Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Nový elektrický Renault Master E-Tech bol navrhnutý tak, aby « dokázal ísť ďalej, nabíjať viac a míňať menej ».

V novom modeli Master si Renault vybral dve batérie optimalizované z hľadiska kapacity, veľkosti a hmotnosti v kombinácii s dôkladnou prácou na aerodynamike a inovatívnou novou platformou.

K dispozícii sú dve kapacity akumulácie energie: 40 kWh a 87 kWh. Tieto 2 akumulátory sú integrované do jedného obalu, aby spĺňali potreby zákazníkov v mestách a na predmestiach a zároveň zachovávali užitočné zaťaženie vozidla, ktoré je v tomto segmente nevyhnutné.  

Optimalizácia dojazdu bola založená na 2 základných princípoch: koncepcii „Aerovan“ a multienergetickej platforme (e-motor, inovatívne dynamické brzdenie a tepelné riadenie batérie). 

Práve vďaka tejto koncepcii „Aerovan“ má vozidlo najlepšiu účinnosť vo svojej kategórii bez ohľadu na použitú energiu. Jeho SCx sa znížilo o viac ako 20 %, čím sa zaradilo na špičku v segmente.  

Renault Master E-Tech 100 % elektický bol vyvinutý v aerodynamickom tuneli. Silueta a každý jeden diel boli prepracované do najmenších detailov. V aerodynamických tuneloch sa vykonali tisícky hodín vývojových štúdií a vozidlo bolo certifikované v špecializovanom leteckom aerodynamickom tuneli. 

Na splnenie potrieb všetkých profesionálnych aplikácií boli výkonnostné možnosti pohonného ústrojenstva rozšírené o elektromotor s 300 Nm / 105 kW a prevodovku s jedným z najvyšších prevodových pomerov na trhu elektrických dodávkových vozidiel pre veľké zaťaženie.

Nový elektrický rad Master E-Tech ponúka vozidlá do 4 t MMAC s ťažnou kapacitou, aká nemá v tomto segmente obdobu, a to všetko bez kompromisov v používaní, vrátane rýchlych pruhov.

Termo-riadenie batérie znamená, že teplotu je možné priebežne regulovať, čím sa predlžuje výkon a životnosť batérie. Na udržanie optimálnej teploty a maximálneho dojazdu za každých okolností, v lete aj v zime, slúži aj klimatizácia kabíny (štandardná výbava).

Dynamické brzdenie, prvé v úžitkovom vozidle, znižuje počet komponentov, ktoré je potrebné integrovať do motorového priestoru, tým, že využíva elektromotor vo vnútri bloku, ktorý zabezpečuje asistenciu pri brzdení. Okrem zosilnenia výkonnosti reakčného času systému zlepšuje aktívnu bezpečnosť vozidla. Práve oddelenie činnosti vodiča od brzdového systému transformuje kinetickú energiu spomalenia na elektrickú energiu na dobíjanie batérie a predĺženie jej dojazdu. Výkon rekuperácie energie je až 95 kW.

Toto úsilie sa konkrétne prejavuje v oblasti energetickej účinnosti. Napríklad nový Renault Master spotrebuje o 27 % menej elektrickej energie ako súčasná generácia a má dojazd 460 km podľa WLTP pri zachovaní veľkej nosnosti. 

Nový Renault Master E-Tech 100 % elektrický má užitočné zaťaženie 1 625 kg s vodičským preukazom B a ťažnú silu 2,5 tony. Spotreba paliva zostáva na rozumnej úrovni, s hodnotou WLTP 21 kWh/100 km pre verziu vybavenú 87 kWh batériou. Rýchlo nabíjanie jednosmerným prúdom s výkonom 130 kW obnoví dojazd 252 km za 30 minút. V domácom prostredí trvá nabíjanie z 10 % na 100 % pomocou 22 kW AC Wallboxu menej ako štyri hodiny. 

Nový Renault Master E-Tech 100 % elektrický ponúka dve možnosti motora s výkonom 96 alebo 105 kW, z ktorých každý vyvíja krútiaci moment 300 Nm, s batériou s kapacitou 40 kWh (~200 km aktuálneho dojazdu podľa WLTP), resp. 87 kWh (dojazd až 460 km podľa WLTP).  

Nový Renault Master E-Tech 100 % elektrický bude ponúkať funkcie V2X: 

  • Vehicle To Load (V2L) s možnosťou nabíjania externých zariadení pomocou zásuvky v priestore pre cestujúcich alebo v batožinovom priestore a prostredníctvom adaptéra, ktorý sa zapojí do nabíjacej zásuvky, na pripojenie zariadení (náradie, počítače atď.) alebo zariadení integrovaných do vozidiel upravených výrobcami nadstavieb (chladiarenská dodávka, elektrické vybavenie dielne, motorizované zadné dvere, autobus s prídavným kúrením/klimatizáciou atď. 
  • Vehicle To Grid (V2G) na integráciu do siete a dodávanie energie z batérií (funkcia V2G, z vozidla do siete) vďaka obojsmernej nabíjačke.  

Nový Renault Master E-Tech 100 % elektrický ponúka množstvo špecifických funkcií pre svoje elektrické verzie, vždy v prepojení podobnom smartfónu. 

Mapy Google zohľadňujú preferencie používateľa a navrhujú vhodné trasy na optimalizáciu ciest. Plánovač elektrických trás tiež uľahčuje plánovanie ciest elektrickým vozidlom. 

Aplikácia My Renault a jej mnohé špecifické služby na diaľku pre elektrické vozidlá umožňujú, aby New Renault Master E-Tech 100 % elektrický, high-tech vozidlo vždy pripravené pomôcť, zostalo prepojené s digitálnym ekosystémom svojho používateľa. 

Napokon, k dispozícii je aj množstvo služieb Mobilize, ktoré zjednodušujú používanie elektrických verzií New Renault Master E-Tech 100 % elektrický. 

Renault Master E-Tech 100 % elektrický je jediným vozidlom vo svojej kategórii, ktoré sa vyrába vo Francúzsku s tromi zdrojmi pohonu (spaľovací, elektrický a vodíkový), pričom všetky karosérie sa montujú na tej istej výrobnej linke v našom závode Batilly. 

Do predaja sa dostane na jar 2024. 

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.