Práca na špičkovej úrovni, pomoc pri formovaní budúcnosti a hľadanie riešení – to je to, čo inžinierky milujú na svojej práci v BMW Group. Cieľom spoločnosti je nadchnúť pre technológie stále viac žien. Hoci percento žien v pracovnej sfére stále stúpa, mohlo by byť vyššie – najmä v technických profesiách.
Kreativita a myslenie žien pozitívne prispievajú k rôznorodosti v BMW Group – a rôznorodosť je faktorom úspechu, ktorý robí spoločnosti inovatívnejšími. Rastúci dopyt po pracovníkoch je možné uspokojiť len so zvyšujúcim sa zastúpením žien v odborných oblastiach.
Spoločnosť BMW Group preto pri príležitosti Medzinárodného dňa žien, ktorý pripadá na 8. marca, upozorňuje na obrovské množstvo príležitostí pre ženy v oblasti technológií a vedy (STEM). Na ich oslovenie je dôležité vzbudiť záujem o štúdium technických predmetov už v ranom veku. Dôležitú úlohu preto zohrávajú aj inšpiratívne príbehy žien.
Tieto ženy – inžinierky sa už od mladosti zaujímali o technológie: Céline Laurent-Winterová mala v škole vždy rada matematiku, fyziku a počítače; Kirsten Matheusová mala podobnú skúsenosť, matematika patrila medzi jej obľúbené predmety; Stella Clarkeová mala obzvlášť rada predmety, na ktorých mohla spolu s ostatnými dievčatami experimentovať, napríklad programovať robotické rameno. Dnes sú všetky tri úspešné inžinierky v spoločnosti BMW Group.
#empowerGirl: Spoznávanie spoločností zblízka
Životopisy týchto troch žien majú jedno spoločné – všetky milovali čísla a technológie už ako deti a tínedžerky. Iniciatívy BMW Group sa zameriavajú na dievčatá práve v tomto veku. Najnovším záväzkom spoločnosti je podpora iniciatívy #empowerGirl, online portálu, ktorého cieľom je prepojiť školáčky so záujmom o oblasť technológií (STEM) s firmami a umožniť im získať prvotný prehľad o technických profesiách. Dievčatá si môžu online pozrieť možnosti stáží a priamo sa spojiť so spoločnostiami.
Deň dievčat, ktorý sa koná 25. apríla, a na ktorom sa BMW Group každoročne zúčastňuje v čoraz väčšej miere po celej krajine, poskytuje aj pohľad na skutočné scenáre. V tento deň spoločnosť otvára svoje brány dievčatám vo veku od 14 do 19 rokov a upozorňuje na povolania v oblasti technológií (STEM), ktoré súvisia s výrobou automobilov. Tento akčný deň sa zameriava na otázky a skúšanie vecí bez pocitu nervozity.
Priestory pre tvorcov: Objavenie vášne pre technické oblasti
Vyskúšajte si to sami – aj to je koncept takzvaného ,,Maker Space“ (priestoru pre tvorcov) v Mníchove, ktorého partnerom je spoločnosť BMW Group: Tento verejnosti prístupný workshop je založený na koncepcii exploratívneho vzdelávania a odstraňuje limity pre experimentovanie s technikou. Vytvára prostredie bez tlaku, v ktorom môžu najmä ženy objaviť svoju vášeň pre technické predmety. Vývojová inžinierka Stella Clarkeová miluje „úžasnú atmosféru“ v Maker Space, ktorá posilňuje vieru v seba samu prístupom „ty to dokážeš“.
Vysoký podiel žien v programoch pre rozvoj talentov
Po prebudení záujmu o technológie je nevyhnutné pokračovať v povzbudzovaní mladých žien a podporovať ich na ceste k inžinierskej kariére. BMW Group zabezpečuje vysoké zastúpenie žien vo svojich programoch pre rozvoj talentov. Napríklad ženy už roky tvoria viac ako 40 % jej stážistov v programe AcceleratiON.
Rovnováha medzi pracovným a súkromným životom je stále rozhodujúcim faktorom pre ženy, ktoré sa rozhodujú pre kariéru. Model spoločného vedenia spoločnosti BMW Group zohráva v tejto súvislosti mimoriadne dôležitú úlohu: Muži aj ženy majú počas prechodného obdobia možnosť zdieľať manažérsku pozíciu s rovnakou mierou zodpovednosti. To uľahčuje zosúladenie práce a rodiny v určitých fázach života.
Inšpirujúce ženy ako vzory
Skúsenosti ukázali, že dievčatá a mladé ženy potrebujú silné vzory, s ktorými sa môžu stotožniť, a ktoré ich povzbudia, aby sa presadili v oblasti, v ktorej ešte stále dominujú muži. Inžinierky Céline Laurent-Winter, Kirsten Matheus a Stella Clarke sú presne takýmito inšpiratívnymi vzormi.
Céline Laurent-Winter: Vzdelávanie sa nikdy nekončí
„Ak máte radi technické predmety, vydržte pri nich! Čakajú na vás vzrušujúce skúsenosti, pracovné miesta a témy zamerané na budúcnosť. Ženy sú v nich rovnako dobré ako muži!“ povzbudzuje Céline Laurent-Winter. Laurent-Winter, ktorá sa narodila vo Francúzsku a v BMW Group pracuje už takmer 19 rokov, v súčasnosti tvorí v oblasti konektivity vozidiel. Po štúdiu výrobných a automatizačných technológií získala doktorát z informatiky. Hovorí, že najzaujímavejšie na jej práci je to, že pri kariére v oblasti technológií sa nikdy neprestávate učiť. „Digitálny svet ponúka nekonečné možnosti, ktoré sa neustále rozrastajú.“
Kirsten Matheus: Meniť veci k lepšiemu
„Vzrušujúca je jej rozmanitosť – od vysoko technických až po vysoko strategické úlohy, všetko je možné,“ hovorí Kirsten Matheusová o svojej práci inžinierky. Sama seba opisuje ako „inžiniersku osobnosť“. Riešenie problémov a dosahovanie cieľov ju vždy nesmierne uspokojovalo. Už 14 rokov pracuje pre BMW Group v oblasti vývoja elektroniky a je zodpovedná za stratégiu komunikačných technológií. Kariéra inžinierky ju oslovuje v dvoch rovinách: Chce meniť veci k lepšiemu a zároveň chce zo svojho platu zabezpečiť svoju rodinu.
Stella Clarkeová: Hľadanie talentov
„Myslím si, že ženy potrebujú viac podpory,“ hovorí Stella Clarke z Austrálie, ktorá vyštudovala strojárstvo a 17 rokov pracovala pre BMW Group ako vývojová inžinierka. Vypracovala nápad na zmenu farby karosérie vozidla pomocou inovatívnej technológie E Ink. „Verte si!“ vyzýva mladé ženy. Podľa nej každé dieťa túži objavovať a zisťovať, ako funguje svet. Je presvedčená, že mladí ľudia potrebujú viac povzbudenia a inšpirácie, aby sa venovali vede a technike.
Poháňaný rozmanitosťou: Rozmanitosť je základom nášho úspechu
BMW Group považuje rozmanitosť za svoju silnú stránku. Rozmanitosť nám pomáha prijímať a udržať si najlepšie talenty a plniť očakávania zainteresovaných strán na celom svete. Podporujeme kultúru, ktorá je bez predsudkov a cení si odlišnosti. Veríme, že rovnosť a inklúzia sú jej základnými predpokladmi.