditeľ produktovej a procesnej divízie mBank Slovensko a Česká republika.
Platby pomocou virtuálnych kariet sú jednoduché, pohodlné a bezpečné. A to nie je všetko. „Vydávanie virtuálnych kariet namiesto tých plastových prispieva k obmedzeniu plastového odpadu. Darí sa nám ale aj znižovať dopady výroby plastových kariet – prechádzame u nich na stopercentne recyklovaný plast,“ vysvetľuje Michal Staněk, produktový manažér platobných kariet mBank.
Ako šiel čas s virtuálnymi kartami v mBank?
V októbri roku 2021 mBank predstavila eKartu – virtuálnu kartu určenú na platby na internete. Klienti si na ňu môžu dobiť ľubovoľnú čiastku a tou následne disponovať v internetovom prostredí.
O necelý rok neskôr, v auguste 2022, mBank ako vôbec prvá banka na slovenskom trhu virtualizovala celé svoje kartové portfólio. Noví, ale aj o existujúci klienti (pri strate či blokácii karty) sa pri žiadosti o novú platobnú kartu môžu rozhodnúť, či chcú virtuálny alebo jej plastový variant.
Na jar 2023 získali všetci klienti mBank možnosť pred expiráciou plastovej karty zvoliť možnosť jej obnovenia bez plastu – pokiaľ teda mali doposiaľ kartu plastovú, novú kartu môžu mať už iba vo virtuálnej podobe. mBank tak flexibilne zareagovala na aktuálne trendy a silnejúci tlak na využívanie jednoduchých a bezpečných riešení s ohľadom na šetrnosť voči životnému prostrediu. Tieto možnosti sa koncom minulého roka dokonca ešte rozšírili. „Chceme, aby si klienti mohli kedykoľvek v priebehu životnosti svojej karty zmeniť plastovú kartu na čisto virtuálnu. Túto možnosť už majú k dispozícii v mobilnej aplikácii a v internetovom bankovníctve,“ hovorí Michal Staněk.
mBank klientom naďalej rozširuje služby v oblasti digitálneho prostredia
Nie sú to však iba virtuálne karty, ktoré sa tešia veľkej obľube klientov. Aj naďalej rastie trend platenia mobilným telefónom či hodinkami. „Na Slovensku prebieha 37% všetkých transakcií na termináli u obchodníkov už pomocou týchto zariadení. U klientov vo veku 15 až 20 rokov je to dokonca až 63 %,“ opisuje Michal Staněk. Výrazne rastie aj počet klientov, ktorí platia pomocou nositeľnej elektroniky, a to od šikovných aj analógových hodiniek po športové náramky. Medziročne sa zvýšil o 32 %.
mBank aktívne podporuje rozširovanie platieb v digitálnom prostredí. V júli 2023 ponúkla klientom ako jedna z prvých bánk na Slovensku možnosť bezkontaktných platieb pomocou legendárnych analógových hodiniek od švajčiarskej značky Swatch – službu SwatchPAY! „Aj v tomto roku máme v pláne rozširovať tieto možnosti a ponúknuť klientom ďalší moderný spôsob platenia,“ načrtol ďalšie plány mBank Martin Podolák.